Gå til innhold

Bestod oppkjøring men....


Workman94

Anbefalte innlegg

Jeg bestod oppkjøring for noen dager siden. Men jeg følte at jeg ikke burde ha gjort det. Jeg kjørte helt perfekt hele veien, så skulle vi vende,jeg klarte ikke å gjøre vendingen som gjorde at sensor måtte bremse fordi jeg ikke klarte å rygge inn på veien og rygga litt utenfor. Jeg visste jeg hadde strøket der og da så bare ga F. Jeg kjørte resten av veien og parkerte et par ganger etter sensors instrukser uten problem. Nervøsiteten var borte etter at sensor bremsa for visste jeg hadde strøket. Jeg skulle hvertfall gi meg selv en komfortabel tur tilbake igjen så alle ting som vurdering og blikk på veien gikk av seg selv.

 

Når jeg kommer tilbake til biltilsynet rister jeg til hodet mot faren min og han ringer rundt til alle i familien som ventet på et svar om oppkjøringa og han sa at jeg strøk. Sensor babler i vei men bare ignorerer alt han sier så sier han jeg har bestått. Jeg skjønner ingenting,han bremsa jo,hvordan kan jeg ha bestått da?

 

Jeg var forvirra resten av dagen på hvordan jeg bestod mens fattern ringte hele familien og alle var glade,jeg var bare forvirra og er fortsatt forvirra. Er ikke en brems automatisk stryk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste sensorer har forståelse for at man sjelden er på sitt beste under oppkjøringen. Sist jeg sjekket ble man vurdert etter antallet av tre ulike alvorlighetsgrader. Det tolereres mange 1'er feil, noen 2'er feil og få 3'er feil. Som sagt over er det en helhetsvurdering, så gjør alltid ditt beste uansett. Dommen kommer først når du er ferdig, og den er opp til sensor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det føles bare så feil å beståd når sensor måtte bremse.......har dere noen gang hatt den følelsen av at dere ofte fikk eller oppnå noe dere ikke føler dere fortjente,har det litt sånn nå. Var alt for forvirra når sensor sa jeg bestod til å si noe som helst.

Lenke til kommentar

Sensorbrems er som hovedregel stryk, fordi det er en indikasjon på at du kjører utrygt og er til fare for andre.

Husk at for det meste når sensor bremser så er det fordi du holder på å kjøre på noen. Da sier det seg selv at du har strøket. Men hvis bremsingen ikke er et resultat av utrygg kjøring (snarere uttrykk for reaksjon på noe en vanlig uerfaren sjåfør med førerkort kunne gjort, uten å utsette andre for fare) vil det ikke nødvendigvis medføre stryk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du har bestått, så er det nok velfortjent.

Sensor ser på helheten, og resten av turen gikk jo meget bra.

Holdninger har nok også mye å bety.

Hvis du forstår hva du gjorde feil, så tyder det på at du er moden.

Hvis du derimot er uoppmerksom og nekter å innse feil, tyder det på at du ikke er klar ennå.

 

Førerprøven er ikke lett å bestå. Hvis du bestod, så har du fortjent det.

Sensor tror ikke at du gjør den samme tabben om igjen.

Brems er ikke automatisk stryk.

Men reaksjonen din etterpå kan hjelpe å ro deg i land.

Hvis du innser hva du gjorde feil, trenger det ikke å bety allverden at han bremset.

 

Godt at du ikke gav helt opp med en gang han bremset, men fortsatte å kjøre perfekt etterpå.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg da jeg skulle snu. Sensor tråkka på bremsen og jeg var sikker på at jeg strøyk. Det gjorde jeg dessverre, på måten jeg kjørte etter at han bremsa. :( Men han sa til meg at han ikke strøk meg der og da, så jeg har lært at brems nødvendigvis ikke er automatisk stryk. Ny oppkjøring venter i september, blæææ. :/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Nei de ser på helheten.

 

 

Hilsen en som var så nervøs at han kjørte på en rundkjøring og bestod :p

 

Gratulerer med lappen :)

hahah, hvordan greide du å kjøre på en rundkjøring :p? Hva mener du kan være store feil som sensoren stryker andre på ?

 

Ble bare sånn :p fikk dekket opp på noen brosteiner på øya :p. Store "feil" du glatt stryker på er ikke slippe folk over gangfeltet (viser lite forståelse for andre traffinkanter). Kjøre for nære bilen forann.

Og selvfølgelig bryte farstgrensen. Er sikker 100-talls flere men det var 3 jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

 

Store "feil" du glatt stryker på er ikke slippe folk over gangfeltet (viser lite forståelse for andre traffinkanter). Kjøre for nære bilen forann.

 

Og selvfølgelig bryte farstgrensen. Er sikker 100-talls flere men det var 3 jeg kom på i farten.

 

 

Rart, jeg ser alle disse feilene daglig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Store "feil" du glatt stryker på er ikke slippe folk over gangfeltet (viser lite forståelse for andre traffinkanter). Kjøre for nære bilen forann.

 

Og selvfølgelig bryte farstgrensen. Er sikker 100-talls flere men det var 3 jeg kom på i farten.

 

 

Rart, jeg ser alle disse feilene daglig.

 

på oppkjøring? :p

 

 

Trafikken generelt. Må vanligvis vente på minst 3 biler før jeg endelig kan krysse veien fordi de to første bilene ikke stopper. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...