Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

3D mark er sluppet i ny versjon der ytelse og API overhead mellom DX11 og DX12 sammenlignes! Det krever selvfølgelig at man kjører Windows 10: http://www.guru3d.com/news-story/quick-test-directx-12-api-overhead-benchmark.html

 

Her er et eksempel på en som har kjørt testen med et GTX 980. 2-3 millioner draw calls per second med DX11, mot 16 millioner draw calls per second for DX12, ganske drastisk forbedring!

 

Jeg skjønner ikke helt hva det skal fortelle oss. En 290X har over 30% høyere draw calls enn GTX980, mens en moderat overklokket GTX960 nesten matcher GTX980. Håper ingen tror at dette samsvarer med real world ytelse.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

3D mark er sluppet i ny versjon der ytelse og API overhead mellom DX11 og DX12 sammenlignes! Det krever selvfølgelig at man kjører Windows 10: http://www.guru3d.com/news-story/quick-test-directx-12-api-overhead-benchmark.html

 

Her er et eksempel på en som har kjørt testen med et GTX 980. 2-3 millioner draw calls per second med DX11, mot 16 millioner draw calls per second for DX12, ganske drastisk forbedring!

 

Jeg skjønner ikke helt hva det skal fortelle oss. En 290X har over 30% høyere draw calls enn GTX980, mens en moderat overklokket GTX960 nesten matcher GTX980. Håper ingen tror at dette samsvarer med real world ytelse.

 

 

jesp.... *Vente på spillresultater*

 

Redd jeg må vente leeeeenge...

Lenke til kommentar
En rask runde med mitt GTX 680 i Unigine Valley:

331.113: 1419 33.9 FPS (21.1-56.3)

346.47: 1482 35.4 FPS (21.8-59.0)

349.12: 1481 35.4 FPS (18.9-59.1)

Extreme HD, 1920x1080 8xAA fullscreen. Linux 3.13.0-45-lowlatency x86_64. i7-3930K. Alt stock.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg vil vite nå, er hvem som yter mest i DX12! Nvidia ligger en del etter der, hvis vi skal se på tidlige tester! Offentlige tester kommer nok løpet av høsten, da de første DX12 spillene vil komme før jul!

 

Det som er vits i å vite er hva det yter i programmer og spill. Benchmarks er jo helt meningsløst ;)

Lenke til kommentar

 

Det jeg vil vite nå, er hvem som yter mest i DX12! Nvidia ligger en del etter der, hvis vi skal se på tidlige tester! Offentlige tester kommer nok løpet av høsten, da de første DX12 spillene vil komme før jul!

 

Det som er vits i å vite er hva det yter i programmer og spill. Benchmarks er jo helt meningsløst ;)

 

Ser ironien i dette her :) Realtime som teller  :)

Lenke til kommentar

Vi er bare såpass reflekterte at vi innser at ikke benchmarks er en meningsfull ting. Vi anser bare det meningsløse som koselig tidsfordriv verdt å investere penger og tid på. :p

Hva skal man med benchmarks^^ Alle er vel enig at det er et nytteverktøy for oss forbrukere :) Men syntetiske tester er og blir humbug!

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

 

 

La oss måle ytelsen til bensin. Ytelsen til bilene er ikkje så nøye :p

Lenke til kommentar

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

 

 

La oss måle ytelsen til bensin. Ytelsen til bilene er ikkje så nøye :p

 

Hvordan kunne jeg glemme fuelsave^^ Var jo så full av lovord, at jeg trodde at min bil ville yte lenger!

Endret av Vanderen
Lenke til kommentar

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

 

Det er en del av dem på nettet nå! Det er snakk om en god del prosenter favør AMD! Men jeg venter litt til før jeg utaler meg om dette^^ Rykter er rykter, og jeg vil ha dem fra seriøse sider!

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

 

Det er en del av dem på nettet nå! Det er snakk om en god del prosenter favør AMD! Men jeg venter litt til før jeg utaler meg om dette^^ Rykter er rykter, og jeg vil ha dem fra seriøse sider!

 

Det er ikke "en del", det er API Overhead benchmarken til Futuremark. Som sammenligner API mot API. Eller har du noen andre DX12-benchmarks som jeg ikke har sett? Da kunne jeg tenkt meg en url eller to :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

 

Det er en del av dem på nettet nå! Det er snakk om en god del prosenter favør AMD! Men jeg venter litt til før jeg utaler meg om dette^^ Rykter er rykter, og jeg vil ha dem fra seriøse sider!

 

Det er ikke "en del", det er API Overhead benchmarken til Futuremark. Som sammenligner API mot API. Eller har du noen andre DX12-benchmarks som jeg ikke har sett? Da kunne jeg tenkt meg en url eller to :)

 

Det skal finnes en på sweclockers^^ Egen tråd også! Gidder ikke å lete opp noe nå^^

Endret av Vanderen
Lenke til kommentar

Det gjenstår å se hvordan Direct3D-spill vil yte. Jeg har sett ting som tyder på at både Nvidia og AMD kan ha sine fordeler.

 

Siden Direct3D 12 vil tillate mer lavnivåfunksjonalitet er det naturlig at spill kan optimaliseres mer mot skjermkortarkitekturer. Derfor vil det ikke overraske meg om noen spill vil i større grad favorisere den ene eller andre produsenten under Direct3D 12.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

 

Det er en del av dem på nettet nå! Det er snakk om en god del prosenter favør AMD! Men jeg venter litt til før jeg utaler meg om dette^^ Rykter er rykter, og jeg vil ha dem fra seriøse sider!

 

Det er ikke "en del", det er API Overhead benchmarken til Futuremark. Som sammenligner API mot API. Eller har du noen andre DX12-benchmarks som jeg ikke har sett? Da kunne jeg tenkt meg en url eller to :)

 

Det skal finnes en på sweclockers^^ Egen tråd også! Gidder ikke å lete opp noe nå^^

 

  http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1360394-futuremark-slapper-3dmark-windows-10-directx-12-och-amd-mantle/

 

Denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...