Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg er på rett spor. Fikk sett på litt forskjellig når jeg kom meg til Trondheim, sånn litt på impuls. Jeg er enda sikrere på at 2710-PC5-20011 er helt rett for meg, etter å ha sett på en del forskjellig fra RW og diverse andre produsenter. (Må jo se på mye rart når man først har muligheten.)

 

En Maestro i stål med svart reim og blå visere (ala 2837-STC-00659) satt "perfekt" og var akkurat liten nok til at jeg tror et par mm ekstra skal gå helt greit, selv om jeg har tynne armer. Ikke helt min stil, men nære nok til at det var nyttig bekreftelse på at jeg er inne på noe når jeg tror jeg vil ha 2710-PC5-20011.

Urmaker Asklund på Heimdal gav best inntrykk. Koselig liten butikk, og god service.
Utvalget hos Lian var knallgodt, fint å få sett på så mye forskjellig på samme sted.
Urmaker Næss tok meg også godt imot, og der falt jeg for en Longines St Imier. Den var bare helt "rett," men dessverre er den godt utenfor mitt budsjett i rosegull. Hadde jeg kunne strukket meg såpass hadde valget vært enkelt.
Jeg står igjen med at jeg er inne på rett spor med 2710-PC5-20011
Home_Freelancer_Duo.jpg
Jeg er en kløne på bilkjøring i Trondheim. Rotet meg såpass bort når jeg skulle finne fram på heimdal at jeg snudde på en Esso-stasjon, og havnet bortpå City Syd før jeg parkerte og gikk til fots etter gps på mobil. Jeg følte meg sånn passe dum når jeg fant fram og oppdaget at Asklund var rett bortenfor Esso-stasjonen. :blush:
Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere, hør med Bjerke :)

 

Edit: så at du hadde sendt mail, var det til dem? Fått noe svar?

 

Jeg har ikke fått svar fra Bjerke, men en annen forhandler sa at den kom inn om noen mnd. mens Omega på Storo angivelig skal ha den inne i sort.

 

Må lese artikkelen nøyere når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Bestilte meg en Blue Mako 65002D i går, som ble sendt samme dag. Gleder meg! Stod mellom den og Ray, men jeg er ikke så glad i de runde merkene på skiven som Ray har, så ble en Mako. Bestilte på Amazon og totalt med alt skal det bli 1337,64 kr. Da måtte jeg værtfall ha den^^

Lenke til kommentar

Er Invicta er decent merke? Har ikke særlig stor peiling på klokker. Var store avslag så jeg nå hos Miinto nå.

 

Isåfall er det noen av disse klokkene som kan være et godt kjøp som en førstegangsklokke?

 

1 - Vintage

2 - II Collection

3 - I-Force

4 - Speedway

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte meg en selvtrekkende Tissot i dag til daglig bruk. Vet det er litt tacky, men er svak for blå urskive. Certinaen jeg bruker til daglig nå er har fler funksjoner enn jeg trenger, så denne gangen gikk jeg for noe mer klassisk. Er spent på hvor presis den er. Det gjør meg ingenting å stille klokken et par ganger i uka, men er jo et tegn på god kvalitet om klokka er innafor ~5 sekunder i døgnet.

image720png_T049_407_11_047_00_png.png

post-39786-0-43523800-1403131161_thumb.jpg

 

 

Har en Certina DS Pro fra før, som jeg er veldig fornøyd med. Den har vært trofast i snart 10 år og er fremdeles med på padleturer, skiturer eller andre påkjenninger mer eller mindre hver dag. Det eneste jeg har gjort er å bytte lås og pakning for et par uker siden. Håper Tissot kan levere like gode varer.

285470.jpg

Endret av Dassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...