Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

This is in my cereal

http://lteworld.org/blog/understanding-cs-fallback-lte

Og som svar/forklaring at dette funker dårlig for Telenor (og tydeligvis Netcom)

Flere som opplever treghet når telefonen skifter mellom nettverk? Når den f.eks skifter mellom 3g og 4g så kan det ta lang tid før den er registrert på nettverket. Får da opp feilmelding på det hvis jeg forsøker å ringe ut, får heller ikke mottatt samtaler. Dem som ringer meg får to ring og rett på svarer. Jeg får da aldri varsel om tapt anrop. Ender opp med at jeg får tekstmelding av folk "prøver å få tak i deg, kan du ringe meg" Tvillingsimen som sitter i en one m7 ringer og får tapt anrop. Har forsøkt å bytte sim kort. Note edge jeg har.

Har nå satt nettverket på "bare gsm" og da fungerer den.

Og det er irriterende for min del at når man kommer med informasjon at det tøyses bort og bagatelliseres.

Men jeg skal fra nå la være å poste og dele kunnskap/erfaringer her siden det er det som ønskes .

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser den =) .

 

edit: så ikke at posten din ble redigert. Men ja for all del, hvis det skal være baby llama drama over en enkel kommentar som SÅ lett kunne bare blitt oversett og tatt for det det var er jeg veldig på parti med valget ditt.

 

Når du tolker innkommende informasjon helt ut på viddene (ingen har bagatellisert noe av det du sa, ei heller ha noen sagt at de ønsker at du skal slutte å poste her) er det godt mulig du har godt av å la være å poste. Ikke for vår del, men for din egen. Virker slitsomt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Har mange problemer med å ikke fø ringt pga switch? Da har jeg ikke veldig lyst på denne

Har aldri hatt problemer med å ringe eller bli ringt, bor kanskje i område med bra dekning, men jeg ser 3G og 4G roters aktivit på.

 

Har merket når jeg snakker med andre folk som har telenor og vi bruker HD voice så plutselig blir kvalitet merkerbart dårligere (vanlig samtale kvalitet) og da har jeg kanskje vært en plass uten 4G eller 3G dekning, men samtalen kobler ikke ut, mister bare HD voice.

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med at youtube appen ikke spiller mer enn 720p på Note 4'en (Dette gjelder alle videor, inkl. Videor som spilles av i 1440p, 1080p etc. På andre enheter)?

Spiller mye av i 1440p på note 4'en, er nesten et must til VR klipp :)

 

Regner med du trykker på tannhjulet for å velge kvaliteten? Får som regel opp de fleste valg, ikke bare 720p,kommer ho selvfølgelig an på klippet da.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Gidder ikke diskutere med folk som mener deres mening er den eneste rette og tar statistikker som 99% rett ut av rompa si og fremhever det som den eneste sannhet.

 

Man må da få lov til å være uenig. Det er tross alt et diskusjonsforum er det ikke?

 

Ikke så nødvendig å ta seg så nær av at noen har en annen mening.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Gidder ikke diskutere med folk som mener deres mening er den eneste rette og tar statistikker som 99% rett ut av rompa si og fremhever det som den eneste sannhet.

 

Man må da få lov til å være uenig. Det er tross alt et diskusjonsforum er det ikke?

 

Ikke så nødvendig å ta seg så nær av at noen har en annen mening.

Vel , da beklager jeg om du tror at jeg diskuterte noe som helst.

Jeg kom med informasjon om cs svitsjing i Oslo. Som svar til en ny Note4 bruker 1-3.

Ingen av dere andre svarte han om det var feil på Note4.

Informasjon om cs svitsjingen som du tilsynelatende ikke tok til deg da du ikke bruker mobilen din til å ringe med.

Det om det.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall takknemlig for at jeg fikk vite at det ikke var telefonen min det var noe galt med Fant forøvrig ut at det er en telenormast som netcom leier som jeg har problemer med Har aldri hatt problemer tidligere, men netcom driver å bygger ut nettet i nærområde her så det kan være i forbindelse med det at det er litt tregt/ustabilt. Håper det bedrer seg når dem er ferdig med det "store dekningsløftet".

