Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Har noen av dere opplevd problemer med Note 4 og bluetoothtilkoblinger?

 

Jeg har problemer med telefon og mediaspiller i bilen (må slette og parre på nytt flere ganger i uka) og med andre enheter etter å ha byttet fra Note 2 til Note 4.

 

Jeg har googlet problemet, og det er mye på forskjellige amerikanske forum om det, men ingen forslag til løsning jeg har fått til å funke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Godt å høre at det ikke er et generelt problem. Det mest irriterende er bilen, jeg sjekket med en Sony Z3 og med en iPad mini tilkoblet med Wimp, Spotify og lagret musikk, ingen problemer. Ditto med Jawbone UP24 koblet opp mot iPad Air 2 og Nexus 7, stablit som bare det.

 

Mulig jeg må sende Note 4 på service...

Lenke til kommentar

 

Relativt mye av det interne minnet på 3 GB (på min Note 4) opptas av kjørende programmer. Dersom man bruker venstre menytast og avslutter disse, er det jo fremdeles mange programmer som kjører. Noen kan stoppes/deaktiveres uten at telefonen får problemer med å kjøre skikkelig. Andre bør absolutt ikke stoppes.

 

Foreløpig har jeg deaktivert YouTube, som startet opp i bakgrunnen, uten at jeg aktivt hadde startet programmet. Dersom jeg lukket det, startet det opp igjen litt senere. Derfor deaktiverte jeg Youtube, og det slår seg ikke mer på utilsiktet.

Noen som vet hvilke andre medfølgende apper som trygt kan deaktiveres? Gjelder også Galaxy Alpha, som jeg også har.

Lenke til kommentar

 

Ja, det som Telenor bundlet med tlf.

der har du grunnen. cocktail bar service er en bakgrunnsprosess i forbindelse med bl.a bruk

av flip coveret fra samsung, og de funksjonene som medfølger ved bruk av dette.

kort fortalt vil telefonen suge mer strøm. bytter du til ditt originale bakdeksel vil du mest sannsynlig

oppleve bedre batteritid.

 

I dag har denne coctailbar service stått for 50 prosent av strømforbruket hos meg. Neste på lista er android system og skjerm,med 15 og 13 prosent.

Hvis dette skyldes flipcoveret så er man vel nesten tvunget til å slutte og bruke det,noe jeg ikke har lyst til. Ingen som har vært borti en løsning utenom å bare sette på det vanlige dekslet?

Ellers er jeg litt imponert over hva samsung har fått til med Note Edge,n. Solid oppgradering fra Note2 :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, det som Telenor bundlet med tlf.

der har du grunnen. cocktail bar service er en bakgrunnsprosess i forbindelse med bl.a bruk

av flip coveret fra samsung, og de funksjonene som medfølger ved bruk av dette.

kort fortalt vil telefonen suge mer strøm. bytter du til ditt originale bakdeksel vil du mest sannsynlig

oppleve bedre batteritid.

 

I dag har denne coctailbar service stått for 50 prosent av strømforbruket hos meg. Neste på lista er android system og skjerm,med 15 og 13 prosent.

Hvis dette skyldes flipcoveret så er man vel nesten tvunget til å slutte og bruke det,noe jeg ikke har lyst til. Ingen som har vært borti en løsning utenom å bare sette på det vanlige dekslet?

Ellers er jeg litt imponert over hva samsung har fått til med Note Edge,n. Solid oppgradering fra Note2 :-)

 

har ikke sjekket min egen, har flip coveret men det sitter pr dags dato ikke på, men skal ta en titt senere og sjekke om cocktailbar service sluker like mye strøm hos meg. vet det er mange som har klaget på dette. samsung proklamerte jo med at man sparer så mye strøm på å ha et flip cover som tillater at kun edge displayet aktiveres for visning av varsler, klokke, o.l.

 

blir litt motsigende og ironisk at det hele ender med at man tar det av pga for høyt strømforbruk :p

 

men skal sjekke snart, kommer tilbake til det :)

 

ellers er jeg kjempefornøyd med min note edge også, men det er en god del småpirk jeg

ikke er så begeistret for.

 

bl.a

 

* front kamera oppleves som veldig hakkete og slurer mye i bevegelsene,

men kun i selfie mode (?)

* hjem-knappen som på så mange andre samsung telefoner (bl.a note 3) kan oppleves som skjev og tildels litt løs, takket være dårlig kvalitetskontroll

(dette må samsung bli bedre på).

* svake skygger kan skimtes til venstre for app ikonene på edge displayet

om man scroller opp og ned

* s-pen kan være på enkelte telefoner vanskelig å ta ut, min er intet unntak

* noen klager også på manglende oleofobisk behandling rundt hjem-knappen og under

 

skal ikke klage, men slike ting bør ikke være fremtredende på en flaggskipsmodell som nærmer seg 10.000 kr i pris. her er apple mye flinkere (kvalitetskontroll o.l).

