Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig du har et defekt batteri som utvider seg.

 

Ja, ser det er mange av de som har hatt problemet som nevner det. Heldigvis ikke sett noe skrevet om at batteriet har tatt kvelden/eksplodert. Jeg kan ikke se godt nok under der for å se om det er batteriet, og vil ikke dra i bakdekselet..

 

frediko:

 

Fyttegrisen så kjipt, da!! En flott telefon, som du er - eller var - så godt fornøyd med, og så skjer dette.

 

Er litt trist ja - får bare håpe det ikke blir en halvannen måneder ventetid på telefon enda en gang da. Klarer ikke å se noen andre telefoner som jeg heller vil ha akkurat nå :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Falt for fristelsen og bestilte denne, og nå kom akkurat min blå 64gb nexus 6 fra komplett ☺ stoor telefon, men veldig god å bruke! Rask, god skjerm, god lyd (både fra høyttalerne og via headset), bedre dekning enn jeg fikk med nexus5, og byggekvaliteten føles fantastisk!

 

Har tydeligvis vært heldig med skjermen - ikke noe rosa tint ved lav lysstyrke (eller andre problemer)

 

Så... Så lenge bakdekselet ikke popper av etter en liten stund (ref tidligere i tråden) så er jeg en veldig fornøyd eier av nexus6 ☺

Lenke til kommentar

Har hatt min Nexus 6 inne på service hjå Deltaservice grunna "burn-in" eller liknande på skjermen.

 

 

Saksgang ;

 

Sendes direkte til kunde 23.02.2015 14:23

Ferdig 23.02.2015 14:23
Venter på deler 23.02.2015 13:10
Garanti 23.02.2015 10:57
Påbegynt 20.02.2015 14:42

Mottatt Servicested 19.02.2015 11:06

 

og frå teknikaren som har sett på telefonen ;

 

"Telefonen ble byttet i swapenhet og er på vei ut til deg"

 

Nokon som veit kva ein swapenhet er ? Er det ny telefon (ubrukt?)

Lenke til kommentar

Nokon som veit kva ein swapenhet er ? Er det ny telefon (ubrukt?)

 

Ja det stemmer til en viss grad. Noen deler kan tidligere være brukt, fra enheter som din telefon. Eksempelvis kan de bruke prosessor og høyttaler fra din telefon. De fleste produsenter har nye deksler, skjerm og batteri slik at det for deg fremstår som en ny telefon.

Lenke til kommentar

 

Nokon som veit kva ein swapenhet er ? Er det ny telefon (ubrukt?)

 

Ja det stemmer til en viss grad. Noen deler kan tidligere være brukt, fra enheter som din telefon. Eksempelvis kan de bruke prosessor og høyttaler fra din telefon. De fleste produsenter har nye deksler, skjerm og batteri slik at det for deg fremstår som en ny telefon.

 

Ok, takk for svar :-)

Lenke til kommentar

Har hatt min Nexus 6 inne på service hjå Deltaservice grunna "burn-in" eller liknande på skjermen.

Saksgang ;

 

Sendes direkte til kunde 23.02.2015 14:23

Ferdig 23.02.2015 14:23
Venter på deler 23.02.2015 13:10
Garanti 23.02.2015 10:57
Påbegynt 20.02.2015 14:42

Mottatt Servicested 19.02.2015 11:06

 

og frå teknikaren som har sett på telefonen ;

"Telefonen ble byttet i swapenhet og er på vei ut til deg"

 

Nokon som veit kva ein swapenhet er ? Er det ny telefon (ubrukt?)

 

Du kan jo også sjekke om du har samme IMEI når du får telefonen tilbake for å se om det er samme telefon :)

 

Min saksgang med feil med bakdeksel/batteri har vært MYE lenger enn din forresten. Jeg kontaktet Dustin 26. januar om feilen, fikk etterhvert svar om å sende telefonen inn til de. De hadde den hos seg 4. februar. Fikk i går endelig svar (etter to purringer) om at den var ferdig fra service-senter (regner med deltaservice) og på vei tilbake til Dustin. Og sååå skulle den sendes videre til meg... Håper bare at jeg i det hele tatt får et svar på hva de har gjort med den da...

