Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oldboy skrev (17 timer siden):

Jeg er på utkikk etter en fin oppbevaringsplass for klokkene mine. Er det noen norske butikker folk vil anbefale? 

hva med slike glasskap med lys?

3JHcjSf.png

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=276079040

hvis man mange klokker er det jo synd at de oppbevares i skuffer og skap. Selv i en vanlig klokkeboks kommer de jo ikke helt til sin rett. I tillegg til skapet, trenger man display-stand til hver klokke, men disse koster ikke mye.

Jeg har vurdert det sjøl i alle fall. Eller syns folk slikt blir altfor pompøst?

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (29 minutter siden):

hva med slike glasskap med lys?

3JHcjSf.png

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=276079040

hvis man mange klokker er det jo synd at de oppbevares i skuffer og skap. Selv i en vanlig klokkeboks kommer de jo ikke helt til sin rett. I tillegg til skapet, trenger man display-stand til hver klokke, men disse koster ikke mye.

Jeg har vurdert det sjøl i alle fall. Eller syns folk slikt blir altfor pompøst?

Kommer an på omgangskrets og klokkesamling… Jeg foretrekker en boks jeg kan stue vekk når jeg er på ferie, da jeg har noia for innbrudd selvom det er mye kamera i villa området her.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (20 minutter siden):

det er et poeng ja.

tenkte dessverre ikke over det.

Men man kan evt. tømme skapet før man reiser hvis det er veldig store verdier.

En stor eksibisjon boks er jo enklere, kan bare puttes i et skap akkurat som smykkeskrinet til kona. Samtidig ser man iallefall de øverste Klokkene i boksens vindusglass om det er flere etasjer.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 timer siden):

Håper du får hevet kjøpet på Fortis, Kinaside eller EU?

En indisk sjappe på Etsy https://www.etsy.com/no-en/shop/hbinternational De pakker visstnok gamle urverk inn i nye urkasser. Betalte via PayPal, så det bør være gode muligheter for å få pengene tilbake.

Mr.M skrev (2 timer siden):

krone/stem er jo til å demontere/ta ut(?) men denne er brukket rett av å sitter noe igjen inne i klokka?

Jepp. Klokken er ubrukelig. Synd, den er jo en fargeklatt :) 

Lenke til kommentar

På Dansk er Dissing et vanlig etternavn tror jeg, tror Dissing er et norsk eller amerikanish utrykk..

Jeg reagerer litt på prisen 1 lapp ofte for godt til å være sant, men er mulig å finne gull i nyoppstartet firma...

Det vet jeg, men da må man ha litt peiling og know how.. om bransjen...

Var et norsk merke edit som får litt kritikk Tror det var Svalbard..

Men Bragdur er et nyere merke som har fått godt rykte.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Bytex skrev (2 timer siden):

Finner jo mye sånt glorete greier på aliexpress også.

spørs om man får samme kvalitetskontroll som det danskene sørger for?

hvis du leste review'en (?) så har de oppgradert/forbedret denne modellen underveis, det sier meg at de kanskje er litt mer lidenskapelig til hva de selger enn kineserne.

Helt uten sammenligning forøvrig, men det gir meg litt assosiasjoner til da det norske nettbutikken Netshop (data) lanserte sin egen strømforsyning til pc'er. MIST het den vel, og var mye oppmerksomhet og ståhei, og mange av oss på forumet kjøpte den. De forbedret den hele tiden, tror det kom opp i 4 revisjoner over årene. Stadig bedre komponenter osv. Så har litt større tiltro til norsk/dansk folkesjel tross alt. Jeg liker iallefall å tro det. 😀

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Var et norsk merke edit som får litt kritikk Tror det var Svalbard..

Men Bragdur er et nyere merke som har fått godt rykte.

det er vel ganske vanlig skjebne slike micro-brand får, noen ganger sikkert berettiget andre ganger ikke. De blir fulgt med falkeblikk av klokke-miljøene, som kan være ganske nådeløse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...