 

det fins mange som hevder de ikke opplever slike problemer, og som da reagerer med å kalle folk for troll, men er man observant kan man fort gjøre lignende bemerkelser på sin egen telefon.

 

spent på hvordan S6 / S6 edge, note 5 og evt note edge II kommer til å yte på disse områdene. :wee:

Endret av niqen
Lenke til kommentar

Har ikke hatt min så lenge men det med frontkameraet er samme hos meg. Penna sitter godt,og det liker jeg. Det andre du nevner har jeg ikke lagt merke til. Foreløbig.

Strømforbruket har ikke vært så høyt før,så det har vel vært ekstra mye flipp flopp med coveret i dag..men likevel...

Har brukt den mye i dag. Mest nettbruk. Surfing,facebook, litt ringing,pluss kamera. Tok den ut av lader kl.7 i morres og plugget den inn nokså nøyaktig 12 timer etter.Da var batteriet på 18 prosent.

Kunne jo vært mye bedre uten "cocktailen" :)

Nå har jeg skiftet deksel,så får jeg se hva som skjer i morra :)

Lenke til kommentar

Har ikke hatt min så lenge men det med frontkameraet er samme hos meg. Penna sitter godt,og det liker jeg. Det andre du nevner har jeg ikke lagt merke til. Foreløbig.

Strømforbruket har ikke vært så høyt før,så det har vel vært ekstra mye flipp flopp med coveret i dag..men likevel...

Har brukt den mye i dag. Mest nettbruk. Surfing,facebook, litt ringing,pluss kamera. Tok den ut av lader kl.7 i morres og plugget den inn nokså nøyaktig 12 timer etter.Da var batteriet på 18 prosent.

Kunne jo vært mye bedre uten "cocktailen" :)

Nå har jeg skiftet deksel,så får jeg se hva som skjer i morra :)

jeg er nokså pirkete av meg, så kan nok overanalysere litt og.

men jobber samtidig for å unngå undergraving av problemer, om de er der vel og merke ;)

 

ja, gjør det. tipper du kan forvente bedre levetid på batteriet med ditt daglige forbruk!

kom gjerne med tilbakemelding på om du merket forskjell eller ei :)

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt poenget med de stripene.

de har ingen funksjon og som du selv påpeker overlapper de belyste funksjonsknapper.

 

unødvendig. like unødvendig som å farge metallet rundt telefonen. noe de også valgte å gjøre.

kommer mest sannsynlig til å se stygt ut etter en god del bruk.

 

ikke alltid lett å forstå seg på, samsung.

Endret av niqen
Lenke til kommentar

Syntes det var rart at jeg ikke fikk mailer eller facebookvarsler for den saks skyld

Når jeg sjekker telefonen får jeg beskjed om at hovedsynkronisering for disse og alt annet er deaktivert. Får ingen valg med å skru dem på igjen

Er det ikke en fane som skal hete SYNKRONISERING på telefonen ???

gjelder note edge, men vanlig note er vel det samme

 

Irriterende

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

@Maurits91:

Jeg har også opplevd å miste signal med Note 4. Det har skjedd to ganger. Måtte restarte telefonen for å kunne ringe. På jobb har vi rævva dekning, og i begge tilfeller skjedde signaltapet etter at jeg hadde vært på jobb. Telefonen klarte sikkert ikke å koble seg opp på nettet etter at signalet hadde vært borte. Jeg bruker Telenor.

Jeg så ikke innlegget ditt! Bekalger...

 

Men nå vet jeg ikke om det er på grunn av Telenor eller Note 4... men ellers er jeg 100% fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

 

Har noen av dere opplevd problemer med Note 4 og bluetoothtilkoblinger?

 

 

 

Du har ikke tilfeldigvis en Samsung Gear eller annen smartklokke tilkoblet samtidig som du forsøker å koble til mediaspilleren?

 

Ikke smartklokke, men en Jawbone UP24 som logger aktivitet, søvn m.m. og synker med tlf via bluetooth.

 

Tror du det kan ha en sammenheng?

Lenke til kommentar

 

@Maurits91:

Jeg har også opplevd å miste signal med Note 4. Det har skjedd to ganger. Måtte restarte telefonen for å kunne ringe. På jobb har vi rævva dekning, og i begge tilfeller skjedde signaltapet etter at jeg hadde vært på jobb. Telefonen klarte sikkert ikke å koble seg opp på nettet etter at signalet hadde vært borte. Jeg bruker Telenor.

Jeg så ikke innlegget ditt! Bekalger...

 

Men nå vet jeg ikke om det er på grunn av Telenor eller Note 4... men ellers er jeg 100% fornøyd med den :)

 

 

 

Etter siste firmwareoppdatering, som kom i januar, har det ikke vært problemer med signaltap. Hvorvidt dette har vært utslagsgivende eller om det har vært feil på mobilnettet, vet jeg ikke, men heldigvis virker ting slik det skal nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...