Gå til innhold

Mest irriterende fiende i et spill ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aller mest irriterende fiende: FOLK på online spill. *Ingen* kunstig intelligens kan måle seg med idiotien til endel mennesklige spillere.

Det jeg spiller mest for tiden er rtcw:et, så jeg er nok litt farget av det... :-)

 

"Favorittene" er nok:

 

- Fjortissen: Den høylytte og mentalt evt psykisk umodne spilleren, med overdreven tiltro til egne evner og liten kapasitet til å tåle nederlag. Imidlertid: uhyre artig å konsekvent drepe disse personene, siden de mest høylydte ofte har dårligst "skills". Sånn går det når man bruker for mye tid til å skrive irriterende chat-meldinger...

 

- Team-killeren: Tullingen som finner stor glede i å skape kaos på eget lag. Spesielt irriterende tilfeller er de som skifterstjeler navn og kommer tilbake hver gang de blir sparket av serveren!

 

- Spawn-camperen: Kreket som konsekvent lusker rundt fiendens spawn-point og leker granat-håndball med folk som spawner inn. Minst like irriterende å være på lag med spawn-killeren, siden runden uansett blir ødelagt av krangling...

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, så er de såkalte Ethereals fra det gamle Ufo: enemy unknown et lite hakk irriterende, der de driver og tar over alle soldatene dine :evil:

 

En av de geniale tingene med ufo1. Etherals er ikke irriterende, men hvis folka dine ikke har psi trening eller veldig lite av dette, må du bare stikke av eller bruke tanks til å ta ut etherals. Eventuelt kaste granater foran deg når du går, funker fint også, da etherals er like skrøpelige som Mr.Burns. Forskjellige våpen til forskjellige oppgaver, og som det er skrevet;

You can't win em all

Lenke til kommentar
Ok, jeg vet ikke om dette er tatt opp før, men jeg må bare få si hva jeg mener om en bestemt fiende i et spill.

 

---> Cliff Racer <--- i Morrowind...... OMG, De er så utrolig irriterende at det er på grensen til skadelig.

 

De er overalt der du er, henger seg på deg, lager stygge lyder og hekter deg fast sånn at det blir vanskelig å gå. Og du blir IKKE kvitt dem, uten å drepe dem.

Jeg kan ikke komme på noen fiende (eller venn for den del :wink:) som er like irriterende i farten, men hvis dere husker noen, så nevn de gjerne her  :roll:

 

Hvis han angriper deg i en by, så hjelper vaktene deg. Da dreper du'n ikke :D .

Lenke til kommentar
Aller mest irriterende fiende: FOLK på online spill. *Ingen* kunstig intelligens kan måle seg med idiotien til endel mennesklige spillere.

Det jeg spiller mest for tiden er rtcw:et, så jeg er nok litt farget av det... :-)

 

"Favorittene" er nok:

 

- Fjortissen: Den høylytte og mentalt evt psykisk umodne spilleren, med overdreven tiltro til egne evner og liten kapasitet til å tåle nederlag.  Imidlertid: uhyre artig å konsekvent drepe disse personene, siden de mest høylydte ofte har dårligst "skills". Sånn går det når man bruker for mye tid til å skrive irriterende chat-meldinger...

 

- Team-killeren: Tullingen som finner stor glede i å skape kaos på eget lag. Spesielt irriterende tilfeller er de som skifterstjeler navn og kommer tilbake hver gang de blir sparket av serveren!

 

- Spawn-camperen: Kreket som konsekvent lusker rundt fiendens spawn-point og leker granat-håndball med folk som spawner inn. Minst like irriterende å være på lag med spawn-killeren, siden runden uansett blir ødelagt av krangling...

 

Helt enig. Gud bedre, etter en campaign i ET med slike folk får man nesten lyst til å rive ut nettkabeln og holde seg til spill med singleplayer.

---------

En annen "fiende" jeg syntes var svært irriterende var i Earth & Beyond, nesten hver bidige gang jeg skulle prospecte i ett asteroidebelte dukka det opp en eller annen høylevel "mane" som kverka meg med ett skudd. Ikke akkurat logiskt i et lavlevel asteroidebelte. Jeje, spiller ikke det spillet lenger. :roll:

Lenke til kommentar
Mest irriterende fiende? Beastmasteren i Warcraft III >_< Men han er god å ha på sitt eget lag :)

Ja uff, når kommer neste patch fra Blizzard? Cheesemaster SKAL nerfes...

Når det gjelder datastyrt motstand må jeg si jeg fikk litt panikk med en gang jeg møtte sandfolka i Starwars:KotOR, de var voldsomt mye mer seige enn hva andre tobeinte er i det spillet, men etter hvert så er de jo overkommelige. To andre fiender som er spennende å hanskes med i samme spill er jo terrentateks og sist men absolutt ikke minst rancorene - de slår så inn i hekken hardt...

Lenke til kommentar

Den jeg husker best (ikke den jeg har brukt lengst tid på men..), er en sniper i singleplayer på MOH:AA.. Står oppå et tak, bak et tre, halveis skjult av en pipe. Tok meg 20 minutter å finne utav hvor sniperen stod, og tre sekunder å ta ham, når jeg visste hvor han var.. Unødvendig av utviklerne.. :grumpy:

 

Ellers var det sinnsykt mange ganger jeg ble forbannet på Amiga/C64-spill.. Var ikke snakk om hurtigsave i den tida.. :x

Lenke til kommentar
Hmm, "Fetish"-folka fra Diablo II tror jeg nok topper *aller* høyest over irriterende fiender i noe spill. Eller, de er irriterende så lenge du ikke spiller en character med "Area of Affect"-spells. Som Druid og Fissure. Men med f. eks Barbar, Werewolf-druid, Assasin og alle dem: DØ j*VLER! :D

 

Når jeg tenker oveer det er kanskje det spillet, Diablo II, det eneste spillet jeg har spilt som har *skikkelig* irriterende fiender. Og det har mange av dem også! De rød små folka i Act I som løper avgårde når du har drept 1 av dem, for så å få han ressurected av disse shamanene. Eller hva med de bueskytterkjerringene også i Act 1 som skyter 1 pil, løper vekk fra deg og inn i et bakhold, skyter en til, løper vekk, skyter enda en til og løper videre. Slike man kan ende opp med å løpe gjennom hele levels etter. GAH! Blizzard, de kan det med å lage irriterende smådjevler jah!

 

 

:yes: i HATE em!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...