Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om ikke jeg skal kjøpe meg en ny klokke for å ha noe jeg kan bytte litt mellom :) Har fra før en Hamilton Viewmatic med sort skive og stållenke. Noe med lys skive og lær/nato hadde vært bra!

Skulle gjerne kjøpt en IW391007, men den ligger ca 10x over budsjettet mitt på 3-4000:

iwc-portofino-silver-dial-chronograph-br

Noen som har tips til lignende i et par hakk lavere prisklasse? Har sett litt på Certina:

c001.417.16.037.01.jpg

Eventuelt Tissot uten kronograf, men dette blir i mine øyne en dressklokke, og jeg kunne tenkt meg noe litt mer uformelt.

image720png_T065_430_16_031_00_png.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja jeg ser nok at jeg har muligens gått ut litt lavt i pris.. Da sparer jeg heller noen måneder før jeg kjøper meg noe bedre. I mellomtiden kan man jo planlegge og drømme videre :) Certinaen koster 3000, men det er jo også med kvartsverk.

Takker forøvrig for tipsene :) Tissoten var fin, men som du sier er den ganske tykk.

EDIT: Er forøvrig ikke noe krav til chrono.. Vil bare ha noen komplikasjoner for å dempe dressklokke inntrykket. 24-timer dial eller andre ting ser bra ut det og!

6060-5-2.jpg?1408684729

Endret av Mixy
Skrevet

Et alternativ er Rodina

Tynn kasse (9.25 mm), seagull ST-17 automagisk urverk, bauhaus-inspirert design med veldig behagelig skinnreim til en slikk og en ingenting.

Ellers må jeg kaste meg på Seagull 1963'en; særdeles pen chrono.

Skrevet

Noen tips til militærklokke? Ikke avansert, kanskje bare urverk og dato? NATO-reim er ett krav, men det kan jeg eventuelt fikse selv. Jeg har titta litt på citizen BM6831-59E

$(KGrHqJ,!lIE8MN7KbsCBPUILKLBSw~~60_12.J

og litt på Seiko 5 automatic:

seiko-5-military-watch-2.jpg

Har dere tips til flere jeg bør se på?

Skrevet

Har selv den eksakt samme Seiko 5'en. Meget ålreit klokke til en god pris. Brukes som en daglig beater, og føler den tåler det aller meste.

Vurderer å kjøpe en til før jeg skal inn i Forsvaret, om jeg ikke evt. går for noe digitalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...