Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har fått Gear VR nå og greia er fantastisk. 360-videoene er dessverre forholdsvis dårlig kvalitet på, men 360 pictures eller Oculus Cinema er helt vilt. Finnes dessverre litt lite innhold til den foreløpig og jeg tror jeg har pløyd gjennom det meste av videoer og bilder som finnes på Gear VR-store, men tilsynelatende skal det komme en del mer innhold nå i nær fremtid. Syntes også det er litt knot med at enkelte apps osv kun fås tak i dersom man er i USA, så man må starte Gear VR mens man har f.eks Hola aktivt for å få tak i Milk VR.

 

Kan dog defintivt se for meg at jeg kan begynne å se film/kino på denne greia her. Cinema er gjennomført fantastisk. Og kvaliteten er så godt som upåklagelig. Damn.

Er Cinema i 3D, altså filmen du ser på?

 

Ser ikke helt foran meg hvordan Gear VR kan være fantastisk når type cardboard å andre billige varianter er totallt dritt, selv når filmene er i full HD på 15 GB, kvaliteten ser bra ut helt til man tar på "brillene" så er plutselig alt kornete og ala SD 700 mb kvalitet.

 

 

Er du superkresen vil du ikke ha noe glede av Gear VR. Jeg liker å være med på "oppstarten" av ny teknologi, for å si det slik, og har også en Oculus DK1. Forskjellen på denne og Gear VR er ganske stor, og det er på en måte der jeg har satt lista. Det er selvfølgelig ikke like klart som å se på en full-HD TV eller noe lignende, men det er langt, LANGT bedre enn en DK1. Personlig er jeg ikke så veeeldig kresen på oppløsning og bildekvalitet (jeg syntes f.eks dvdscreenere fra nettet er ok å titte på), og for meg er det overhodet ikke noe problem å se på "kino" i VRen annet enn at den er litt ubehagelig å ha på i lengden. Du får virkelig følelse av å sitte i en kinosal og ha et gigantisk lerrett foran deg. Litt av en opplevelse! Videoen kan vel være 3D dersom det faktisk er 3D-videoer. Jeg har ikke forsøkt ennå, kun prøvd med ordinære filmer, så her skal jeg ikke påstå noe.

 

Men jo, det er nok litt som du sier. Om du fokuserer på det, så ser du det svarte tomrommet mellom pixlene på skjermen, og du merker at bildet ikke er like "fult og flytende" som det vanligvis virker til å være. Tipper en Gear VR ikke er noe for deg, med andre ord.

Lenke til kommentar

Kan du laste inn egne filmer også?

 

Nei jeg hadde nok forhøye forhåpninger rundt VR, har hørt folk klikke mongo over Oculus DK1-2 og VR lenge nå, så når jeg endelig fikk prøvd noe VR selv, så er det kvalmende og lavoppløst(finnes ikke noe innlevelse i en lavoppløst 3D berg og dalbane app), men så har jeg hatt et håp om de "skikkelige" og dyrerer headsettene var bedre en type Google cardboard, men spørs om jeg ikke må vente til Oculus kommer ut med sitt slutt produkt i alle fall før det begynner å falle i smak.

 

Ser for meg flere bruksområder og nytte med Oculus til PC, men det hadde vært spennende og prøvd gear VR en plass.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Jada, jeg så en episode Constantine i kinoen på VRen, så det er fult mulig. Så lenge du kan spille av videoen i den originale videospilleren, så tar også Oculus Cinema det. (.mkv går fint, men da må man konvertere lydformatet først) Mener også å ha lest et sted at 3D-filmer skal gå fint, men det er jeg ikke helt sikker på. Hva er det du har sett på cardboard, forresten? Alt jeg har sett av 360 videoer har vært ræva kvalitet på, og da mener jeg virkelig dårlig. Du får en slags opplevelse, men det er IKKE noe god videokvalitet på det. Alt man ser av vanlig film og bilder ser flere ganger bedre ut.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med Gear VR er at den blir utrolig begrenset i forhold til Oculus Rift DK1 og DK2 da den ikke kan kobles til noe som helst fornuftig, alt må ergo kjøre direkte fra Note 4 som begrenser den noe voldsomt. Selve Gear VR har også en temmelig høy prislapp tatt i betraktning at den da leveres helt uten skjerm og mye av teknologien baserer seg på det som er en del av Note 4.

Lenke til kommentar

Stemmer det, et av de største problemene med Gear VR er at det ikke er så mye innhold til den ennå. Fordelen er null kabler, null batteri, lett å bare ha med seg og å ta i bruk når som helst. En del av de mest populære spillene til Oculus Rift er også relansert til Gear VR.

Syntes definitivt det feteste med Gear VR er Oculus Cinema :p Vet ikke om det finnes noe tilsvarende på OR, men det er i alle fall dritstilig!

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Oculus Cinema er vel sånn at du ser en virtual kinosal? Ser ikke helt poenget med det egentlig. Vil heller ha filmen så den dekker hele synsfeltet.

