Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Rimelug bra ja. Se hvor høyt du klarer å kjøre firestrike extreme. Plutselig kommwr du på topp 20 med ett kort "p

Klarer 1554/2050 elns på firestrike extreme, forsatt på stock volt, alt over krasjer (selv med volt økning) så jeg tror det har noe med power target å gjøre gitt.. 

 

Må bare finne en grei bios nå gitt med en høyere powertarget..

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tester nye 980Ti kortet. Spilte litt på 1500/2000Mhz på stock volt. Tester litt folding på 1554/2000Mhz nå på stock volt ^^

 

Asiq på Maxwell har tydeligvis VELDIG mye å si! :-D

 

Det har vel heller egentlig VELDIG lite å si.

 

 

Jeg setter stor pris på alle som deler sin kunnskap her og andre plasser. Men på den annen side blir jeg svært utilfreds når jeg ser klare eksempler på det motsatte.

 

Håper virkelig folk flest i denne tråden har kunnskap nok til å avdekke slike avvik selv, men skriver dette innlegget i tilfelle det skulle være noen som lot seg "lure". Det har nemlig alt å si med god ASIC ved mindre du kjøler utstyret med LN2.

 

Her er uttalelsen fra KingPin, les og lær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På mine 3 tx kort, så overklokker det kortet med høyest asic mest. Slik var det igrunn på de 6 stk gtx 980 jeg hadde også, dog fra asic 63 gigabyte wf3 som klarte ~1570mhz til evga sc referanse 980 asic 91 som klarte 1610mhz på luft. Klarte ikkje noe mere på vann. Dårligste jeg hadde var et gigabyte wf3 asic 67 som klarte ca 1540mhz. Altså ikkje nevneverdig forskjell på noen. De med lav asic hjalp køstom bios kanskje 20 mhz ekstra før det var bom stopp.

 

Maxwell er evig kjedelig oc messig :(

Lenke til kommentar

På mine 3 tx kort, så overklokker det kortet med høyest asic mest. Slik var det igrunn på de 6 stk gtx 980 jeg hadde også, dog fra asic 63 gigabyte wf3 som klarte ~1570mhz til evga sc referanse 980 asic 91 som klarte 1610mhz på luft. Klarte ikkje noe mere på vann. Dårligste jeg hadde var et gigabyte wf3 asic 67 som klarte ca 1540mhz. Altså ikkje nevneverdig forskjell på noen. De med lav asic hjalp køstom bios kanskje 20 mhz ekstra før det var bom stopp.

 

Maxwell er evig kjedelig oc messig :(

 

Takk for oppklaring Nizzen.

 

Jeg anser deg som entusiast med svært mye praktisk kunnskap, så du blir ett slags unntak fra "den normale" brukeren. Ergo er det ikke gitt at alle og enhver ville oppnå det samme som du gjør  :wee:

 

Setter alltid stor pris på dine uttalelser  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På mine 3 tx kort, så overklokker det kortet med høyest asic mest. Slik var det igrunn på de 6 stk gtx 980 jeg hadde også, dog fra asic 63 gigabyte wf3 som klarte ~1570mhz til evga sc referanse 980 asic 91 som klarte 1610mhz på luft. Klarte ikkje noe mere på vann. Dårligste jeg hadde var et gigabyte wf3 asic 67 som klarte ca 1540mhz. Altså ikkje nevneverdig forskjell på noen. De med lav asic hjalp køstom bios kanskje 20 mhz ekstra før det var bom stopp.

 

Maxwell er evig kjedelig oc messig :(

Du kan jo få bioser med 1.29V for 980Ti ser jeg. Ikke mye de hjelper. Synd at maxwell ikke skalerer særlig på volt, ergo kjedelig oc messig sånnsett,

Lenke til kommentar

Kom fram til 1523/2005Mhz, prøvde 2055 elns på minnet men ble litt mye :p

 

På stock volt vil jeg si det er temmelig bra!

 

Veldig bra det. Jeg har gigabyte g1, 82,x asic og min går også langt på stock volt. Men da ikke så veldig mye lengre visst jeg øker volten. (Som forventet.) Greier vel 1510-1520mhz og 2000-2100 mhz, men spørs hva jeg tester... Går feks i firestrike som ikke varer så lenge, mens 100% load lenge så tuller den litt.

 

Du får se hva du greier som max i firestrike, jeg har greid 1570/2050mhz men hadde ikke greid det i spill osv. For å se om ting er stabilt bruker jeg heavensward benchmark, er noe final fantasy greier... Er iallefall den benchmarken som drar mest strøm/motstand hos meg. Varer lenge gjør den også :)

Lenke til kommentar

You win.

 

 

Min er absolutt max på 1570-1571mhz. I spill krasjer det også her. Tingen på min er at den går i prefcap og klokker ned både volt og mhz litt ujevnt. Det hender rundt 65-67 grader. Veldig vanlig på gigabyte kortet.

 

Annen ting som irriterer meg med disse korta er noe som folk kaller superthrottlebug. Det gjør så spill osv kan klikke hos meg. Visst man spiller på feks 4k, og har klokket minne mye så går mhz fra feks 1500 ned til 7xx mhz også opp igjen... Er bare snakk om millisekunder men nok til at min kræsjer innimellom. Håper det kommer ny bios som fikser dette etterhvert.

 

Modda bios har jeg testet på min, hjalp meg ikke noe...ble faktisk verre haha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...