Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel SpeedStep Technology heter det i min BIOS.

 

Skal du ha ned vcore også må du bruke adaptive vcore i BIOS og så skifte mellom Power Plans i Windows.

 Siden noen nevner speedstep føler jeg for å si følgene: Fuck Speedstep! Klokker seg jo ned i hytt og gevær. (asus x99-a/5820k)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva mener de med Haswell Refresh da? En 5970X kanskje på litt høyere klokkehastighet?

 

Jeg har jo sagt lenge at Broadwell-E ble droppa :p

 

Haswell refresh kan bli noe sånt som 4770K/4970K ish. Bare tull, mao

 

Den roadmappen der er forresten bare bullshit, en Cola til den som klarer å påpeke en åpenbar feil i "Trad DT" kategorien :)

 

Svaret her er forresten at Broadwell (5775C etc) mangler. Så det roadmappet stemmer ikke.

 

Eksisterer alltid ørten roadmaps fra "Intel". Flesteparten av de stemmer ikke.

Lenke til kommentar

SpeedStep fungerer helt fint. Klokker seg ikke ned her når det er behov for kraften. Dette har jeg logget.

Selv har jeg hatt mye problemer med det. Under spilling spesielt. Tok ganske mye tid før jeg oppdaget at det var speedstep som var synderen. Massive drop i ytelse, kjørte cpu-z ved siden av et par dager, oppdaget da at cpuen klokka tilfeldig ned. Etter at det ble slått av har jeg aldri opplevd det igjen.

Lenke til kommentar

aaaah endelig har jeg fått has på oppgraderingen jeg har ventet ganske lenge på. Har vært på reise i USA og fant noen særs gode tilbud etter tips fra en kollega her i Houston. 5820k, evga x99 ftw og et 16gb evga minnesett til 750USD :-)

 

Noen som har erfaring med dette hovedkortet? Fant ganske lite skrevet om det her på forumet. Skal bli meget godt for min mentale helse å bytte ut min i7-920... 

Lenke til kommentar

Det er en klistrelapp på HK-boksen som sier at jeg ikke trenger å forholde meg til salgsstedet når det kommer til garanti, men i stedet direkte til EVGA. Derfor følte jeg meg ganske komfortabel med dette kjøpet.

HK-et har ikke OC-socket, men for pris er veldig viktig for meg (derav den lange ventetiden). Får jeg en overklokk på noe over 4GHz med min Corsair H100i, er jeg meget fornøyd!

 

Dette er minnesettet jeg kjøpte:
 

Lenke til kommentar

Ser ut som (så langt) min 5930K klarer 4.5Ghz på 1.309V, noe som ikke er så halvgærn't tror jeg.

 

Har ikke rørt noe i Digi+ menyen, men SA og Cache volten er jo justert opp..

 

Er det noe spesielt i Digi+ menyen jeg burde prøve meg frem på for å klare lavere Vcore? LLC f.eks?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Så hovedkortet mitt takler ikke overklokking, kan ikke bruke XMP for å kjøre rammen i rett hastighet.

Og en masse rare usb problemer. Ikke hele tiden, men ofte nok.

Så eg er drittlei og vil ha nytt hovedkort..

Men det må være mikro atx...

Er asrock gode på hovedkort?

Synd asus ikke har et mikro atx til X99 :/

Lenke til kommentar

Så hovedkortet mitt takler ikke overklokking, kan ikke bruke XMP for å kjøre rammen i rett hastighet.

Og en masse rare usb problemer. Ikke hele tiden, men ofte nok.

Så eg er drittlei og vil ha nytt hovedkort..

Men det må være mikro atx...

Er asrock gode på hovedkort?

Synd asus ikke har et mikro atx til X99 :/

 

Asrock er helt topp!

 

Har hatt asrock z77/87/97 og x99. Veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om de Dominator DD4 3200Mhz brikkene jeg kjøpte egentlig er litt bortkastet? 

 

Tja selv valgte jeg heller 32GB med 2133 minne fremfor 16GB av de raskere brikkene. Bortkastet er det ikke. Nizzen kan vel si deg at du får bedre ytelse i noen situasjoner. Selv om man ikke har et program eller spill som krever så mye minne, så er det kjekt at Windows kan bruke det som cache da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...