Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Trenger ikke bakplater på 970 strix, ikke noe å kjøle der bak uansett. :) Det blir endel penere da.

Kan en ikke bruke original bakplatene da? Eller er de mye lenger enn selve kretskortet?

Nei, de passer dessverre ikke. Har du kjøpt blokker allerede eller?

 

Nei, teller litt på knappene og saldoen.

 

Hvis det er H440 som er den store synderen, så er det jo billigere med nytt kabinett. R5 uten vindu har vifte i sidedekselet, så det burde hjelpe en del. Men jeg måååå ha vinduuuuu...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har plenty med gamla swiftechblock ligger som nog passar bra med lite ghetto. Hur viktigt är det att kyla vrm på 980? Håller det med caseflow eller krävs det mer direkt kylning?

Ville personlig puttet en 120mm vifte, just in case, er jo ikke vrm sensor heller dessverre på kortene :/

 

 

Etter at "alle" kjølere for tiden kommer med heldekkende profiler har jeg i grunnen gitt opp ideen om å kjøle bare selve GPU. Kikker på layout på PCB og har ikke ide om hva som må kjøles og ikke. Men hvis det fremdeles er mulig å gjøre det, så har jeg jo en gammel Swiftech block med innebygd peltier element det kunne vært gøy å testet igjen. Jeg satte faktisk verdensrekord med den i AquaMark way back when. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I disse tider så er vel VRM'ene omtrent like viktige å kjøle som GPU ? 

 

For etter som det har blitt normalt at disse er kjølt fra fabrikken, så er de nok også dimensjonert for kjøling kontra en kraftigere VRM dimensjonert for å kunne kjøle seg selv uten heatsink. Blir muligens spesielt problematisk når du overklokker. Har i alle fall erfaring med at disse blir knallvarme. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Trenger ikke bakplater på 970 strix, ikke noe å kjøle der bak uansett. :) Det blir endel penere da.

Kan en ikke bruke original bakplatene da? Eller er de mye lenger enn selve kretskortet?

Nei, de passer dessverre ikke. Har du kjøpt blokker allerede eller?

 

Nei, teller litt på knappene og saldoen.

 

Hvis det er H440 som er den store synderen, så er det jo billigere med nytt kabinett. R5 uten vindu har vifte i sidedekselet, så det burde hjelpe en del. Men jeg måååå ha vinduuuuu...

 

Jeg kjører R5 uten vindu, selv om riggen er fin og se på, må nok modde til meg et vindu om jeg skal ha også :p

 

Et dumt spm, jeg merker nok ikke forskjell på 4.5Ghz og 4.625Ghz i spill som Bf4 med 2 kort, skal oppnå en høy framrate iallfall.

 

Cache kjøres på 4.5Ghz uansett og minnet på 2750Mhz Cl14 :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Trenger ikke bakplater på 970 strix, ikke noe å kjøle der bak uansett. :) Det blir endel penere da.

Kan en ikke bruke original bakplatene da? Eller er de mye lenger enn selve kretskortet?
Nei, de passer dessverre ikke. Har du kjøpt blokker allerede eller?

Nei, teller litt på knappene og saldoen.

 

Hvis det er H440 som er den store synderen, så er det jo billigere med nytt kabinett. R5 uten vindu har vifte i sidedekselet, så det burde hjelpe en del. Men jeg måååå ha vinduuuuu...

Mulig jeg veit om en som har 2 stk EK vannblokker til 970Strix. Kan hende han selger de for halv pris til og med. ;) PM hvis du er interessert. :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette... Klarer å spille lett på 1530Mhz/2000mhz, men på 1575Mhz.. not a chance... selv om jeg kan folde 36 timer i strekk på 1575Mhz (men da klokker minnet seg ned av programmet til 1500Mhz) 

 

Wy dos dis gotta be so hard?!?!?  :hm:

 

Generelt er jeg egentlig ganske fornøyd med vannkjølingen når jeg egentlig ser på det og tenker over det, joda et tredje 980 hadde vært smartere, men thermal sucide og lydnivået hadde vært værre ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Når det gjelder DX12 så vil jeg på det sterkeste fraråde og trekke konklusjoner, før både Windows 10, DX12 API og grafikkort drivere er ute av beta-statidet. Den testen du reffererer til sammenligner ytelse på API'er, og ikke grafikkort, så den er ikke egnet.

Ja nettopp, som nevnt.

 

Selv om Vulkan og DX12 ligner på Mantle da begge har som mål å fjerne API overhead, så er ingen av de basert på Mantle.

Mantle er en del av grunnlaget for arbeidet med Vulkan, men det betyr selvsagt ikke at Vulkan er Mantle. Opp gjennom årene har OpenGL og Direct3D hermet etter hverandre og blitt likere, uten at dette betyr at den ene er utledet fra den andre.

 

Så langt ser Vulkan "1.0" til å bli lite spennende. Det er riktig nok mye renere enn OpenGL som er overlesset med gammel funksjonalitet, men så langt ser jeg ingen grunner til å skrive om grafikkmotorer til å bruke Vulkan. De siste par årene har det vært et tiltak i OpenGL som kalles AZDO for å få utviklere til å ta i bruk moderne OpenGL, for saken er at Vulkan i dagens form har marginale fordeler over moderne OpenGL.

