Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Noen som har kjøpt turbo charger? Evt. Hvor?

 

Den følger som Lunalotic sier med Nexus 6, i motsetning til Moto X hvor det er ekstrautstyr. Virkningen er bare ved lavt batteri, og om man ikke bruker telefonen.

 

Syns det fungerer ganske bra, men er ingen hårreisende lading av batteriet. Syd man må bruke medfølgende USB-kabel også da jeg liker å bytte ut med litt lenger kabler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har kjøpt denne nå og er veldig happy.

En ting som plager meg er at jeg ikke kan se hvilken tilkobling jeg har på mobilnettet. Oppe i høyre hjørne er det vanligvis de fire strekene med dekning. Og så er det 4g h+ h 3g osv, men hos meg er det bare en R. Vet noen hvordan jeg kan få se noe mer enn kun denne Ren? (Har lyst til å kunne se 4g h+ h 3g osv..)

Jeg har også Tele2 og har samme problemet (ikke N6 enda men er samme problem på andre telefoner)

Min løsning er grei siden jeg bruker Power toggles, og der kan en velge å ha datatilkobling som ikon oppe til venstre i statuslinjen. Finnes sikkert liknende løsninger som gjør kun dette, for meg var det bare bonus som brukte power toggles uansett :)

post-47839-0-04161900-1418895367_thumb.png

 

Venter på hvit 64gb fra Dustin selv. Enda ingen som har hørt annet enn 5. januar fra de?

Lenke til kommentar

 

Hei.

Jeg har kjøpt denne nå og er veldig happy.

En ting som plager meg er at jeg ikke kan se hvilken tilkobling jeg har på mobilnettet. Oppe i høyre hjørne er det vanligvis de fire strekene med dekning. Og så er det 4g h+ h 3g osv, men hos meg er det bare en R. Vet noen hvordan jeg kan få se noe mer enn kun denne Ren? (Har lyst til å kunne se 4g h+ h 3g osv..)

Jeg har også Tele2 og har samme problemet (ikke N6 enda men er samme problem på andre telefoner)

Min løsning er grei siden jeg bruker Power toggles, og der kan en velge å ha datatilkobling som ikon oppe til venstre i statuslinjen. Finnes sikkert liknende løsninger som gjør kun dette, for meg var det bare bonus som brukte power toggles uansett :)

attachicon.gifScreenshot_2014-12-18-10-26-11.png

 

Venter på hvit 64gb fra Dustin selv. Enda ingen som har hørt annet enn 5. januar fra de?

 

Dette skyldes at dere faktisk alltid roamer, det samme vil skje hos alle tilbydere som leier nett av en annen tilbyder(eks onecall, network norway, etc).

Hvis du bare vil sjekke innimellom kan du gå på innstillinger>om telefonen>status og se på tilkoblingstype.

Lenke til kommentar

Når jeg jobbet hos Tele 2-forhandler for ca 10 mnd siden så fikk vi alltid beskjed om at grunnet svenske simkort så måtte kundene alltid ha roaming aktivert om de ønsket mobildata i Norge. Hvorvidt det er en reell utfordring, eller en "failsafe" aner jeg ikke men de sier det vel ikke for moroskyld.

Lenke til kommentar

Såe, jeg har klart å miste turbo laderen som fulgte med telefonen. Vet dere hvor jeg kan få kjøpt en ny lader? Evt. kan jeg ringe Motorola Norge etter nyttår.

 

Nexus 6 ladern bruker Qualcomm quick charge 2.0. Du kan ringe motorola for å høre hva ladern koster, men det nok billigere å kjøpe en turbo lader ebay. Til info lages det også tubo-lader til bil.

Endret av Mobyone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

Fikk akkurat mail fra dustin home!

Min hvite Nexus 6 64GB til 5095.- er på vei :D

Hvorfor så billig? Bestilte min fra Lefdal igår.

 

 

Den var på "tilbud" en liten stund i november. Kan hende det var en feil siden prisen raskt ble satt opp, men det var noen få som fikk sikret seg en :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Har fått burn-in på min :-( Ei grå/mørk stripe omlag 2 cm frå botnen og same 2 cm frå toppen. Vanleg bruk, fekk den kring 20 desember. Har vært i kontakt med Elkjøp, dei ville at eg skulle returnere den so fort som råd.

 

Bilde ?

Lenke til kommentar

Dårleg bildekvalitet men på litt avstand, om ein myser litt og med litt velvilje :-), so ser ein at det litt mørkare nederst og øverst på skjermen. (Eit litt lysare firkant som dekker midtre del av skjermen)

 

Kjem ikkje godt fram på bildet her, men har synt den til 10 stk (utan å seie kva dei skal sjå etter, mellom mobilansvarleg på ein expert-butikk), og alle har sett den nederste misfarginga og dei fleste (men ikkje alle) den øverste. Programmet eg nyttar heiter pixeltest, ligg på Play.

 

 

post-323349-0-14708600-1420325630_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...