Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

hvor mange her inne vurderer forresten å selge sin note edge / note 4 når
S6 / S6 edge evt dunker inn i butikkhyllene? :)

 

usikker på om det blir verdt å oppgradere.

 

en ting er specs (som forsåvidt ikke blir så intenst mye bedre), men det er noe helt annet når

det kommer til design, og kvalitet sådan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg så ikke innlegget ditt! Bekalger...

 

Men nå vet jeg ikke om det er på grunn av Telenor eller Note 4... men ellers er jeg 100% fornøyd med den :)

 

 

 

Etter siste firmwareoppdatering, som kom i januar, har det ikke vært problemer med signaltap. Hvorvidt dette har vært utslagsgivende eller om det har vært feil på mobilnettet, vet jeg ikke, men heldigvis virker ting slik det skal nå :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

hvor mange her inne vurderer forresten å selge sin note edge / note 4 når

S6 / S6 edge evt dunker inn i butikkhyllene? :)

 

usikker på om det blir verdt å oppgradere.

 

en ting er specs (som forsåvidt ikke blir så intenst mye bedre), men det er noe helt annet når

det kommer til design, og kvalitet sådan.

Jeg foretrekker brettmobiler, og derfor vil jeg ikke oppgradere :) men jeg må innrømme at det hadde vært flott med en mobil med metallkroppen, ikke bare rammet. (Men jeg bruker jo denne Note 4 S View vesken jeg har kjøpt meg, så metall vs. plast spiller ingen rolle :p )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

hvor mange her inne vurderer forresten å selge sin note edge / note 4 når

S6 / S6 edge evt dunker inn i butikkhyllene? :)

 

usikker på om det blir verdt å oppgradere.

 

en ting er specs (som forsåvidt ikke blir så intenst mye bedre), men det er noe helt annet når

det kommer til design, og kvalitet sådan.

Galaxy S-serien har for vane å ha for dårlig lyd i forhold til Note-serien, så det blir uaktuelt for meg som hører mye på musikk.

Lenke til kommentar

 

hvor mange her inne vurderer forresten å selge sin note edge / note 4 når

S6 / S6 edge evt dunker inn i butikkhyllene? :)

 

usikker på om det blir verdt å oppgradere.

 

en ting er specs (som forsåvidt ikke blir så intenst mye bedre), men det er noe helt annet når

det kommer til design, og kvalitet sådan.

Galaxy S-serien har for vane å ha for dårlig lyd i forhold til Note-serien, så det blir uaktuelt for meg som hører mye på musikk.

 

 

Det er jo snakk om at S6 får Exynos verden over, og da er det med stor sannsynlighet at den har en Wolfson-DAC, som gir noe av det beste du får innenfor lyd på mobil. For øvrig hadde Galaxy S1 og S3 bedre lyd enn mange av de siste Snapdragon-versjonene, som stort sett er de som har blitt solgt i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

hvor mange her inne vurderer forresten å selge sin note edge / note 4 når

S6 / S6 edge evt dunker inn i butikkhyllene? :)

 

usikker på om det blir verdt å oppgradere.

 

en ting er specs (som forsåvidt ikke blir så intenst mye bedre), men det er noe helt annet når

det kommer til design, og kvalitet sådan.

Galaxy S-serien har for vane å ha for dårlig lyd i forhold til Note-serien, så det blir uaktuelt for meg som hører mye på musikk.

 

 

Det er jo snakk om at S6 får Exynos verden over, og da er det med stor sannsynlighet at den har en Wolfson-DAC, som gir noe av det beste du får innenfor lyd på mobil. For øvrig hadde Galaxy S1 og S3 bedre lyd enn mange av de siste Snapdragon-versjonene, som stort sett er de som har blitt solgt i Norge.

 

Hehe - Freddjoh blir ikke fornøyd med noen mobil - ever .

Galaxy S6 blir intet unntak - det setter jeg en hundrings på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det har du nok rett i. Jeg er veldig krevende når det gjelder telefoner. Klarer som regel å finne ett eller annet jeg ikke er fornøyd med. Men nå har jeg Note 4 og iPhone 6. Har ikke så mye å utsette på dem, annet at de koster en formue!

Lenke til kommentar

 

 

Da har jeg bestilt meg en Gear VR fra det store utland, og håper den kommer trygt frem etter ikke så altfor lang tid. Skal gi feedback.

 

Hvor bestilte du fra? Og hvor mye kom den på?

