Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Har en klokke som jeg fikk av broderen. Men jeg vet ikke noe om klokken så jeg lurte på om noen av dere kjenner den igjen eller vet navnet på den. Eller har annen informasjon om den.

 

attachicon.gif2014-05-06 21.25.39.jpg

 

 

Og et annet problem som oppstod for noen dager siden er at den sluttet å virke så jeg antar at batteriet må byttes. Jeg vil tro at slike batteri er billig å kjøpe på ebay og dermed billigere enn å ta klokken til en urmaker. Så jeg lurer på om det er vanskelig å bytte batteriet selv?

 

Dette er vell en folkevogn klokke? Bytt hos urmaker du, ikke særlig dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes den nederste er penest, likte ikke dag og dato designet på den øverste.

 

Men er det verdt å betale nesten 100.000,- ekstra for den nederste? ;)

FiftyFive var det ja ;)

 

Bare synd det er ca 68000 kroners forskjell mellom de.

 

Ja, selv til den prisen er det vel ikke mulig å få tak i en ny. Men pene er de!

Lenke til kommentar

Legend diver var pen. Litt for fancy for meg, og laaangt over budsjett.

 

Veiledende for 2710-PC5-20011 hos nortime er 16490,-

 

Noe som forsåvidt også er litt vel dyrt. Men siden jeg er ute etter en perfekt mekanisk klokke som jeg skal være fornøyd med i lang tid, så er det vel lurt å kunne strekke meg såpass?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Blancpain! Kjøp deg Blancpain!

 

Jannove: Nå vet ikke jeg hva den ligger på, men sjekk ut Legend Diver i rose :)

 

Det var ikke et helt realistisk dilemma, siden jeg ikke har gryna som trengs :p

 

Skjønte det, men hadde vært utrolig fett med en Blancpain da!

 

 

Legend diver var pen. Litt for fancy for meg, og laaangt over budsjett.

 

Veiledende for 2710-PC5-20011 hos nortime er 16490,-

 

Noe som forsåvidt også er litt vel dyrt. Men siden jeg er ute etter en perfekt mekanisk klokke som jeg skal være fornøyd med i lang tid, så er det vel lurt å kunne strekke meg såpass?

Skulle jeg gitt deg noen råd, kjøp en dyr (5-10k) og en billig Seiko.

Jeg går litt lei klokkene jeg har på meg, og det hender at jeg har på en klokke i flere uker. Plutselig finner jeg ut at uret jeg har på meg er litt kjedelig, og gleder meg utrolig til å ta på meg det andre uret.

 

Men jeg synes ikke den Weil'en var for formell. Kommer selvfølgelig an på hva du til vanlig har på deg.

Lenke til kommentar

 

 

Blancpain! Kjøp deg Blancpain!

 

Jannove: Nå vet ikke jeg hva den ligger på, men sjekk ut Legend Diver i rose :)

 

Det var ikke et helt realistisk dilemma, siden jeg ikke har gryna som trengs :p

 

Skjønte det, men hadde vært utrolig fett med en Blancpain da!

 

 

Legend diver var pen. Litt for fancy for meg, og laaangt over budsjett.

 

Veiledende for 2710-PC5-20011 hos nortime er 16490,-

 

Noe som forsåvidt også er litt vel dyrt. Men siden jeg er ute etter en perfekt mekanisk klokke som jeg skal være fornøyd med i lang tid, så er det vel lurt å kunne strekke meg såpass?

Skulle jeg gitt deg noen råd, kjøp en dyr (5-10k) og en billig Seiko.

Jeg går litt lei klokkene jeg har på meg, og det hender at jeg har på en klokke i flere uker. Plutselig finner jeg ut at uret jeg har på meg er litt kjedelig, og gleder meg utrolig til å ta på meg det andre uret.

 

Men jeg synes ikke den Weil'en var for formell. Kommer selvfølgelig an på hva du til vanlig har på deg.

 

 

Fifty Fathoms, og da spesielt den modellen (liker ikke Bathyscape f.eks.), er vanvittig pen! Holy grail.

 

Ellers er jeg enig i at å ha en kul og billig klokke #2 er lurt. Da blir det mer spesielt når man spenner på seg dyre-klokka! Anbefaler Seiko 5'en linket over ;)

 

Jeg er ikke super fan av open heart. Da må det i så fall være et urverk i verdensklasse, som jeg aldri har råd til uansett, så...

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til en fin herreklokke?

 

Jeg har ikke råd til å bruke mer enn 2000 kr. Det er til kjæresten min, som har ønsker seg klokke. Han har ingen spesielle preferanser og har ikke brukt klokke på mange år. Jeg vet godt hva han liker og ikke liker, jeg er bare usikker på hvilke merker som er å foretrekke. For all del, det må ikke være noe fancy-schmansy, men gjerne noe som holder seg og har god kvalitet. Kvaliteten er viktigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...