Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Er det ikke dumt å kjøpe slike klokker med Open Heart? Jeg synes absolutt alle open heart for jævlig ut, men særlig på klokker i de nedre prissjikt er jo verkene i praksis uten dekor.....

Jeg synes det blir en sånn tacky replica-følelse av hele greia, men det er kanskje bare meg?

Orient Star Open Heart Power Reserve RE-AT0001L RE-AT0001L00B

Endret av Kaplan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kaplan skrev (1 time siden):

Er det ikke dumt å kjøpe slike klokker med Open Heart? Jeg synes absolutt alle open heart for jævlig ut, men særlig på klokker i de nedre prissjikt er jo verkene i praksis uten dekor.....

Jeg synes det blir en sånn tacky replica-følelse av hele greia, men det er kanskje bare meg?

Orient Star Open Heart Power Reserve RE-AT0001L RE-AT0001L00B

Liker å ha litt variasjon, den ser ut som en fin dressklokke, med lær tror croc lær rem slik jeg har på Sun and Moon.

Er denne forresten. Jeg har lenge hatt lyst på den.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Skeleton synes jeg blir litt vanskelig å se tiden på, men var den Orient Star her inne med Semi Skeleton og liten sekund viser som gjorde at jeg fikk lyst på denne, jeg ville ha med normal sekundviser.

Jeg forstår selvsagt at noen synes åpent er rotete, jeg synes det er spennende å se på.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker at jeg har litt variasjon, jeg velger mer klokker etter vær, humør hva slags farger/klær jeg har osv.

Nå er det joggedress og Casio G-Shock feks.

Sun & Moon er jo veldig busy den også, mer enn denne open heart.

Jeg ønsker meg Seiko Presage blue moon også, den er mer clean m unntak av dato, den tenker jeg å ha på en mørkebrun lær rem. Det tror jeg blir bra.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (25 minutter siden):

Jeg syns rene dials er kjedelige, må ha noe greier og bevegelse på mine. Er vel nesten ingen "normale" klokker i samlinga mi.

image.thumb.png.62e0a052a5c9087a63b0657a6649d076.png

Jeg synes den Orient Star og Seiko Pepsi og Seiko GMT? Er de mest spennende, de andre er fine også, og kul Casio med skikkelig 80ts  vibber, den med hvit dial er snasen også, ser ikke brand.

Bra det ikke bare er meg som har sansen for variert utvalg, istedenfor 1 fits all.

Kul oppsett du har, med boks?

Jeg har mine i original boks eller løst i hylla.

Må skaffe meg en samle exhibition boks selv.

 

Lenke til kommentar

Var på et hyggelig party I Sandefjord, spennende folk. Rikfolk er verdens hyggeligste. Sidebord person hadde vært med på å produsere en film kalt Troll på Netflix.

Men en i selskapet hadde en Omega som var på service, 20.000 kostet service.

Glad jeg ikke har de utgifter, men kan kjøpe 4 beaters istedenfor...

Men rikfolk? Verdens hyggeligste, og mest rettferdige, absolutt ikke de som Usher House fremstiller de.

Ikke mine venner, men konas.

Bare gode ord fra meg, vi ble godt mottatt. Meget bra selskap.

Her sporter jeg gode gamle Orient Ray 2, når den ryker blir det en Orient Mako i ny versjon med Arabiske dials.

Jeg har barnefri pga høstferie, så jeg koser meg men noe godt i glasset.

20231103_003441.thumb.JPG.9015bb7ad23198c069c32b76dc0fe518.JPG

Lenke til kommentar

Vi kan jo ta dem fra venstre til høyre;

Casioak B2100 m/RO offshore mod, Casio Vintage ana/digi, Casio GMW-5000D gunmetal, Tissot PRS 200, Seiko 5 pepsi m/ jubilee-lenke fra Uncle Straps (derav SKX/GMT looken, likte ikke den flate orginal lenka), Seiko Flightmaster 1992, Pagani Design royal oak/prx homage, Pagani Design Omega Seamaster 300m (2020 Tokyo Edition) homage, Orient Star AV-0005L00B.

Enig med deg ang "rikfolk", de er bare folk som alle andre. Har vært på et par klokketreff på Fornebu der det var parkert lambo'er utenfor etc, og folk vandra rundt med AP og Rolexer over en lav sko. Null stress det, de var like interessert i klokker som alle andre som var der, og masse merker hadde stands man fikk se og prøve. Anbefaler facebook-gruppen Luksur, der kommer det beskjed om slike events, ofte arrangert av klokkemerker o.l. Man trenger bare å melde seg på eller betale en hundrings stort sett. Trenger ikke eie en Rolex for å være med i FB-gruppa.

Casio Vintage klokke kjøpte jeg for å feire fagbrevet mitt for en mnd tid siden, dro rett til urmaker Roll Hansen og plukka den ut fra de andre "gull"-klokkene :) Gjøre litt stas på seg selv.

Her er closeup av Fauxmegaen. Digger den.
 

