Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ofte burde en mekanisk eller auto mekanisk klokke få service?

 

Følger opp med et annet spørsmål her:

 

Hva burde en standard service koste? Jeg har foreløpig ikke hatt gleden av dyrere klokke enn min Hamilton Viewmatic, og mistenker at en service på den vil koste en betydelig del av kjøpesummen på rundt 3 500,-

Lenke til kommentar

Hva burde en standard service koste? Jeg har foreløpig ikke hatt gleden av dyrere klokke enn min Hamilton Viewmatic, og mistenker at en service på den vil koste en betydelig del av kjøpesummen på rundt 3 500,-

Jepp.

 

Standard overhaling på et ETA-verk ligger vel gjerne mellom 2- og 4000. For dyrere og særere klokker kan det bli mye dyrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig at du kjøpte 5 stykker da!

Klokka mi på den tiden var en gjennomsiktig swatch, og jeg ante ikke at det fantes klokker som gikk på annet enn batteri - men hadde jo hørt merkenavnet Rolex, så jeg trodde vel jeg glatt skulle lure hvemsomhelst med disse.

Tipper i tillegg jeg trodde som mange uinteresserte gjør, at "dyr klokke" betyr 5-6000, ikke 60-100.000 :)

Lenke til kommentar

 

Herlig at du kjøpte 5 stykker da!

Klokka mi på den tiden var en gjennomsiktig swatch, og jeg ante ikke at det fantes klokker som gikk på annet enn batteri - men hadde jo hørt merkenavnet Rolex, så jeg trodde vel jeg glatt skulle lure hvemsomhelst med disse.

Tipper i tillegg jeg trodde som mange uinteresserte gjør, at "dyr klokke" betyr 5-6000, ikke 60-100.000 :)

 

 

 

 

Tipper i tillegg jeg trodde som mange uinteresserte gjør, at "dyr klokke" betyr 5-6000, ikke 60-100.000 :)

60-100 er da relativt rimelig ;)

 

 

Rimelig er det vel ikke ;), men som du sier, i klokkeverden er det heller ikke dyrt. Får sjelden haute horlogerie til under 100k, men heller Rolex, Jaeger, IWC osv. Alt av AP, VC og Patek samt nyere gull/platinum ur går nærmere 250k enn 100k 

Endret av Armador
Lenke til kommentar

Lagrer dere klokkene med kronen dratt ut for å spare batteri?

Et batteri varer vel som oftest 2 år og oppover? Da er riktig tid høyere på listen for min del, hvertfall. Det er jo forsåvidt også den eneste fordelen med kvarts i mine øyne, siden jeg har en timeplan som tåler noen sekunder avvik i døgnet.
Lenke til kommentar

Hei, har tenkt å kjøpe meg en ny klokke til hverdagsbruk og skole (kanskje muligens også brukes på arbeid - er lærling som industrimekaniker).

 

Fikk nylig gavekort hos en urmaker i Molde og kan derfor ikke bestille på nett.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt noe slikt som Orient Bambino, men er åpen for andre alternativer også. Kan strekke meg til 5000,-

 

Har dere noen tips til en lite erfaren klokkekjøper?  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...