Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vi har kommet ganske langt når du får 6700K, desktop GTX980 i en laptop. 1228mhz boost, saken blir også bare 70 grader, som er 13 grader mindre enn en stock gtx980 i en desktop :p

 

Yter helt likt som en desktop stock ihvertfall. Imponerende syntes nå jeg.

 

Lurer på hvor mange minutter du kan spille et spill uten å være tilkoblet strøm. Da den batteripakken ikke akkurat var gigantisk :p

 

Det eneste som nå mangler er en ordentlig skjerm på disse laptopene. Må Minimum være 120hz, helst 144hz m/ G-Sync. Inntil det kommer, så kan laptopene bli så kraftig de vil uten at det har noen hensikt.

 

Jepp. Du kan jo koble til en ekstern når du er hjemme. Da som regel folk vil bruke en større skjerm, men absolutt enig.

 

Nå ble panelet i den videon jeg linket bilde fra overklokket til 100hz uten problemer (fra 60hz). Samt at det allerede har G-sync støtte. Så vi er ikke så langt unna.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Slepbar...

Enig forsåvidt, veier jo 5kg.

 

Men finnes jo andre modeller med gtx980 (aorus x7 dt fks) innebygget som er en del tynnere og lettere. Hvordan kjølingen er på de er jeg dog litt mer usikker på. Syntes bare det er litt morsomt at Nvidia pusher gtx980 i laptops.

 

dsc02344-100615340-orig.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

Vi har kommet ganske langt når du får 6700K, desktop GTX980 i en laptop. 1228mhz boost, saken blir også bare 70 grader, som er 13 grader mindre enn en stock gtx980 i en desktop :p

 

Yter helt likt som en desktop stock ihvertfall. Imponerende syntes nå jeg.

 

Lurer på hvor mange minutter du kan spille et spill uten å være tilkoblet strøm. Da den batteripakken ikke akkurat var gigantisk :p

 

Det eneste som nå mangler er en ordentlig skjerm på disse laptopene. Må Minimum være 120hz, helst 144hz m/ G-Sync. Inntil det kommer, så kan laptopene bli så kraftig de vil uten at det har noen hensikt.

 

Jepp. Du kan jo koble til en ekstern når du er hjemme. Da som regel folk vil bruke en større skjerm, men absolutt enig.

 

Nå ble panelet i den videon jeg linket bilde fra overklokket til 100hz uten problemer (fra 60hz). Samt at det allerede har G-sync støtte. Så vi er ikke så langt unna.

 

 

Hvilken laptop var det du linket bilde til egentlig? Når de kommer med en tilsvarende laptop med +120hz skjerm blir det kjøp på meg glatt... Hadde gladelig gitt 15-20k for en slik maskin.

 

Deilig å ha en duganes spill maskin som er lett å ta med seg til kompiser for en spill kveld. Ting blir plutselig en del mer tungvint når man må rigge ned bære kassa, tastatur, skjerm osv. Rigge opp hos kompis, for så å rigge ned igjen når kvelden/helgen er over og rigge opp på plass igjen hjemme..

 

Make it and take my money :dribble:

Lenke til kommentar

Hvilken laptop var det du linket bilde til egentlig? Når de kommer med en tilsvarende laptop med +120hz skjerm blir det kjøp på meg glatt... Hadde gladelig gitt 15-20k for en slik maskin.

 

Deilig å ha en duganes spill maskin som er lett å ta med seg til kompiser for en spill kveld. Ting blir plutselig en del mer tungvint når man må rigge ned bære kassa, tastatur, skjerm osv. Rigge opp hos kompis, for så å rigge ned igjen når kvelden/helgen er over og rigge opp på plass igjen hjemme..

 

Make it and take my money :dribble:

Den tykke greia er en sånn clevo sak. Den tynne saken var en aorus x7 dt. 

 

Her er den tjukke greia

http://www.xoticpc.com/sager-np9870s-clevo-p870dmg-p-8798.html

 

youtube filmen hvis du vil se den ligger på linustechtips sin kanal (seneste video han la opp).