 

image.jpeg

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pagani var det ja, nydelig klokke. Fin samling du har, jeg har kun tre og kona har to Seiko Presage og Orient 3 star.

Hun ble bitt av basillen pga meg og dere her inne, så nå er det ikke kun vesker og sko på lista, men kule klokker og på madammen spandert av meg til gaver osv.

Jeg må få meg en Seiko til meg også, spennende når det skjer.

Med Orient Star så blir det fire og til min bursdag muligens fem.... får se hva jeg får..

Veldig spent på Orient Star og når den kommer.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Kaplan skrev (På 2.11.2023 den 11:26 AM):

Er det ikke dumt å kjøpe slike klokker med Open Heart? Jeg synes absolutt alle open heart for jævlig ut, men særlig på klokker i de nedre prissjikt er jo verkene i praksis uten dekor.....

Den siste klokka jeg kjøpte har denne løsningen, men synes ikke den er forstyrrende, selv om jeg personlig foretrekker klokker med 'rene' skiver.
(Dette er en klokke til noen tusenlapper, men har fått flere positive tilbakemeldinger på denne enn når jeg har dyr klokke på hånda)

Lugano.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte en display case for 10 klokker på aliexpress for 250 kr inkl frakt. Den er dekket med svart skinn og har et stort glassvindu på toppen.  :) Kan velge andre størrelser også.

Helt perfekt til mitt bruk, da jeg har 9. I norske butikker koster de fort 2500-3000.

https://www.aliexpress.com/item/1005005591269813.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.1a1d1802wHT0AQ

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en 6 boks på Cdon black Friday sammen med en Gudfadern Spesial edition 4k.

139 kr gratis frakt, Gudfaren triologien i samleversjon var 500kr og noe.

Edit ja cdon.no i Norge har også, til nær samme pris, men jeg ser ikke de største men et par slike som jeg kjøpte en av.

IMG_20231112_151328.thumb.jpg.a9fc0dc8a564dd052bca80308afeb26d.jpg

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i høst tre nesten like skinnremmer på eBay, eneste forskjell på dem var bredde - 18mm, 20mm og 22mm. Poenget med dem var at jeg syntes at fargene ville passe til jul- og adventstid: rødt og grønt skinn med hvit søm. Og en sånn rem trenger ikke å matche resten av antrekket - tvert i mot skal den jo skille seg litt ut og fungere som en markør.

Endte pinadø med å kjøpe to klokker også - en "seriøs" Orient Bambino med grønn skive og en billig indisk rølpeklokke fra Etsy, som viste seg å være ødelagt da den ankom. Krona ramlet rett og slett i gulvet da jeg pakket den opp :( Krever selvsagt pengene tilbake, selv om den bare kostet drøyt 400,-

Orient Bambino på 22 mm rem - denne er for juleselskap:
OrientPB122000.thumb.JPG.03d7cecc28b94ead34710c16c8a42345.JPG

Min gamle slitte Certina på 20 mm rem, hverdagsklokke:
CertinaPB121999.thumb.JPG.605073791db0c98426030edd00be1a43.JPG

Den indiske rølpeklokka på 18 mm rem, klokkenes svar på "julegensern":
FakePB121997.thumb.JPG.d49040615c745870ccfe780f1f3568bc.JPG

Ble det noe julestemning, eller? ;) 🎅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
a_aa skrev (35 minutter siden):

Jeg kjøpte i høst tre nesten like skinnremmer på eBay, eneste forskjell på dem var bredde - 18mm, 20mm og 22mm. Poenget med dem var at jeg syntes at fargene ville passe til jul- og adventstid: rødt og grønt skinn med hvit søm. Og en sånn rem trenger ikke å matche resten av antrekket - tvert i mot skal den jo skille seg litt ut og fungere som en markør.

Endte pinadø med å kjøpe to klokker også - en "seriøs" Orient Bambino med grønn skive og en billig indisk rølpeklokke fra Etsy, som viste seg å være ødelagt da den ankom. Krona ramlet rett og slett i gulvet da jeg pakket den opp :( Krever selvsagt pengene tilbake, selv om den bare kostet drøyt 400,-

Orient Bambino på 22 mm rem - denne er for juleselskap:
OrientPB122000.thumb.JPG.03d7cecc28b94ead34710c16c8a42345.JPG

Min gamle slitte Certina på 20 mm rem, hverdagsklokke:
CertinaPB121999.thumb.JPG.605073791db0c98426030edd00be1a43.JPG

Den indiske rølpeklokka på 18 mm rem, klokkenes svar på "julegensern":
FakePB121997.thumb.JPG.d49040615c745870ccfe780f1f3568bc.JPG

Ble det noe julestemning, eller? ;) 🎅

Fortis Shock proof krona ramler av når den pakkes opp 😂. Veldig pene klokker og remmer, Orient Bambino og Certina gir julestemning. Håper du får hevet kjøpet på Fortis, Kinaside eller EU?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...