Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gir jo mer varme som igjen gir mer støy. Men det spiller ingen rolle utenom dette nei

 

Kan vise tilbake til hva som er nevnt tidligere. Dette blir en individuell vurdering osv for hvor stor betydning dette får.

 

Har du 3 kort i SLI, så vil selvsagt mindre varme gi mindre støy osv. Samt det er vell riktig å si at hovedtyngden av forbrukere benytter den kjøleløsningen som følger kortet. Ergo får ASIC en større betydning for den gruppen det faktisk er flest av (etter mine beregninger).

 

Jeg er veldig opptatt av støy, og stabilitet. Så ASIC har sitt å si. Når du nærmer deg grensen i ulike sammenhenger, så skiller vi fort klinten fra hveten som de sier ved å ha komponenter av høyest mulig kvalitet.

 

Ellers er det helt sikkert riktig som det her fremkommer at alt under ett, og især for de som velger vannkjøling, er de faktiske forskjellene for små til at det er verd bryet.

 

Men for Christian sin del, så hadde han muligheten til å plukke ut ett av 14 stk 980 ti kort, og da valgte han selvsagt det med høyest ASIC. Det vil jeg tippe at også flertallet hadde gjort dersom de fikk muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I ett av mine kabinett (Fractal R5) har jeg testet MSI 980 ti og EVGA SC 980 ti. MSI var til å leve med, mens EVGA SC støyet så mye at jeg eventuelt ville vurdert å folde på det permanent i et lokale hvor jeg ikke er til vanlig (men det ble returnert). MSI funker i SLI, men EVGA SC støyet for mye i SLI.

 

Har nå ett 980 ti EVGA Hybrid, som støyer vell mye etter min smak (lite hamsterhjul på kort, og pumpe som støyer), men det må jeg nesten leve med. ASIC på 80.

Har byttet alt av vifter ellers i maskin til Noctua (har blitt tipset om noen andre som støyer enda mindre, så de skal kjøpes inn), men på tross av dette synes jeg det støyer. Venner jeg har som Gamer mye, synes min maskin er lydløs. Men der er vi veldig forskjellige tydeligvis. Det meste er relativt har jeg funnet ut.

 

Har nå kjøpt inn ett nytt sett med Bose QC 25 som jeg vurderer å bruke når jeg sitter på "kontoret". 

 

Men ASIC er selvsagt ikke alt som betyr noe. Det er bare en fordel for Maxwell (men langt fra de fleste har høy ASIC på alle kort de får levert, så kunnskapen er muligens begrenset på bakgrunn av dette også).

Lenke til kommentar

Bare for å motbevise at ASIC er så awesome. Jeg har ett kort med 83.8% i ASIC, og det er ikke i nærheten av å klare 1500 MHz på luft, selv med viften på 100%. Selv en boost på 1376 klarer den ikke, og da med en temp som ikke går over 60C før den kræsjer :p

 

Så jeg sier at ASIC er piss og man burde ikke legge for mye i det :p

Lenke til kommentar

Bare for å motbevise at ASIC er så awesome. Jeg har ett kort med 83.8% i ASIC, og det er ikke i nærheten av å klare 1500 MHz på luft, selv med viften på 100%. Selv en boost på 1376 klarer den ikke, og da med en temp som ikke går over 60C før den kræsjer :p

 

Så jeg sier at ASIC er piss og man burde ikke legge for mye i det :p

 

Høres ut som du har ett problem med maskinen din, og det er ikke ASIC som er problemet (ved mindre jeg bommer fullstendig).

 

Har du sjekket med annen GPU, eller feilsøkt på annen måte? Jeg har minimum 2 maskiner i hjemmet, noe annet gjør meg gal (PC er noe herk når det ikke er stabilt).

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke dumt i det hele tatt for folk som ikke overklokker :)

Nvidia kunne mye heller satt et makstak for klokkefrekvensen framfor å si:

Kortet kjører på "minst" base-clock og "gjennomsnittlig" på boost-clock når absolutt alle kortene gjennomsnittlig ligger minst 50 MHz høyere enn avertert "boost"-clock.

 

Da er måten AMD har gjort systemet sitt bedre på ved å si at maks-frekvens er X MHz, selv om det er bare to kort (R9 290 og R9 Fury Nano) der kortene ikke konstant kjører på maks-frekvens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har kommet ganske langt når du får 6700K, desktop GTX980 i en laptop. 1228mhz boost, saken blir også bare 70 grader, som er 13 grader mindre enn en stock gtx980 i en desktop :p

 

Yter helt likt som en desktop stock ihvertfall. Imponerende syntes nå jeg.

 

Lurer på hvor mange minutter du kan spille et spill uten å være tilkoblet strøm. Da den batteripakken ikke akkurat var gigantisk :p

post-209627-0-38043400-1448363911_thumb.png

post-209627-0-32706900-1448363919_thumb.png

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Vi har kommet ganske langt når du får 6700K, desktop GTX980 i en laptop. 1228mhz boost, saken blir også bare 70 grader, som er 13 grader mindre enn en stock gtx980 i en desktop :p

 

Yter helt likt som en desktop stock ihvertfall. Imponerende syntes nå jeg.

 

Lurer på hvor mange minutter du kan spille et spill uten å være tilkoblet strøm. Da den batteripakken ikke akkurat var gigantisk :p

 

Det eneste som nå mangler er en ordentlig skjerm på disse laptopene. Må Minimum være 120hz, helst 144hz m/ G-Sync. Inntil det kommer, så kan laptopene bli så kraftig de vil uten at det har noen hensikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...