Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Vel, den slår jo GTX980 på dette spillet i 4K, så det skulle man nesten mene da. :p

 

Ser det funker fint på 1080 :)

 

Den ligger jo bare 10% bak GTX980 i 1080p, og 59-80fps er spillbart, spørs om ikke 980'en hadde fått ris på stumpen med den HD DLC'en.

 

Angående CFX har jeg nettopp vurdert å gå for et 295x2 og lest en del tester med CFX vs SLI. Jeg har ikke gått så veldig vitenskapelig til verks, så det kan godt være at mitt inntrykk er litt feil. Men inntrykket mitt er altså at SLI er litt bedre i gjennomsnitt, og ikke like ofte fullstendig bortkastet. Men la oss si av 15 forskjellige spill er det bare 2 spill som er helt bortkastet med CFX, og bare 1 er ubrukelig på SLI. Og kanskje SLI skalerer en 5-10% bedre i gjennomsnitt. I noen spill er AMD bedre, men i flere da selvfølgelig omvendt. Det mest interessante var imidlertid at 295x2 skalerer vel så bra som SLI, gjerne litt bedre. Så det betyr at PLX chipen på 295x2 er bedre enn hva de fleste hovedkort får til.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

1367/1850 max OC med evga gtx 980 SC acx 2.0 normalt? Känns lite dåligt. Får artifakts om jag har mer än det och är inte stabilt om jag har mindre volt. 80c + load i Firestrike.

 

80c grader load ved 1367 core virker veldig varmt for det kortet.

 

 

Vannkjøling, og vips man er garantert 1500mhz :D

Lenke til kommentar

Veldig skuffet egenltig over korta mine. klokker ikke en dritt lengre, vanskeligere å få de stabile over 1530Mhz som jeg kjørte stabilt når kortene var 30¤C varmere...

 

Minnet klokker ikke høyere, core klokker ikke høyere... 

Bra verdi for blokker og bakplater til nesten 3K.... 

 

Skal prøve å resintallere windows ettersom jeg ikke gjorde det da jeg byttet hk fra x99-s til x99-e ws.

 

Pga singel EK XTX 360mm rad så er temp 50 og 52¤C på korta (har køstum bios) og 80¤C på Cpu :O

 

Har noen tips før jeg hiver denne dritten? :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Uff, trist at du ikke blir fornøyd etter en så stor investering. Men tør jeg spørre hva du egentlig forventet? Du hadde vel ganske bra klokk på luft? Da var det kanskje ikke mye igjen å hente på dem. Nå vet ikke jeg om du har byttet fra luft til vann før, er du vant til å legge på riktig mengde kjølepasta på riktig måte? Googler du litt på "TIM application" finner du nok noen tester som viser at det kan være et par grader å hente om du har lagt på feil. Men jeg må innrømme jeg tror det kan være vel så interessant å google litt om TDP. Mener jeg nettopp leste litt om at TDP nå har mer trykk på Thermal Design Point/Power. Tanken er at utstyret faktisk yter bedre på høyere temp enn det laveste vi klarer å kjøle dem. Det er rett og slett designet for å fungere best på høyere temperaturer enn før.

 

Når det er sagt kan det jo være noen som er litt mer oppdatert enn meg som kan ha noen gode ideer om hva du kan foreta deg.

 

Hvis du ønsker å finne ut hva kortene klarer under vann nå regner jeg med du ihvertfall ikke overklokker CPU samtidig?

Lenke til kommentar

Kjører Cpu på samme klokk som jeg alltid har gjort siden des. ifjor. 4.625Ghz 1.260V.. rock stable! 

 

Veldig forbanna igrunn... Men men, ser jo fint ut.. 

 

Var en ok klokk etter det jeg har sett, Sett at DP får 1570Mhz på 4stk(!) under vann på referanse 980. jo flere kort, jo vanskelig å klokke etter det jeg har skjønt. 

 

Påsmurte tim etter bruksavisningen (da var det bilde av en stjerne, noe som ikke går, så jeg gikk for et kryss, og litt kjølepasta gikk det, men ville ikke sagt det var altfor mye. Har påsmurt noen skjermkort iløpet av tiden jeg har styrt med pc^^ Aldri hatt gpu under vann før. :)

 

Jeg forventet iallefall 1550Mhz/2000Mhz stabilt, da jeg klarte å kjøre det på luft om vifta var på 100% på G1 kjøleren. Såpass forventet jeg på vann, La riktig thermal pads på blokk og bakplate (altså riktig tykkelse osv) så igjennom et par ganger for å si det slikt. 

 

 

Om noen har erfaring med akkurat disse 980 kort (Gigabyte 980 G1) under vann, eller etellerannet 980 iallefall under vann så feel free til å gi meg tips.

 

Tror du at OS kan være et problem? Orker ikke å styre en hel dag (Tar faktisk så langt tid :/) om det da er til ingen ting.. :hmm:

 

Takk for svar anyhow! :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Tråden er litt lang *kremt*, så jeg bare hopper inn her med ett spørsmål: Er det noen som har erfaring med 970 SLI?

 

Jeg kjører 2x Strix 970 i ett NZXT H440. Selv med alt av vifter på 100% - både kabinett og skjermkort - sliter jeg med varmgang i det ene kortet. Etter kort tid i benchmark eller ved folding, throttler det på 80'. Kort #2 ligger på 65' og koser seg...

 

Er det rett og slett ikke mulig å folde med slike kort i lukket kabinett? Jeg har nå kastet ut alle snurredisker og annet ræl, så det er fritt fra viftene i front og til skjermkortene. De er montert på ett Maximus VII Hero, så det er noe luft mellom kortene.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Tråden er litt lang *kremt*, så jeg bare hopper inn her med ett spørsmål: Er det noen som har erfaring med 970 SLI?

