Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

 

Flere som opplever treghet når telefonen skifter mellom nettverk? Når den f.eks skifter mellom 3g og 4g så kan det ta lang tid før den er registrert på nettverket. Får da opp feilmelding på det hvis jeg forsøker å ringe ut, får heller ikke mottatt samtaler. Dem som ringer meg får to ring og rett på svarer. Jeg får da aldri varsel om tapt anrop. Ender opp med at jeg får tekstmelding av folk "prøver å få tak i deg, kan du ringe meg" Tvillingsimen som sitter i en one m7 ringer og får tapt anrop. Har forsøkt å bytte sim kort. Note edge jeg har.

Har nå satt nettverket på "bare gsm" og da fungerer den.

Ja , jeg har (har hatt) dette problemet og flere i samme bedrift , og det har ikke noe med telefontype å gjøre.

Telenor cs svitsjingen 4G til 3G/Gsm ved innkommende anrop feiler.

Meldt 09000 og hatt en sak på det over flere uker med ulike tester ,men det innrømmes ikke noe derfra og kom ingensteds mht feilen.

Nå brukes "kun GSM" i flere nettverk - mobile nettverk - nettverksmodus.

Blir jo wifi både på kontoret og hjemme , så plages bare når jeg er på farten og det er jo rett som det er. Så da hender det at jeg går i instillinger å bytter til auto LTE/WCDMA/GSM for å bytte tilbake når jeg er ferdig med Internett.

 

Edit:

Kan ikke påstå at jeg ser frem til at GSM/Edge skal nedlegges da det er det eneste mobilnettet som det ikke er problemer med.

 

Netcom jeg har så da har dem samme problem begge selskapene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Flere som opplever treghet når telefonen skifter mellom nettverk? Når den f.eks skifter mellom 3g og 4g så kan det ta lang tid før den er registrert på nettverket. Får da opp feilmelding på det hvis jeg forsøker å ringe ut, får heller ikke mottatt samtaler. Dem som ringer meg får to ring og rett på svarer. Jeg får da aldri varsel om tapt anrop. Ender opp med at jeg får tekstmelding av folk "prøver å få tak i deg, kan du ringe meg" Tvillingsimen som sitter i en one m7 ringer og får tapt anrop. Har forsøkt å bytte sim kort. Note edge jeg har.

Har nå satt nettverket på "bare gsm" og da fungerer den.

 

Ja , jeg har (har hatt) dette problemet og flere i samme bedrift , og det har ikke noe med telefontype å gjøre.

Telenor cs svitsjingen 4G til 3G/Gsm ved innkommende anrop feiler.

Meldt 09000 og hatt en sak på det over flere uker med ulike tester ,men det innrømmes ikke noe derfra og kom ingensteds mht feilen.

Nå brukes "kun GSM" i flere nettverk - mobile nettverk - nettverksmodus.

Blir jo wifi både på kontoret og hjemme , så plages bare når jeg er på farten og det er jo rett som det er. Så da hender det at jeg går i instillinger å bytter til auto LTE/WCDMA/GSM for å bytte tilbake når jeg er ferdig med Internett.

Edit:

Kan ikke påstå at jeg ser frem til at GSM/Edge skal nedlegges da det er det eneste mobilnettet som det ikke er problemer med.

Netcom jeg har så da har dem samme problem begge selskapene.

Takk , da vet jeg at det ikke står bedre til der.

hva skal man si....

3G/HSPA er det dritt dårlig signalforhold på og kapasitet på basestasjoner mot backbone.

4G begynner å bli en farse.

Bor og jobber I Oslo .

Skal vi etablere fasttelefonen igjen slik at folk kan ringe oss når vi er hjemme ( og komme frem)

*** sur ***

 

Hovedfunksjon til en mobiltelefon er faktisk å ringe til/fra.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det er ikke hovedfunksjonen på min =p

Enig med deg. Jeg snakker minst mulig i telefonen egentlig. Men jeg synes godt de burde fokusere litt på dette når de lager telefoner allikevel. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke hovedfunksjonen på min =p

 

Enig med deg. Jeg snakker minst mulig i telefonen egentlig. Men jeg synes godt de burde fokusere litt på dette når de lager telefoner allikevel. :-)
Så dere har ikke en mobil telefon for å være tilgjengelig.

Merk at denne feilen med utilgjengelig ikke kan oppdages av deg selv , de som prøver å ringe til deg kommer ikke frem og du vet ikke at noen prøver å kontakte dere.

Si meg jobber dere ikke og har mobil i arbeidet ?