 

Kan jo legge til at jeg er veldig fornøyd med Edgen. Hatt siden desember og bortsett fra dekningstullet som ikke er telefonen sin skyld så er det en veldig god telefon. Mye bedre kvalitetsfølelse enn note 3 som jeg brukte før. Den er inne til rep for tredje gang nå og har på siste service fått nytt hovedkort...

Lenke til kommentar

 

Noen flere som har problemer med at youtube appen ikke spiller mer enn 720p på Note 4'en (Dette gjelder alle videor, inkl. Videor som spilles av i 1440p, 1080p etc. På andre enheter)?

Spiller mye av i 1440p på note 4'en, er nesten et must til VR klipp :)

 

Regner med du trykker på tannhjulet for å velge kvaliteten? Får som regel opp de fleste valg, ikke bare 720p,kommer ho selvfølgelig an på klippet da.

 

 

Youtube appen på telefonen min støtter ikke høyere oppløsning enn 720p på noen videor (Inkl. 4k,1080p etc+) videor som spilles av i en høyere oppløsning på andre enheter.

 

Det er et stort problem på flere Note 4'er, hvor muligheten til å spille av videor i en høyere oppløsning enn 720p bare forsvinner.

 

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-note-4/469085-still-no-4k-video-possible.html#post4109583

 

Problemet oppstod for ca. 1 uke siden, og etter det har jeg prøvd alle oppskriftene (Slette alle oppdateringene for youtube, deaktivere appen etc+). Jeg har også formatert telefonen, men ingen INGEN videor kan lengre spilles av i noen oppløsning høyere enn 720p (Alle andre muligheter er simpelthen fjernet).

Og nå snakker vi ikke om videor, hvor opplasteren kun har lastet opp/spilt inn i 720p. Nå snakker vi om filmer/klipp, som minimum er i 1080p eller høyere, og hvor høyere oppløsninger kan spille på andre enheter, men som ikke er tilgjengelig i høyere oppløsning enn 720p på Note 4'en min.

 

Har lest at noen har måtte gå til det drastiske verket og roote telefonen, for så å laste ned en .apk fil av en tidligere youtube-build, for å få tilbake mulighetene for å spille av i høyere enn 720p.

Lenke til kommentar

 

 

Har mange problemer med å ikke fø ringt pga switch? Da har jeg ikke veldig lyst på denne

Det er ikke et problem med note 4 men med nettverkene.
Ingen av mine 4g telefoner har hatt problemer med å ringe pga switching
Man får alltid ringt ut , det er ikke problemet.

Det er innkommende problemet gjelder når man har pakketilkoplet 4g lock i tettbefolkede by områder med laber 3G dekning eller kanalkapasitet i backbone for 3G . Cs svitsjingen som feiler v/innkommende gjør kun forsøk på 4G pakket til 3G circuit og feiler og innringer får "det oppnås ikke kontakt med mobil abonnenten" . På mobilen ser man fint signal og at 4G symbolet ikke bytter til 3G.

Jeg jobber forresten i segmentet med ulike kommunikasjons løsninger for bedrifter IM/tale/mobil m.m. Så dette er ikke bare noe "jeg" opplever. Det er tidvis samme problem med innk sms.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen flere som har problemer med at youtube appen ikke spiller mer enn 720p på Note 4'en (Dette gjelder alle videor, inkl. Videor som spilles av i 1440p, 1080p etc. På andre enheter)?

Spiller mye av i 1440p på note 4'en, er nesten et must til VR klipp :)

 

Regner med du trykker på tannhjulet for å velge kvaliteten? Får som regel opp de fleste valg, ikke bare 720p,kommer ho selvfølgelig an på klippet da.

Youtube appen på telefonen min støtter ikke høyere oppløsning enn 720p på noen videor (Inkl. 4k,1080p etc+) videor som spilles av i en høyere oppløsning på andre enheter.

 

Det er et stort problem på flere Note 4'er, hvor muligheten til å spille av videor i en høyere oppløsning enn 720p bare forsvinner.

