Gå til innhold

Hvilket språk hadde du valgt å lære deg flytende?


Christiαno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selvlært litt russisk.

 

Jeg synes språk er fascinerende, og dermed valgte jeg russisk, fordi det er et ganske unikt språk. De har flere måter å si de fleste ord på, som kommer ann på hvem du snakker med; hvilken alder og kategori personen går under, eller deres bekjentskap. Dette ser du mye av i arabisk også.

Språk viser mye om kultur, mange ord og uttrykk ikke oversettes nøye pga forskjellige kulturelle verdier. Lærer du språk lærer du også noe om kultur og historie, blant annet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

La oss si at du, på magisk vis, hadde hatt muligheten til å lære deg et ekstra språk flytende i løpet av et lite øyeblikk og uten noen slags form for innsats, hvilket språk hadde du da valgt? Du kan bare velge ett språk! Begrunn gjerne svaret.

 

Jeg tror jeg hadde gått for mandarin, siden det ikke er så fryktelig mange som kan snakke det her til lands, det er et veldig eksotisk språk, og det hadde også vært veldig nyttig og gøy å kunne snakke. Ellers er spansk på en sterk andreplass. Tysk er noe jeg vurderte, men jeg kan alltids lære det på egenhånd dersom jeg gir litt innsats, siden jeg kan en del allerede.

 

Latin, uten tvil!

 

Er så mye spennende litteratur som er skrevet på latin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...