 

Det blir sagt mye om at vi har gode forbrukerrettigheter her i landet, men service har vi absolutt ikke. Alle jeg har lest om i USA/England med tilsvarende eller andre fabrikkfeil får som regel tilsendt/utlevert en ny telefon på dagen, og så leveres den gamle inn etterpå. Det er teit å være uten telefon en hel måned.

 

/rant :)

Lenke til kommentar

 

Har hatt min Nexus 6 inne på service hjå Deltaservice grunna "burn-in" eller liknande på skjermen.

Saksgang ;

 

Sendes direkte til kunde 23.02.2015 14:23

Ferdig 23.02.2015 14:23
Venter på deler 23.02.2015 13:10
Garanti 23.02.2015 10:57
Påbegynt 20.02.2015 14:42

Mottatt Servicested 19.02.2015 11:06

 

og frå teknikaren som har sett på telefonen ;

"Telefonen ble byttet i swapenhet og er på vei ut til deg"

 

Nokon som veit kva ein swapenhet er ? Er det ny telefon (ubrukt?)

 

Du kan jo også sjekke om du har samme IMEI når du får telefonen tilbake for å se om det er samme telefon :)

 

Min saksgang med feil med bakdeksel/batteri har vært MYE lenger enn din forresten. Jeg kontaktet Dustin 26. januar om feilen, fikk etterhvert svar om å sende telefonen inn til de. De hadde den hos seg 4. februar. Fikk i går endelig svar (etter to purringer) om at den var ferdig fra service-senter (regner med deltaservice) og på vei tilbake til Dustin. Og sååå skulle den sendes videre til meg... Håper bare at jeg i det hele tatt får et svar på hva de har gjort med den da...

 

Det blir sagt mye om at vi har gode forbrukerrettigheter her i landet, men service har vi absolutt ikke. Alle jeg har lest om i USA/England med tilsvarende eller andre fabrikkfeil får som regel tilsendt/utlevert en ny telefon på dagen, og så leveres den gamle inn etterpå. Det er teit å være uten telefon en hel måned.

 

/rant :)

 

Snakka nettopp med forbrukerrådet. Dei sa at eg ikkje skulle godta swap-enhet , men krevje fabrikkny vare. Og om ikkje selgjar godtek dette, skulle eg klage saka inn til forbrukerrådet. Kunne vise til forbrukerkjøpslova ved paragraf 29.

Lenke til kommentar

Snakka nettopp med forbrukerrådet. Dei sa at eg ikkje skulle godta swap-enhet , men krevje fabrikkny vare. Og om ikkje selgjar godtek dette, skulle eg klage saka inn til forbrukerrådet. Kunne vise til forbrukerkjøpslova ved paragraf 29.

 

 

Da lurer jeg på hva slags person du har snakket med hos Forbrukerrådet, for det var ganske latterlig. En swap enhet er i all grad "bedre" enn den du leverte, nytt deksel og batteri. Dvs en omlevering til tilsvarende ting slik det står i paragrafen de viser til.

Lenke til kommentar

Enig med Mixy, en SWAP enhet er som en ny telefon, og er omtrent mer enn hva man har krav på etter § 29. forbrukerkjøpsloven, som kun sier at man har krav på å få utbedret feilen. Hadde det vært tredje gang du sendte inn telefonen for samme feilen derimot, så kunne du krevet å heve kjøpet og så kjøpt deg en ny salgspakke.

Lenke til kommentar

Han eg snakka med var rådgjevar i forbrukarrådet

 

Frå (danske)forbrukarrådet ;

 

http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Den-nye-mobiltelefon-viser-sig-at-vaere-brugt?tc=B5A53A5DB0F447DBBC2112E91E913F73

 

og ;

 

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/data-og-nett/fikk-seks-defekte-skjermer/a/10097831/

 

Kommunikasjonsrådgiver i Forbrukerrådet, Ann Hege Skogly, sier til Computerworld at swap-ordningen ligger utenfor hva en forbruker må godta etter forbrukerkjøpsloven.

Hun viser til et vedtak gjort i Forbrukertvistutvalget for et par år siden i en lignende sak, hvor det blant annet heter at «når den varen som reklamasjonen gjelder, ble kjøpt som fabrikkny, skal også omlevering normalt skje med fabrikkny vare»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...