Ebay, haha. Jeg trålte nettet for gode løsninger, prøvde å få et par norske bekjente i Sverige til å bestille for meg, hørte med en kar i UK, vurderte å bruke shipitto/borderlinx eller noe lignende for å få den fra USA, før jeg endte med å bestille den fra en privat, seriøs eBay-aktør. 1500 NOK for varen i seg selv og rundt 900 kr i express shipping som tar rundt 3-5 dager til Norge. Blir sikkert stoppa i tollen også, så regner med at det minst ender på 3000 kr. Bryr meg ikke så mye om prisen, vil bare ha enheten. Har som nevnt tidligere prøvd den før og jeg er absolutt gira på å få fingrene mine i en. Det finnes dog flere selgere på eBay som ligger dunt 1500 kr og vesentlig mye lavere frakt, så muligheten for å få den billigere er der. Jeg valgte også en med ganske mye feedback (>3000), hvorav var 99.8% positiv.

3000kr er jo overkommelig for noe man har veldig lyst på. Bare kom til å tenke på at Arngren selger for den prisen her i norge. Da er det kanskje litt lettere med en evt reklamasjon og slikt.

 

Valgte selv å gå for den fra Sverige. 2400kr og joypaden er inkludert. Men får den ikke så kjapt så klart.

 

Uansett, blir meget spennende å teste. Har hatt ulike VR briller før men dette er i en helt annen klasse.

Lenke til kommentar

Det har du nok rett i. Jeg er veldig krevende når det gjelder telefoner. Klarer som regel å finne ett eller annet jeg ikke er fornøyd med. Men nå har jeg Note 4 og iPhone 6. Har ikke så mye å utsette på dem, annet at de koster en formue!

Vurderer iPhone 6,syntes note 3 er litt stor..

 

Hva er fordelene/ulempene med iPhone i forhold til samsungen?

Lenke til kommentar

Hehe - Freddjoh blir ikke fornøyd med noen mobil - ever .

Galaxy S6 blir intet unntak - det setter jeg en hundrings på.

 

Er litt der selv. Klarer alltid å finne noe jeg ikke liker, så bytter litt for ofte. Det begynner å bli bra nå da, det blir jo skarpere og skarpere konkurranse.

 

Det har du nok rett i. Jeg er veldig krevende når det gjelder telefoner. Klarer som regel å finne ett eller annet jeg ikke er fornøyd med. Men nå har jeg Note 4 og iPhone 6. Har ikke så mye å utsette på dem, annet at de koster en formue!

Du er heldig som kan ta deg råd til det beste av begge verdener, da!

 

Vurderer iPhone 6,syntes note 3 er litt stor..

 

Hva er fordelene/ulempene med iPhone i forhold til samsungen?

 

Regner med du mener Note 4?

 

Fordeler med iPhone:

Bedre kamera til situasjons- og actionbilder. Note-en sine blir fort ufokuserte om du skal ta bilder av ting i bevegelse

Mer strømlinjeformet design i apps/os (viss det har noe å si for deg)

Bedre lyd (via 3.5mm jack)

IPS LCD-skjerm

 

Fordeler med Note:

Større skjerm

"Mer ekte" multitasking

Noe bedre bilder om det er faste/stillestående objekter

S Pen

Amoled-skjerm

 

Angående ytelse og batteritid, tror jeg de er ganske like. Det er kanskje en liten forskjell her og der, men jevnt over tror jeg du vil merke lite forskjell. Skjermene er vel mest opp til hver enkelt hva man foretrekker.

 

Endret av Nevermore
Lenke til kommentar

for mitt vedkommende ser jeg det litt an. blir uansett spennende å se hvordan S6 / S6 edge blir.

 

utover det er jo note 4 / edge fortsatt dominerende phablets med nyttefunksjoner som S6 / S6 edge

ikke kommer til å kunne by på, f.eks s-pen, et verktøy jeg er blitt svært avhengig av etterhvert

som jeg faktisk lærte meg å bruke den skikkelig :w00t:

 

angående lyd på telefon så har jeg ikke så mye peiling, utover at jeg er meget fornøyd med

lyden jeg får ut av min note edge. så kommer det vel litt an på hvilke type lydfiler man spiller av,

eller om man benytter seg av strømmetjenester. uansett så er det nok ikke ekstremt merkbar forskjell,

for "the common ear" skulle jeg tro :wee:

Lenke til kommentar

Har mulighet til ny jobb subsidiert mobil telefon i februar,

Nå har jeg anskaffet meg applepad (iPad Air 2 64GB m/4G) .Så jeg får på et vis nok IOS8 frustrasjoner/trening der om det ikke blir komplettert med en iPhone6.

