Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apox: Personlig er jeg faktisk veldig glad i slike videoer som henger seg ekstra mye opp i alt de ikke liker.

Så fremt de er saklige, som Linus her, så gir det et godt innblikk i hva du må finne deg i når du kjøper produktet.

Selv gjør jeg ofte smartere kjøp med tankegangen "Kan jeg leve med disse problemene?" fremfor "Ønsker jeg alle disse funksjonene?".

 

I dette tilfellet ser svaret heldigvis ut til å være "Ja, jeg kan absolutt leve med dette.".

Noe som forsåvidt er en lettelse siden jeg nok mottar min på onsdag :p

Det aller meste han klager på er tross alt relatert til software og software kan fikses på :)

Jeg forstår selvfølgelig at ikke all gidder det når det kommer til en så dyr telefon, men for min del blir det mye slik dilling uansett hvor godt ting funker i utgangspunktet.

 

Og så er det jo litt vanskelig å bry seg alt for mye om prisen når jobben betaler :p

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Fantastisk! Ser kjempebra ut! Det blir ikke bobler etc? Eller lett skjevt?

 

Nei, ikke noe bobler :) Veldig enkelt å sette på faktisk, eneste som kanskje er litt vrient er å få alle bokstavene til å passe perfekt. Men ikke så vanskelig som du tror :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nexus 6 ser interessant ut. Den har meget gode spesifikasjoner, og den har "ren" Android.

 

Har lest noen tester, og mye er veldig bra. Men kameraet er visstnok ikke så lysfølsomt. Noen som har erfaringer med dette? Lurer også på om kameraet kan filme i slow motion, og i tilfelle hvor mange frames per second.

Telenfonen er utrolig god. Den har etter hva jeg har fortstått samme brikke som Xperia Z3, men tar mye bedre bilder. Z3 har fått bedre skussmål på lavt lys, så det vil nok bedre seg med firmware. Tror nok ikke kamera filmer med høyere enn 60 bilder/s, uten å være skråsikker :)

Lenke til kommentar

Og et tips om en vil ta bilde i lite lys med Nexus 6 (og N5) er å teste ut noen app'er som utnytter nye camera API som kom med Lollipop. Jeg har prøvd Lcamera, men finnes flere med utvidet støtte for manuell kontroll nå. Manual camera også for eksempel (ikke prøvd).

 

Å sette lukkertiden til 1/2 sekund og høy iso gjør mirakler som standardkameraet ikke har sjans til.

Kan jo ikke helt ta bilde av veldig bevegelig motiver med så lang lukkertid, men synes det er helt mulig å holde kameraet i ro med hånden.

Lenke til kommentar

Og et tips om en vil ta bilde i lite lys med Nexus 6 (og N5) er å teste ut noen app'er som utnytter nye camera API som kom med Lollipop. Jeg har prøvd Lcamera, men finnes flere med utvidet støtte for manuell kontroll nå. Manual camera også for eksempel (ikke prøvd).

 

Å sette lukkertiden til 1/2 sekund og høy iso gjør mirakler som standardkameraet ikke har sjans til.

Kan jo ikke helt ta bilde av veldig bevegelig motiver med så lang lukkertid, men synes det er helt mulig å holde kameraet i ro med hånden.

 

 

Takk for forslagene! Det er klart at det går an å gjøre innstillinger for bedre bilder, men jeg er nok den typen som kjører automatikk. På Nexus 6 må det nok litt mer tilpasning til. Så kan en jo håpe at kommende firmwareoppdateringer forbedrer kameraet på dette området.

 

Jeg har Samsung Galaxy Note 4, men er likevel fristet av Nexus 6. Det er en konge telefon, og kjører stock Android. Det som holder meg tilbake fra å kjøpe Nexus foreløpig, er kameraet. Kanskje også formen på telefonen, som etter alt å dømme gjør den vanskeligere å holde i enn Note 4. Note 4 har rette kanter, som gjør at den ligger støtt og trygt i hånden. Så har Note 4 penn, men det er ikke noe must, og det er jo ikke mange telefoner med penn. Det finnes sikkert ålreite apper som gjør at man kan skrive på bilder og dokumenter, eller rett på startskjermen.

Lenke til kommentar

Jeg har fått en defekt telefon :(

Triste greier. Var SÅ fornøyd med telefonen, fikk min hvite 64gb fra dustin i starten av januar... Torsdag merket jeg at dekselet stod litt lenger ut på den ene siden. Glemte det ut igjen, men på lørdagen så den plutselig sånn her ut:

https://www.dropbox.com/sh/8rwu6zz23cyl7i4/AABV6W2X0-AfAtPZuPMTJhMba?dl=0

 

Søndag var begge sidene gapende. Er 1,5-2mm åpning. Den kan trykkes inntil baksiden men løsner som om den er festet med post-it lim.. Det rare er at det bare er midt på telefonen. Toppen og bunnen ser jo ut til å være helt bra festet enda, og ligger kant i kant.

 

Telefonen har ikke vært i bakken en eneste gang og jeg har ikke dratt noe i bakdekselet. Det ser ut til å bare være klistret rett på baksiden av telefonen. Muligens toppen og bunnen har faktiske festemekanismer som holder den på plass da.

 

Det triste er at det virker som et relativt utbredt problem når en googler det :(

F.eks.

Motorola på twitter

 

Har jo bedt dustin om ny telefon, men ble litt usikker også da, er det generelt problem for telefonen og vil dukke igjen etter så lang tid det tar limet å løsne nok, eller var dette en veldig uheldig dag på motorola fabrikken? Varmt batteri som løsner limet?

 

Ingen andre som har hatt samme problem i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...