Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Begynner å lure på om de Dominator DD4 3200Mhz brikkene jeg kjøpte egentlig er litt bortkastet?

Dominatorbrikkene er bare overprisa. Overklokker ikkje noe mere enn g.skill heller. G.skill blue har samsung IC og g.skill red/black har hynix som overklokker høyere enn Samsung.De skalerer bedre med mere spenning. De er ikkje verdt prisen vs blue.

 

Har g.skill 3200 black i en maskin og 3000 blue i en annen maskin.

 

Testet litt forskjell på fps med 2x tx og 5960x i gta v. Minnehastighet satt jeg på 2133mhz og 3200 mhz. Så kanskje 2 fps i forskjell, typisk 115 vs 117 fps. Altså knapt målbart. Skal teste med 3-way tx med denne testen, men det blir etterhvert. Har et vannprosjekt som tar litt tid :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ikke tenke sånn, så lenge du har kjøpt noe du har lyst på så er det ikke bortkastet. :)

 

Jeg tenker bare at de 1000-1500kr jeg betalte ekstra for noe jeg kunne fått 1000-1500kr billigere for nesten det samme, hadde jeg nok kastet vekk på noe annet tull uansett :)

 

Gleder meg til å få 5960X'n!

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

Må ikke tenke sånn, så lenge du har kjøpt noe du har lyst på så er det ikke bortkastet. :)

 

Jeg tenker bare at de 1000-1500kr jeg betalte ekstra for noe jeg kunne fått 1000-1500kr billigere for nesten det samme, hadde jeg nok kastet vekk på noe annet tull uansett :)

 

Gleder meg til å få 5960X'n!

 

Tenk hva du kan få for de tusenlappene du kaster vekk på en 5960X kontra 5820K a! Bare kødda, bare å handle ;) 

Lenke til kommentar

 

 

Må ikke tenke sånn, så lenge du har kjøpt noe du har lyst på så er det ikke bortkastet. :)

 

Jeg tenker bare at de 1000-1500kr jeg betalte ekstra for noe jeg kunne fått 1000-1500kr billigere for nesten det samme, hadde jeg nok kastet vekk på noe annet tull uansett :)

 

Gleder meg til å få 5960X'n!

 

Tenk hva du kan få for de tusenlappene du kaster vekk på en 5960X kontra 5820K a! Bare kødda, bare å handle ;)

 

 

En 5960X har jo trossalt 2 ekstra kjerner da....så du vil faktisk merke større forskjell mellom 5960X og 5930K sammenlignet med DDR4 3000MHZ og DDR4 3200MHZ.

 

Når er det hjem å bygge :D

SHxda1U.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er en klistrelapp på HK-boksen som sier at jeg ikke trenger å forholde meg til salgsstedet når det kommer til garanti, men i stedet direkte til EVGA. Derfor følte jeg meg ganske komfortabel med dette kjøpet.

HK-et har ikke OC-socket, men for pris er veldig viktig for meg (derav den lange ventetiden). Får jeg en overklokk på noe over 4GHz med min Corsair H100i, er jeg meget fornøyd!

 

Dette er minnesettet jeg kjøpte:

 

 

Jeg må si jeg er skamfornøyd med oppgraderingen! Fyrte den opp på 4,3GHz med en gang og den er dønnstabil med max temps på ca 62 i Prime95. Til nå har jeg bare økt multiplier for å få overklokket, men jeg har planer om å gjøre det skikkelig; og overklokke minnet også. Hvor mye pleier man å oppnå når man overklokker minne?

Lenke til kommentar

Nettopp fått opp PC'n og kjører nå en stressrunde med AIDA64 uten overklokk og ser at f.eks Core#2 ligger på rundt 40-42 grader mens Core#3 ligger på opp mot 60ish grader, Core#1 og 4 ligger mellom disse. Er det normalt med så stor forskjell?

 

20 grader forskjell var litt mye. Kanskje du bør/må resette kjøleren.

Lenke til kommentar

Hvilket program er det best å bruke for å stressteste CPU'n? Ifra gammalt av så var det jo Prime95 som var tingen men leste at på en 5960X med mer enn 4Ghz så er det ikke anbefalt  bruke Small FFT siden man trekker så sinnsykt med watt ifra CPU'n at det "kan" ødelegge hovedkortet.

 

Jeg ligger nå på 4Ghz på 1.15V og klarer forsåvidt å kjøre Prime95 uten problem og ser at temperaturen ligger da på ca 70-75 grader. Om jeg bruker stresstesten ifra f.eks Intel Extreme Tuning Utility eller Asus sin RealBench så ligger den på 55-60 grader. 

 

EDIT: AIDA64 bruker jeg også.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...