 

Jeg er spent på hvorvidt Khronos har tenkt å holde OpenGL oppdatert parallelt med Vulkan eller om OpenGL nå sakte vil dø ut med versjon 4.5. Khronos har mer enn nok med å oppdatere dagens ørten varianter av grafikk- og compute-API, så Vulkan gir ennå mer arbeid for papirmøllen. Nvidia er også den eneste som har holdt følge med OpenGL. Per dags dato er AMD halvannet år på etterskudd med OpenGL 4.5 om det noen gang kommer, og Intel er så mange år bak at det er ikke verdt å nevne en gang. Så hvordan skal aktørene klare å vedlikeholde dette og Vulkan samtidig?

 

Som du er inne på, er mye av problemet med både OpenGL, Vulkan og OpenCL er at Khronos prøver å dekke over bredden av maskinvare. Det sier seg selv at når noe skal fungere på en Mali-GPU, så kan det neppe utnytte potensialet til en high-end-GPU. Egentlig burde det nok bare vært Nvidia og AMD som ledet OpenGL og OpenCL.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette... Klarer å spille lett på 1530Mhz/2000mhz, men på 1575Mhz.. not a chance... selv om jeg kan folde 36 timer i strekk på 1575Mhz (men da klokker minnet seg ned av programmet til 1500Mhz)

 

Du merker ikke forskjell i spill mellom 1530 og 1575 MHz uansett da. Gå for runde tall, 4500 CPU og 1500 GPU ;)

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke dette... Klarer å spille lett på 1530Mhz/2000mhz, men på 1575Mhz.. not a chance... selv om jeg kan folde 36 timer i strekk på 1575Mhz (men da klokker minnet seg ned av programmet til 1500Mhz)

Du merker ikke forskjell i spill mellom 1530 og 1575 MHz uansett da. Gå for runde tall, 4500 CPU og 1500 GPU ;)
Heilt eni:) Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hei.

 

Tråden er litt lang *kremt*, så jeg bare hopper inn her med ett spørsmål: Er det noen som har erfaring med 970 SLI?

 

Jeg kjører 2x Strix 970 i ett NZXT H440. Selv med alt av vifter på 100% - både kabinett og skjermkort - sliter jeg med varmgang i det ene kortet. Etter kort tid i benchmark eller ved folding, throttler det på 80'. Kort #2 ligger på 65' og koser seg...

 

Er det rett og slett ikke mulig å folde med slike kort i lukket kabinett? Jeg har nå kastet ut alle snurredisker og annet ræl, så det er fritt fra viftene i front og til skjermkortene. De er montert på ett Maximus VII Hero, så det er noe luft mellom kortene.

Du har ikke det beste kabinettet å kjøre SLI i på luft. Når jeg kjørte SLI i mitt Fractal R4, så monterte jeg en ekstra vifte i sidepanelet som blåste luft i mellom kortene å hadde ikke mere enn 4-5 grader forskjell på kortene mine. Du får ta hullborr å modifisere kabinettet litt :p

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke dette... Klarer å spille lett på 1530Mhz/2000mhz, men på 1575Mhz.. not a chance... selv om jeg kan folde 36 timer i strekk på 1575Mhz (men da klokker minnet seg ned av programmet til 1500Mhz)

Du merker ikke forskjell i spill mellom 1530 og 1575 MHz uansett da. Gå for runde tall, 4500 CPU og 1500 GPU ;)
Heilt eni:)

 

Dere har helt rett, Maxwell over 1500Mhz skalerer ikke så bra.Etter det jeg har lest på nett iallefall :p

 

Kjører faktisk Cpu på 4.625Ghz på lave 1.241V.. Så den er god. Plager meg bare at jeg klarer det i folding.. :p jaja^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Vel... BFH SP vil ikke la meg overklokke, men på MP ser ikke dette ut til å være et problem, kjørte glatt igjennom en runde på 1557/2000Mhz, Skal teste 1575Mhz.

 

Ikke at dette er en så stor deal, men uansett. Temp på Cpu er veldig høy, 78¤C på usle 4.625Ghz, Skaffer meg definitivt enda en radiator om ikke så lenge (like etter mai-ish)

Lenke til kommentar

Vel... BFH SP vil ikke la meg overklokke, men på MP ser ikke dette ut til å være et problem, kjørte glatt igjennom en runde på 1557/2000Mhz, Skal teste 1575Mhz.

 

Ikke at dette er en så stor deal, men uansett. Temp på Cpu er veldig høy, 78¤C på usle 4.625Ghz, Skaffer meg definitivt enda en radiator om ikke så lenge (like etter mai-ish)

 

Du har jo ekstern radiator, hiv på noen skjøteslanger og heng den ut av vinduet da vel. :p

Lenke til kommentar

 

Vel... BFH SP vil ikke la meg overklokke, men på MP ser ikke dette ut til å være et problem, kjørte glatt igjennom en runde på 1557/2000Mhz, Skal teste 1575Mhz.

 

Ikke at dette er en så stor deal, men uansett. Temp på Cpu er veldig høy, 78¤C på usle 4.625Ghz, Skaffer meg definitivt enda en radiator om ikke så lenge (like etter mai-ish)

 

Du har jo ekstern radiator, hiv på noen skjøteslanger og heng den ut av vinduet da vel. :p

 

Da må æ tømme loopen ^^

 

Dæven, note to myself, spar til drainport og hurtigkoblinger  :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...