 

Jeg kjører 2x Strix 970 i ett NZXT H440. Selv med alt av vifter på 100% - både kabinett og skjermkort - sliter jeg med varmgang i det ene kortet. Etter kort tid i benchmark eller ved folding, throttler det på 80'. Kort #2 ligger på 65' og koser seg...

 

Er det rett og slett ikke mulig å folde med slike kort i lukket kabinett? Jeg har nå kastet ut alle snurredisker og annet ræl, så det er fritt fra viftene i front og til skjermkortene. De er montert på ett Maximus VII Hero, så det er noe luft mellom kortene.

 

Jeg har 2 stk MSI 970 kort i SLI og folder as we speak. Varmeste på 70 grader og det andre på 62 grader, dette med 25 grader rom temp.

 

Edit : Dette er med folding på min 5960X CPU også. Uten den så er skjermkorta noen få grader kaldere.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Tråden er litt lang *kremt*, så jeg bare hopper inn her med ett spørsmål: Er det noen som har erfaring med 970 SLI?

 

Jeg kjører 2x Strix 970 i ett NZXT H440. Selv med alt av vifter på 100% - både kabinett og skjermkort - sliter jeg med varmgang i det ene kortet. Etter kort tid i benchmark eller ved folding, throttler det på 80'. Kort #2 ligger på 65' og koser seg...

 

Er det rett og slett ikke mulig å folde med slike kort i lukket kabinett? Jeg har nå kastet ut alle snurredisker og annet ræl, så det er fritt fra viftene i front og til skjermkortene. De er montert på ett Maximus VII Hero, så det er noe luft mellom kortene.

 

Jeg har 2 stk MSI 970 kort i SLI og folder as we speak. Varmeste på 70 grader og det andre på 62 grader, dette med 25 grader rom temp.

 

Edit : Dette er med folding på min 5960X CPU også. Uten den så er skjermkorta noen få grader kaldere.

 

Hmmm...

 

Mulig jeg har fått ett varmt kort? Får bytte rundt på de og se om problemet flytter seg.

 

Hvis ikke, så er det vel vannveien neste...men, såvidt jeg ser så snakker vi 5-6k for å komme igang.  :hm:

Lenke til kommentar

Etter Guru3d avinstallering så får jeg ikke installert ny driver, prøvd å reboote og laste ned driveren flere ganger... FML!

Som det ble nevnt tidligere hadde du jo en god clock på luft. Når de nå er på vann vil det kanskje bare bli stillere og muligens mer stabilt, ihvertfall nå som det går mot sommer.

Lenke til kommentar

 

 

Hei.

 

Tråden er litt lang *kremt*, så jeg bare hopper inn her med ett spørsmål: Er det noen som har erfaring med 970 SLI?

 

Jeg kjører 2x Strix 970 i ett NZXT H440. Selv med alt av vifter på 100% - både kabinett og skjermkort - sliter jeg med varmgang i det ene kortet. Etter kort tid i benchmark eller ved folding, throttler det på 80'. Kort #2 ligger på 65' og koser seg...

 

Er det rett og slett ikke mulig å folde med slike kort i lukket kabinett? Jeg har nå kastet ut alle snurredisker og annet ræl, så det er fritt fra viftene i front og til skjermkortene. De er montert på ett Maximus VII Hero, så det er noe luft mellom kortene.

 

 

Jeg har 2 stk MSI 970 kort i SLI og folder as we speak. Varmeste på 70 grader og det andre på 62 grader, dette med 25 grader rom temp.

 

Edit : Dette er med folding på min 5960X CPU også. Uten den så er skjermkorta noen få grader kaldere.

Hmmm...

 

Mulig jeg har fått ett varmt kort? Får bytte rundt på de og se om problemet flytter seg.

Hvis ikke, så er det vel vannveien neste...men, såvidt jeg ser så snakker vi 5-6k for å komme igang.  :hm:

Bytt heller kabinett først.

Googler på nzxt 440h hot dual gpus...

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei.

 

Tråden er litt lang *kremt*, så jeg bare hopper inn her med ett spørsmål: Er det noen som har erfaring med 970 SLI?

 

Jeg kjører 2x Strix 970 i ett NZXT H440. Selv med alt av vifter på 100% - både kabinett og skjermkort - sliter jeg med varmgang i det ene kortet. Etter kort tid i benchmark eller ved folding, throttler det på 80'. Kort #2 ligger på 65' og koser seg...

 

Er det rett og slett ikke mulig å folde med slike kort i lukket kabinett? Jeg har nå kastet ut alle snurredisker og annet ræl, så det er fritt fra viftene i front og til skjermkortene. De er montert på ett Maximus VII Hero, så det er noe luft mellom kortene.

 

Jeg har 2 stk MSI 970 kort i SLI og folder as we speak. Varmeste på 70 grader og det andre på 62 grader, dette med 25 grader rom temp.

 

Edit : Dette er med folding på min 5960X CPU også. Uten den så er skjermkorta noen få grader kaldere.

Hmmm...

 

Mulig jeg har fått ett varmt kort? Får bytte rundt på de og se om problemet flytter seg.

Hvis ikke, så er det vel vannveien neste...men, såvidt jeg ser så snakker vi 5-6k for å komme igang.  :hm:

Bytt heller kabinett først.

Googler på nzxt 440h hot dual gpus...

 

Fakk...

 

Når en går for vannkjøling - må en ha nye bakplater, eller prøver EK å lure meg?

Endret av skripis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...