 

 

Alt over 2 kg blir slepbar spør du meg. Hvis man må plugge inn strømkabelen for å bruke maskinen, så forsvinner jo poenget med en laptop da. Men enig med det matta1985 sier her også, for dem som gamer sammen med kompiser.

Enig, dog laptopene jeg hadde for mange mange år siden, var sikkert like tung. Men ja. Problemet med de laptopene er at de for mange ikke erstatter desktop. Samtidig er de for vanskelig å ha med på jobb/skole. Samtidig tenker jeg jo at Fermi ville kanskje vært umulig å hatt i laptop i desktop versjon. 

Hadde aldri kjøpt noe nå, men som sagt, er mer interessert i konseptet, og hvor det er om 5 år fra nå.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Slepbar...

Enig forsåvidt, veier jo 5kg.

Alt over 2 kg blir slepbar spør du meg. Hvis man må plugge inn strømkabelen for å bruke maskinen, så forsvinner jo poenget med en laptop da. Men enig med det matta1985 sier her også, for dem som gamer sammen med kompiser.

Gjør det så mye om den er slepbar da?

 

Den er mye lettere å ta med på lanparty enn min stasjonære vannmann bygget i obsidian 900D.

Den er så tung at det er i grenseland for hva jeg klarer å bære selv.

 

Plutselig er ikke 5kg så gæli. Spesielt om du tar hensyn til ytelsen. Her får man jo faktisk en meget respektabel gamingopplevelse. Det skal godt gjøres å komme under 5kg med kasse, skjerm og tastatur hver for seg.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

 

 

Vi har kommet ganske langt når du får 6700K, desktop GTX980 i en laptop. 1228mhz boost, saken blir også bare 70 grader, som er 13 grader mindre enn en stock gtx980 i en desktop :p

 

Yter helt likt som en desktop stock ihvertfall. Imponerende syntes nå jeg.

 

Lurer på hvor mange minutter du kan spille et spill uten å være tilkoblet strøm. Da den batteripakken ikke akkurat var gigantisk :p

 

Det eneste som nå mangler er en ordentlig skjerm på disse laptopene. Må Minimum være 120hz, helst 144hz m/ G-Sync. Inntil det kommer, så kan laptopene bli så kraftig de vil uten at det har noen hensikt.

 

Jepp. Du kan jo koble til en ekstern når du er hjemme. Da som regel folk vil bruke en større skjerm, men absolutt enig.

 

Nå ble panelet i den videon jeg linket bilde fra overklokket til 100hz uten problemer (fra 60hz). Samt at det allerede har G-sync støtte. Så vi er ikke så langt unna.

 

Jeg blir desverre forbannet når jeg har mindre enn 3 skjermer.

 

Får snart en storskjerm tilbake i fra å bli plombert, for å henge på veggen til kun filmer og serier.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

 

Det gir jo mer varme som igjen gir mer støy. Men det spiller ingen rolle utenom dette nei

 

Kan vise tilbake til hva som er nevnt tidligere. Dette blir en individuell vurdering osv for hvor stor betydning dette får.

 

Har du 3 kort i SLI, så vil selvsagt mindre varme gi mindre støy osv. Samt det er vell riktig å si at hovedtyngden av forbrukere benytter den kjøleløsningen som følger kortet. Ergo får ASIC en større betydning for den gruppen det faktisk er flest av (etter mine beregninger).

 

Jeg er veldig opptatt av støy, og stabilitet. Så ASIC har sitt å si. Når du nærmer deg grensen i ulike sammenhenger, så skiller vi fort klinten fra hveten som de sier ved å ha komponenter av høyest mulig kvalitet.

 

Ellers er det helt sikkert riktig som det her fremkommer at alt under ett, og især for de som velger vannkjøling, er de faktiske forskjellene for små til at det er verd bryet.

 

Men for Christian sin del, så hadde han muligheten til å plukke ut ett av 14 stk 980 ti kort, og da valgte han selvsagt det med høyest ASIC. Det vil jeg tippe at også flertallet hadde gjort dersom de fikk muligheten.

 

Glad jeg er halveis døv, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...