 

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-note-4/469085-still-no-4k-video-possible.html#post4109583

 

Problemet oppstod for ca. 1 uke siden, og etter det har jeg prøvd alle oppskriftene (Slette alle oppdateringene for youtube, deaktivere appen etc+). Jeg har også formatert telefonen, men ingen INGEN videor kan lengre spilles av i noen oppløsning høyere enn 720p (Alle andre muligheter er simpelthen fjernet).

Og nå snakker vi ikke om videor, hvor opplasteren kun har lastet opp/spilt inn i 720p. Nå snakker vi om filmer/klipp, som minimum er i 1080p eller høyere, og hvor høyere oppløsninger kan spille på andre enheter, men som ikke er tilgjengelig i høyere oppløsning enn 720p på Note 4'en min.

 

Har lest at noen har måtte gå til det drastiske verket og roote telefonen, for så å laste ned en .apk fil av en tidligere youtube-build, for å få tilbake mulighetene for å spille av i høyere enn 720p.

Wtf, ser ut som jeg svarte litt for kjapt, det fungerte helt fint før, men det er noen uker siden jeg brukte YouTube appen, men den ble jo oppdatert nylig, så nå er det faktisk 720p her også.

 

Det er jo litt teit.

Lenke til kommentar

Lollipop er sluppet i Tyskland, ser ikke ut som det er lenge til vi får den nå :)

 

http://forum.xda-developers.com/note-4/general/910f-official-lolipop-germany-dbt-t3029508

 

Ikke noe problem å laste ned firmwaren og installere den på våre telefoner :) Norsk språk er selvsagt inkludert der. Første jeg gjorde på morgenen i dag ;) Prøvde først uten wipe/reset - noe som ikke ble spesielt bra.

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

 

Oculus Cinema er vel sånn at du ser en virtual kinosal? Ser ikke helt poenget med det egentlig. Vil heller ha filmen så den dekker hele synsfeltet.

 

Vel.. Oculus Cinema er omtrent som å gå på kino. Tror det skal godt gjøres å dekke hele synsfeltet.

 

 

 

Dette blir jo noe off-topic, men nå har jeg en Oculus Rift DK2 i hus og har fått testet litt og det er tydelig at en forbrukerutgave for massemarkedet er temmelig langt unna en realitet. Selve teknologien med head-tracking og det hele ser ut til å være på plass og fungerer imponerende bra.

 

Men, når det kommer til oppløsning så er man faktisk ikke i nærheten engang. Nå er det riktignok 1920x1080 (med pentile) på DK2 mot 2560x1440 (pentile) på Gear VR men piksler er så tydelig og et såpass stort problem på DK2 at jeg aldri kan tenke meg at 2560x1440 er i nærheten av nok.

 

Her må vi nok få på plass MINIUM 4K / UHD for at dette skal fungere godt i praksis og da har man jo det store dilemma og utfordringen med at maskinvaren og rå ytelse ikke er god nok.. Tror til og med det burde pushes mot 5-8K for at dette skal oppleves skarpt og fint. Men et sted må de nok starte, men å rulle ut en forbrukerutgave med noe lavere enn 4K / UHD tror jeg blir fiasko. Og dessverre så tar det nok hvertfall 2-4 år før maskinvaren for å drive 4K / UHD på en god måte er på plass i markedet for folk flest.

 

 

 

Fikk også testet det til film, kjørte TriDef og 22 Jump Street og utrolig nok så tror jeg nesten det dekker litt for mye av synsfeltet og kommer litt for tett på øynene. Nå skal det sies at TriDef, hvertfall for film ikke kompenser for det faktum at Oculus Rift til en viss grad "wrapper" seg rundt synsfeltet så det kan være at mye av utfordringen og problemet lå der for det var ganske så slitsom å føle med på en film når du føler at øyet ditt klarer kun å se på og fokusere på bare en 70% av det som forgår på skjermen.

Lenke til kommentar

Har og installert den tyske oppdateringen nå. Veldig enkelt:

Instructions:
Extract (unzip) the firmware file
Download Odin v3.09
Extract Odin zip-file
Open Odin v3.09
Reboot phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
Add the firmware file to AP / PDA
Make sure re-partition is NOT ticked
Click the start button, sit back and wait a few minutes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...