Gå til innhold

Lurte Apple-fansen med en 100-kroners klokke


Anbefalte innlegg

Men det er vel ingenting dårlig med denne klokka han viser frem. Den virker, viser tiden, så hvorfor skulle ikke folk si "ja jeg ville kjøpt den"? Uavhengig om den har en logo bakpå eller ei. Folk ser jo ikke forskjell på en sydenkjøpt "rollex" klokke til 60 kroner og en 6000-kroners ekte Rolex uansett.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er vel ingenting dårlig med denne klokka han viser frem. Den virker, viser tiden, så hvorfor skulle ikke folk si "ja jeg ville kjøpt den"? Uavhengig om den har en logo bakpå eller ei. Folk ser jo ikke forskjell på en sydenkjøpt "rollex" klokke til 60 kroner og en 6000-kroners ekte Rolex uansett.

 

Så hvorfor har de ikke allerede kjøpt den? Klokka koster 60 spenn.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skremmende at det fins mennesker som er så fanatiske eple-tilhengere at de elsker hver eneste produkt de gir ut er enig med alt de gjør. Ekstremister har vel noen av den samme tankegangen.

 

Forstår strengt tatt problemet, men har vanskelig for å forstå at det er nettopp du som tar opp problemstillingen. Har selv vel 100 tullinger fra Android klanen på "ignorerte brukere" listen min, deg inkludert, og dere er ikke noe bedre, tro du meg.

 

Det vil ta meg ca. 10 sekunder å finne 10 tråder her på forumet med basis i de Androidere som deltar i denne diskusjonen, og som uten problemer ville kunnet fore et hvilket som helst «Stand-up» show i måneder, selv med annenrangs komikere.

 

Skal vel strengt tatt ikke nevne noen andre ved navn enn vår egen klovn, Vindicator, som er Guds utvalgte Samsung representant i dette Universet. Så vidt jeg har forstått, søker han - i skrivende stund - etter Samsung rettighetene i de nærmest omkringliggende Universer ... *jeeeeezzzz*

Endret av Taggart
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skremmende at det fins mennesker som er så fanatiske eple-tilhengere at de elsker hver eneste produkt de gir ut er enig med alt de gjør. Ekstremister har vel noen av den samme tankegangen.

 

Forstår strengt tatt problemet, men har vanskelig for å forstå at det er nettopp du som tar opp problemstillingen. Har selv vel 100 tullinger fra Android klanen på "ignorerte brukere" listen min, deg inkludert, og dere er ikke noe bedre, tro du meg.

 

Det vil ta meg ca. 10 sekunder å finne 10 tråder her på forumet med basis i de Androidere som deltar i denne diskusjonen, og som uten problemer ville kunnet fore et hvilket som helst «Stand-up» show i måneder, selv med annenrangs komikere.

 

Skal vel strengt tatt ikke nevne noen andre ved navn enn vår egen klovn, Vindicator, som er Guds utvalgte Samsung representant i dette Universet. Så vidt jeg har forstått, søker han - i skrivende stund - etter Samsung rettighetene i de nærmest omkringliggende Universer ... *jeeeeezzzz*

 

 

3 eple-produkter og 2 android produkter her i huset som brukes daglig, så der tar du nok feil av meg :) Skjønner nok at det er vondt for enkelte å høre noen snakke negativt om deres kjære eple-dingser.

Lenke til kommentar

 

Skremmende at det fins mennesker som er så fanatiske eple-tilhengere at de elsker hver eneste produkt de gir ut er enig med alt de gjør. Ekstremister har vel noen av den samme tankegangen.

Er vel ikke for ingenting jeg kaller en viss type telefon for NoobPhone :tease:

 

Tro det eller ei, men er samme folkegruppe hos Samsung.. også de fleste andre store merker forøvrig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen er så optat av merktihørighet at de fortjener å bli lurt

 

Det har også opstått en del begreper som ogå slår merklig ut

Jeep er et eget bilmerke , likevell brukes betegnesen "jeep" om nesten alle filhjulstrekere

 

Og begrepet "iPad" brueks ofte som en gerell betegnelse på nettbrett

 

Ser man så på klesmerker så er folk villig til å betale mange hundre prosent prisen til samme plagg uten merke.

ofte kan det også være at det dyre plagget er av dårligere kvalitet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det har også opstått en del begreper som ogå slår merklig ut

Jeep er et eget bilmerke , likevell brukes betegnesen "jeep" om nesten alle filhjulstrekere

 

Og begrepet "iPad" brueks ofte som en gerell betegnelse på nettbrett

 

Det er maange eksempler på at merker og produsenter har blitt ensbetydende med tilsvarende produkter, f.eks Termos, potetgull, Xerox, etc. Sikkert mange flere du ikke tenker over i hverdagen ellers også ;)

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke til nerkene "potetgull" og "termos" . er det noe som eksister i dag uten om begrepene med samme navn ?

Xerox kjenner kun som et merke som produserer kopimaskiner

( logikken tilsier da at de burde også produsere skrivere , men der er jeg usikker )

 

Problemet er jo at man sitter med følelsen at disse m.fl blokkerer for at fler kan lage produkt under det samme begrepet , de må finne på nye navn

 

Foresten så lider begrepet Nordlending også under det samme

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå kjenner ikke til nerkene "potetgull" og "termos" . er det noe som eksister i dag uten om begrepene med samme navn ?

Xerox kjenner kun som et merke som produserer kopimaskiner

( logikken tilsier da at de burde også produsere skrivere , men der er jeg usikker )

 

Ok, nå var kommentaren min bare en digresjon, og ikke meningen og starte en diskusjon av.. ;)

 

..men for å opplyse deg..

 

Termos var den dominerende produsenten av "varmeflasker" en gang i tiden, og har dermed blitt synonymt med alle flasker du kan ha varm drikke på, selv om det er laget an andre enn firmaet Termos. Jepp, finnes faktisk ikke noe ord som heter Termos.

Potetgull var en type chips laget av Maarud, og blir brukt som ordet for chips av mange.

Xerox, kanskje ikke i norge, men f.eks i USA på 90-tallet (Og fortsatt er det i India f.eks idag) er synonymt med ordet for å kopiere noe på papir (Jepp, istedenfor ordet "kopiere" ja..). Se f.eks på Seinfeld hvor de sier "Xerox it".

 

Got it? :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...