 

når de lager telefoner

Du vet hva en telefon er håper jeg. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Syar: tilgjengelighet er heller ikke kun ringing. Men jo, delvis. Jeg bruker mobilen min ekstremt mye mer til epost og Internett generelt feks enn ringing.

 

Men nei, jeg har jobbtelefon for mesteparten av arbeidet mitt.

 

Du ser forskjellen på "hovedfunksjon" og "viktig funksjon".

 

Banan: installer feks nova launcher, der får du bittesmå ikoner og slikt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

En mobil TELEFON sin hoved oppgave og viktigste funksjon er telefon funksjonen.

Produktet er og blir et telefon produkt MED smart funksjoner som tillegg.

At du/dere Slai bruker deres som en PC/nettbrett og kommunisere med IM/Mail primært er underordnet det faktum.

 

Håper du ser forskjellen på et telefon produkt og iPad/nettbrett/PC.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

Det er ikke hovedfunksjonen på min =p

Enig med deg. Jeg snakker minst mulig i telefonen egentlig. Men jeg synes godt de burde fokusere litt på dette når de lager telefoner allikevel. :-)
Så dere har ikke en mobil telefon for å være tilgjengelig.

Merk at denne feilen med utilgjengelig ikke kan oppdages av deg selv , de som prøver å ringe til deg kommer ikke frem og du vet ikke at noen prøver å kontakte dere.

Si meg jobber dere ikke og har mobil i arbeidet ?

 

når de lager telefoner

Du vet hva en telefon er håper jeg.

 

Nei, ikke bare for å være tilgjengelig. I min jobb betyr å være tilgjengelig at man må jobbe mye mer enn de som gir blaffen i å svare telefonen. Og ettersom min arbeidsgiver ikke sponser en krone av min telefon eller abonnement, er det ikke min oppgave å være tilgjengelig for dem hele tiden.

 

Dessuten liker jeg ikke spesielt godt å snakke med folk, så derfor er mail og sms f.eks en mye mer interessant kommunikasjonsform i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Det skjer nok ikke med det første med tanke på hvor mange M2M enheter som benytter seg av dette nettet.

Alarmløsninger for hus, bil og båt
Overvåkning av maskiner, bygninger og containere
Nivåkontroll i tanker og kummer
Flåtestyring og ordre i bil
Posisjoneringsløsninger for biler, båter, containere eller lignende
Betalingsterminaler
Toveiskommunikasjon til strømmålere for måleravlesning (TVK eller AMR)

"Vi garanterer dekning på 2G ut året 2025, forutsatt konsesjon."

Sier Telenor.no

 

Men jeg ser for meg at det lever enda lenger enn det også.

Lenke til kommentar

Hoi .

Jeg prøver bare å være hjelpsom her med informasjon om 4g cs switching problemene.

Dustete kommentarer om at mobiltelefoner ikke brukes til å prates i hører ingensteds hjemme i majoritetens hverdag og kan holdes for seg selv.

 

 

Edit:

Ang GSM/2g/Edge var det for noen uker tilbake snakk om frigjøring av GSM/Edge på sikt gir frekvenser for økt tilgjengelighet for dab og 4g.

Men det er nok ikke rett rundt hjørnet nei -heldigvis. Og de "må" få orden på nye generasjons mobilnettet først.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hoi .

Jeg prøver bare å være hjelpsom her med informasjon om 4g cs switching problemene.

Dustete kommentarer om at mobiltelefoner ikke brukes til å prates i hører ingensteds hjemme i majoritetens hverdag og kan holdes for seg selv.

 

 

Edit:

Ang GSM/2g/Edge var det for noen uker tilbake snakk om frigjøring av GSM/Edge på sikt gir frekvenser for økt tilgjengelighet for dab og 4g.

Men det er nok ikke rett rundt hjørnet nei -heldigvis. Og de "må" få orden på nye generasjons mobilnettet først.

Du representerer altså majoritetens syn? OK.

Lenke til kommentar

 

Hoi .

Jeg prøver bare å være hjelpsom her med informasjon om 4g cs switching problemene.

Dustete kommentarer om at mobiltelefoner ikke brukes til å prates i hører ingensteds hjemme i majoritetens hverdag og kan holdes for seg selv.

Edit:

Ang GSM/2g/Edge var det for noen uker tilbake snakk om frigjøring av GSM/Edge på sikt gir frekvenser for økt tilgjengelighet for dab og 4g.

Men det er nok ikke rett rundt hjørnet nei -heldigvis. Og de "må" få orden på nye generasjons mobilnettet først.

 

Du representerer altså majoritetens syn? OK.
Ja , jeg påstår det.

