Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

 

Det er en del av dem på nettet nå! Det er snakk om en god del prosenter favør AMD! Men jeg venter litt til før jeg utaler meg om dette^^ Rykter er rykter, og jeg vil ha dem fra seriøse sider!

 

Det er ikke "en del", det er API Overhead benchmarken til Futuremark. Som sammenligner API mot API. Eller har du noen andre DX12-benchmarks som jeg ikke har sett? Da kunne jeg tenkt meg en url eller to :)

 

Det skal finnes en på sweclockers^^ Egen tråd også! Gidder ikke å lete opp noe nå^^

 

  http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1360394-futuremark-slapper-3dmark-windows-10-directx-12-och-amd-mantle/

 

Denne?

 

:rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

 

Det er en del av dem på nettet nå! Det er snakk om en god del prosenter favør AMD! Men jeg venter litt til før jeg utaler meg om dette^^ Rykter er rykter, og jeg vil ha dem fra seriøse sider!

 

Det er ikke "en del", det er API Overhead benchmarken til Futuremark. Som sammenligner API mot API. Eller har du noen andre DX12-benchmarks som jeg ikke har sett? Da kunne jeg tenkt meg en url eller to :)

 

Det skal finnes en på sweclockers^^ Egen tråd også! Gidder ikke å lete opp noe nå^^

 

  http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1360394-futuremark-slapper-3dmark-windows-10-directx-12-och-amd-mantle/

 

Denne?

 

Nei! Fant denne når jeg leste den du fant^^ http://www.sweclockers.com/nyhet/20084-stardock-820-procent-battre-prestanda-med-directx-12 Skal være en test der et spilleselskap som har sluppet ut litt informasjon hvordan nvidia og amd yter opp mot hverandre i DX12.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Dette er ikke en benchmark som måler DX12-ytelse, men antall draw calls. Sier NULL om eventuell ytelse i DX12.

Hva er ikke en benchmark? Jeg venter til slutten av året for å få en benchmark av DX12, hvis den kommer da^^

 

Den "benchmarken" som sier at AMD er "bedre" enn nVidia i DX12-ytelse.

 

Det er en del av dem på nettet nå! Det er snakk om en god del prosenter favør AMD! Men jeg venter litt til før jeg utaler meg om dette^^ Rykter er rykter, og jeg vil ha dem fra seriøse sider!

 

Det er ikke "en del", det er API Overhead benchmarken til Futuremark. Som sammenligner API mot API. Eller har du noen andre DX12-benchmarks som jeg ikke har sett? Da kunne jeg tenkt meg en url eller to :)

 

Det skal finnes en på sweclockers^^ Egen tråd også! Gidder ikke å lete opp noe nå^^

 

  http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1360394-futuremark-slapper-3dmark-windows-10-directx-12-och-amd-mantle/

 

Denne?

 

Nei! Fant denne når jeg leste den du fant^^ http://www.sweclockers.com/nyhet/20084-stardock-820-procent-battre-prestanda-med-directx-12 Skal være en test der et spilleselskap som har sluppet ut litt informasjon hvordan nvidia og amd yter opp mot hverandre i DX12.

 

Leser ingen steder i den tråden eller artikkelen hvordan Nvidia og AMD yter opp mot hverandre jeg men, leste nokså kjapt over.

Lenke til kommentar

Stæike. Finner aldri roen med ett 970 kort, kjenner en aldri så liten bismak lang baki der... Legger inn en bestilling på ett slikt type kort https://www.dustinhome.no/product/5010807701/geforce-gtx-980 tenker jeg. Da ble det ikke mer og raskere system minnet i maskinen da budsjettet er brukt opp, men får klare meg med det jeg har.

Du kan få kort mye billigere på brukten, betalte 4K for mitt 980 G1 i Feb, og fikk tilbud om ref.  980 til 3500Kr :)

Lenke til kommentar
 

 

 

Du kan få kort mye billigere på brukten, betalte 4K for mitt 980 G1 i Feb, og fikk tilbud om ref.  980 til 3500Kr  :)

 

 

Betaler 4700 kr for det. Samme priser rundt omkring på brukten etter det jeg har sett, men er litt avhengig av at det selges i Trøndelags området :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

 

Mnja, GTX980 blir litt puslete nå. Selv "eldre" spill krever jo mer nå. "System Requirements: video card with at least 6GB of RAM"  :tease:

Så... Skal du betale 24K for titan x sli da?

 

 

Må nesten det da, eller vente på 980ti/390X. :p

 

Litt vilt med en DLC som krever 6GB VRAM eller? Det går sikkert fint å spille det på "dårlig" grafikk for oss fattiglus da...<insert smilie>

 

Forøvrig har jeg jo litt rabatt hos Komplett, så disse kommer på 10 331,- pr.stk. Superclocked er vel smør på flesk?  ;)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

 

Mnja, GTX980 blir litt puslete nå. Selv "eldre" spill krever jo mer nå. "System Requirements: video card with at least 6GB of RAM"  :tease:

Så... Skal du betale 24K for titan x sli da?

 

 

Må nesten det da, eller vente på 980ti/390X. :p

 

Litt vilt med en DLC som krever 6GB VRAM eller? Det går sikkert fint å spille det på "dårlig" grafikk for oss fattiglus da...<insert smilie>

 

Forøvrig har jeg jo litt rabatt hos Komplett, så disse kommer på 10 331,- pr.stk. Superclocked er vel smør på flesk?  ;)

 

980Ti har 6Gb vram, er jo ikke nok det sikkert :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, den slår jo GTX980 på dette spillet i 4K, så det skulle man nesten mene da. :p

 

 

Alt under 60 fps er uspillelig, så dette teller ikkje. :)

 

Yesyes, har prøvd i en uke å spille bfh på 1440P med et 7970 og Q6700 (8Gb ddr3) får ikke mere enn 38-ish fps selv på low.. bugga spill og forferdelig gammal cpu :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...