 

Vet ikke om jeg klarer å vente helt til Galaxy S6 lanseres i Norge med nyanskaffelse så da er valgene for min del z3, z3-compact, Note4 /Edge 32GB med egenandel , Galaxy Alpha (som jeg allerede har) eller iPhone 6 64GB med egenandel.

Eventuelt WP med Lumia 830/930.

 

Alle tips er velkomne.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Hehe - Freddjoh blir ikke fornøyd med noen mobil - ever .

Galaxy S6 blir intet unntak - det setter jeg en hundrings på.

 

Er litt der selv. Klarer alltid å finne noe jeg ikke liker, så bytter litt for ofte. Det begynner å bli bra nå da, det blir jo skarpere og skarpere konkurranse.

 

Det har du nok rett i. Jeg er veldig krevende når det gjelder telefoner. Klarer som regel å finne ett eller annet jeg ikke er fornøyd med. Men nå har jeg Note 4 og iPhone 6. Har ikke så mye å utsette på dem, annet at de koster en formue!

Du er heldig som kan ta deg råd til det beste av begge verdener, da!

 

Vurderer iPhone 6,syntes note 3 er litt stor..

 

Hva er fordelene/ulempene med iPhone i forhold til samsungen?

 

Regner med du mener Note 4?

 

Fordeler med iPhone:

Bedre kamera til situasjons- og actionbilder. Note-en sine blir fort ufokuserte om du skal ta bilder av ting i bevegelse

Mer strømlinjeformet design i apps/os (viss det har noe å si for deg)

Bedre lyd (via 3.5mm jack)

IPS LCD-skjerm

 

Fordeler med Note:

Større skjerm

"Mer ekte" multitasking

Noe bedre bilder om det er faste/stillestående objekter

S Pen

Amoled-skjerm

 

Angående ytelse og batteritid, tror jeg de er ganske like. Det er kanskje en liten forskjell her og der, men jevnt over tror jeg du vil merke lite forskjell. Skjermene er vel mest opp til hver enkelt hva man foretrekker.

 

 

Jeg synes Nevermore summerte det ganske bra opp. iPhone 6 er i tillegg litt lettere å få i lomma, mens Note 4 er en del bedre til å få ting gjort på skjermen pga den større skjermen. iPhone 6 sit batteri overrasket meg veldig positivt. Får lett to dager med mitt bruk uten å lade. Note 4 er nok litt bedre på batteri og den har veldig gode strømsparingsfunksjoner.

 

Jeg har veldig mye positivt å si om begge, så det er telefoner man blir fornøyd med uansett.

Lenke til kommentar

Takk for tips.

 

Nå har jeg stort sett tablet med meg. Så har ikke phablet behov "egentlig".

Er litt skeptisk til å velge Sony som skal avvikle og liker ikke bakside av glass noe særlig (man så jo at/hvorfor Apple gikk bort ifra det)

Jeg kan jo og få Edge da.. Men mistenker at man går lei etter å lekt med det side display noen dager/uker.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

......

Jeg synes Nevermore summerte det ganske bra opp. iPhone 6 er i tillegg litt lettere å få i lomma, mens Note 4 er en del bedre til å få ting gjort på skjermen pga den større skjermen. iPhone 6 sit batteri overrasket meg veldig positivt. Får lett to dager med mitt bruk uten å lade. Note 4 er nok litt bedre på batteri og den har veldig gode strømsparingsfunksjoner.

 

Jeg har veldig mye positivt å si om begge, så det er telefoner man blir fornøyd med uansett.

Har litt problemer med iPhone at den ikke støtter eller har api/rammeverk som muliggjør

1881 , Mobil Bedrift App , TrueCaller , se hvem som ringer oppslag og anrops/sms avvisning.

Er vanskelig å gå bort i fra en slik tjeneste man har idag med android.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan se den problemstillingen. IOS er et system det ikke er så lett å få tweaket. Android er en del greiere for slikt.

Helt klart. Men må si etter å ha tweaket og styrt med Android i noen år så blir det hvertfall for meg bare deiligere og deiligere med en Iphone som bare funker hver gang jeg trenger den til å fungere. Så får det bare være at jeg ikke kan ha masse fancy muligheter på startskjermen osv. Jeg får oppdatering samtidig som den kommer ut, og hver gang jeg starter en app så fungerer den tilfredsstillende.

 

DEILIG ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...