En telefon har primærfunksjon å ringe med ,mog det er nok 99% av befolkningen i verden enig med meg i.

Hva om mora di,kjæresten eller barnet havnet i trafikkulykke. Hun/han har ditt nummer i lommeboka som nærmeste kontakt for pårørende.

Ville du ikke at de som ringer deg på mobilen kommer frem øyeblikkelig.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har nå studert den såkalte "low fps blurry movement"-buggen i front kameraet på note edge
(som også forøvrig gjelder note 4). vet det er mange som har klaget på dette.

i vanlig selfie mode så oppleves alle bevegelser (og søkeren i seg selv) som slørete,
treg og hakkete. bevegelsene blir fort "smudga" utover bildet,
og dette gjenspeiles også tydelig i bildene man evt tar.

har funnet ut at om man bare legger på et filter i kamera-appen så forsvinner
de hakkete bevegelsene helt.

har også funnet ut at om man bytter til f.eks wide selfe mode, ja da oppleves også søkeren som responsiv og normal.

pussig at søkeren blir så "treg" og "henger" mer i vanlig selfie mode.

slenger man dog på et filter, så vips.. forskjellen kan tydelig skimtes i bildet under.

har kontaktet samsung om dette via facebook.

(bildet er tatt med nøyaktig samme rolige håndbevegelse).

V2NCV1NZ.jpeg

Endret av niqen
Lenke til kommentar

En mobil TELEFON sin hoved oppgave og viktigste funksjon er telefon funksjonen.

Produktet er og blir et telefon produkt MED smart funksjoner som tillegg.

At du/dere Slai bruker deres som en PC/nettbrett og kommunisere med IM/Mail primært er underordnet det faktum.

 

Håper du ser forskjellen på et telefon produkt og iPad/nettbrett/PC.

Det er ingen enorm forskjell på et nettbrett og en telefon når nettbrett og telefon har simkort og kan ringe/sende sms, forutenom størrelsen. Derav phablets.

 

Produktet er og blir en smartphone. Hvis du ser på den som en telefon med smarte funksjoner er det flott, jeg ser på ser som en lommepc med telefon-funksjon.

 

Såklart skal den ha mulighet til å ringes med. Like såklart skal den ha mulighet til å ta imot epost og IMs, laste ned og redigere filer, osv.

 

Du må bare stå og rope fra takene hvor underordnet ting er diverse fakta du føler er rett, men i bunn og grunn er det din egen bruk som definerer hovedoppgave og sideoppgaver og hva som er viktig for deg.

 

Det var egentlig bare en liten useriøs kommentar. Men Gud forby noe slikt skulle få gå i fred på et forum. Neida, her skal det faenmeg klikkes halvvinkel om hvert et komma... Jesus christ.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En mobil TELEFON sin hoved oppgave og viktigste funksjon er telefon funksjonen.

Produktet er og blir et telefon produkt MED smart funksjoner som tillegg.

At du/dere Slai bruker deres som en PC/nettbrett og kommunisere med IM/Mail primært er underordnet det faktum.

Håper du ser forskjellen på et telefon produkt og iPad/nettbrett/PC.

Det er ingen enorm forskjell på et nettbrett og en telefon når nettbrett og telefon har simkort og kan ringe/sende sms, forutenom størrelsen. Derav phablets.

Produktet er og blir en smartphone. Hvis du ser på den som en telefon med smarte funksjoner er det flott, jeg ser på ser som en lommepc med telefon-funksjon.

Såklart skal den ha mulighet til å ringes med. Like såklart skal den ha mulighet til å ta imot epost og IMs, laste ned og redigere filer, osv.

Du må bare stå og rope fra takene hvor underordnet ting er diverse fakta du føler er rett, men i bunn og grunn er det din egen bruk som definerer hovedoppgave og sideoppgaver og hva som er viktig for deg.

Det var egentlig bare en liten useriøs kommentar. Men Gud forby noe slikt skulle få gå i fred på et forum. Neida, her skal det faenmeg klikkes halvvinkel om hvert et komma... Jesus christ.

Ja jesus christ.

Se noen poster tilbake , så er hele greia utspring på årsaksforklaring til en desperat bruker på problemer med å komme gjennom når lock er på 4G , og at problemet ikke er produkt relatert - aká har ikke noe med din "precious" Note4 å gjøre.

Deretter du og freddjoh bare nonsjalant fleiper bort konsensus i problemet med tøvete bemerkninger som ikke har relevans til at 4G cs svitsjing i Norge er et stort problem.

Sier jo noe om hvem som er seriøs på forumet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...