 

Vel.. Oculus Cinema er omtrent som å gå på kino. Tror det skal godt gjøres å dekke hele synsfeltet.

 

Er det kinoen eller måne turen / lærete som er kjekkest?

 

Fungerer alle andre typiske "VR apper" fra play store også eller?

Lenke til kommentar

Hallå! Vurderer å kjøpe ny tlf jeg kan bruke i jobb og priv, men da er dual sim avgjørende.

 

http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-Note-4-Duos-SM-N9100-Gold-FACTORY-UNLOCKED-5-7-QHD-Dual-Sim-/201242791302?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2edb014d86

 

vil denne virke i norge? :)

 

sitert fra auksjonen du linket til:

 

 

 

- Our items can be used World Wide with any GSM network that support phone's bands.
Lenke til kommentar

Ser ut som det kanskje blir note 4 på meg. Håper jeg ikke angrer og at den blir for stor

 

 

Spørs hva du er vant med. Ja, den er stor. MEN, den er meget god å holde i, grunnet de rette sidekantene. Det gjør utrolig mye for en komfortabel bruk. Man bruker mindre krefter til å klare å holde/ikke miste telefonen, og kan konsentrere seg mer om selve navigeringen rundt på skjermen. Prøv en Note 4 og en iPhone 6 Plus, så merker du stor forskjell. Les: Stødig grep, kontra såpeglatt. Da får det våge seg at iPhonen er penere å se på.

 

Telefonen scorer meget godt i tester, og har det meste. Blant mye som er meget bra, kan jeg nevne kameraet, som er noe av det beste man finner i en mobil. Penn er heller ikke dumt, bare man finner ut hva man kan bruke den til.

 

På minussiden er alle appene (bloatware-appene) man får med, men Samsung er ikke alene om det.

 

Sjekk forresten gjerne ut Google Nexus 6, som har fått meget god omtale, med unntak av kameraets lysfølsomhet. Men den telefonen er ennå litt større enn Note 4.

Lenke til kommentar

 

Så da er vel ikke så mange uker igjen før vi får Lollipop på våre norske Note 4.

 

http://www.sammobile.com/2015/02/11/samsung-starts-lollipop-update-galaxy-note-4-sm-n910c-in-polen/

Hvorfor i hel**te får Polen, av alle land, dette før alle andre? lol

 

Leste at de har visstnok større researchavdelinger borte der så de får ofte ting tidligere. Dette er også KUN SM-910C (exynos) og ikke SM-910F som er modellen som selges her i Norge. Tror ikke denne selges her i Norge.

Lenke til kommentar

Flere som opplever treghet når telefonen skifter mellom nettverk? Når den f.eks skifter mellom 3g og 4g så kan det ta lang tid før den er registrert på nettverket. Får da opp feilmelding på det hvis jeg forsøker å ringe ut, får heller ikke mottatt samtaler. Dem som ringer meg får to ring og rett på svarer. Jeg får da aldri varsel om tapt anrop. Ender opp med at jeg får tekstmelding av folk "prøver å få tak i deg, kan du ringe meg" Tvillingsimen som sitter i en one m7 ringer og får tapt anrop. Har forsøkt å bytte sim kort. Note edge jeg har.

Har nå satt nettverket på "bare gsm" og da fungerer den.

Lenke til kommentar

Flere som opplever treghet når telefonen skifter mellom nettverk? Når den f.eks skifter mellom 3g og 4g så kan det ta lang tid før den er registrert på nettverket. Får da opp feilmelding på det hvis jeg forsøker å ringe ut, får heller ikke mottatt samtaler. Dem som ringer meg får to ring og rett på svarer. Jeg får da aldri varsel om tapt anrop. Ender opp med at jeg får tekstmelding av folk "prøver å få tak i deg, kan du ringe meg" Tvillingsimen som sitter i en one m7 ringer og får tapt anrop. Har forsøkt å bytte sim kort. Note edge jeg har.

Har nå satt nettverket på "bare gsm" og da fungerer den.

Ja , jeg har (har hatt) dette problemet og flere i samme bedrift , og det har ikke noe med telefontype å gjøre.

Telenor cs svitsjingen 4G til 3G/Gsm ved innkommende anrop feiler.

Meldt 09000 og hatt en sak på det over flere uker med ulike tester ,men det innrømmes ikke noe derfra og kom ingensteds mht feilen.

Nå brukes "kun GSM" i flere nettverk - mobile nettverk - nettverksmodus.

Blir jo wifi både på kontoret og hjemme , så plages bare når jeg er på farten og det er jo rett som det er. Så da hender det at jeg går i instillinger å bytter til auto LTE/WCDMA/GSM for å bytte tilbake når jeg er ferdig med Internett.

 

Edit:

Kan ikke påstå at jeg ser frem til at GSM/Edge skal nedlegges da det er det eneste mobilnettet som det ikke er problemer med.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...