Gå til innhold

Watch_Dogs... Er det virkelig så bra som vi vil ha det til?


Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd med spillet!

 

Det er alltid sånn når et nytt spill eller hvilket som helst annet produkt kommer ut: Det er umulig å tilfredsstille alle, uansett hva du gjør, og enkelte (mange) er spesielt disponert for å syte og bære seg over absolutt alt, så det er ikke rart at det blir klager. Alt i alt har Watch_Dogs vært en suksess og det mest solgte spillet i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enkelte spill jeg virkelig stusser over hvorfor det får gode anmeldelser og blir likt av halvparten av spillere, mens andre hater det.

Dette er en av de spillene. Jeg kan skjønne at folk liker det hvis dem IKKE har spilt GTA V eller Sleeping Dogs.

Automatic Forum Defense System 2.0: Ja de spillene kan sammenlignes, alle er åpne sandboxspill i tredjeperson hvor du har stor frihet. Bilkjøring, kampsystem, multiplayer, historie kan sammenlignes.

 

Syns spillbarheten, historien, lydene, grafikken er langt bak mål og ikke særlig bra laget. Nå kommer jeg fra GTA V og Watch Dogs er en skam i forhold. Byene oser ikke av liv, alt er generisk og du går lei etter 10 minutt i byen. Kjøringen er ikke artig i det hele tatt, føles som du flyter over bakken. Skytingen er så arkade som du får det, fiendene er dumme som brød. Hackingen er like enkel som 1+1 og krever ingenting av spilleren, i tillegg får du masse hints på skjermen som frarøver deg kreativiteten i tillegg.

 

 

Lenke til kommentar

Forventet fint lite, fikk spillet gratis (onkel fikk det bundla med et skjermkort).

Er dog positivt overrasket over spillet. Noe forutsigbart, å litt kjipe valg storywise, men jevnt over et gøyalt spill.

 

Grafikken skuffet meg samt at spillet kjører som dritt. Lav load på skjermkort og cpu, fremdeles ganske betydelige framedrops. Spesielt i the loop når jeg kjører.

 

Liker dog multiplayer biten svært godt, var ganske kult å få besøk randomly, samt kunne gjøre det med andre.

Lenke til kommentar

Grafikken skuffet meg samt at spillet kjører som dritt. Lav load på skjermkort og cpu, fremdeles ganske betydelige framedrops. Spesielt i the loop når jeg kjører.

 

 

 

Nå har jeg brukt TheWorseMod en stund, men kan ikke huske at GPU loaden har vært under 95%, og stort sett mellom 60% og 90% på alle 4 CPU-kjernene også som vanilla...?

 

Med modden så flyter spillet akkurat som forventet, men skal være enig at det var litt ytelseproblemer når jeg kjørte det vanilla. Uenig at det MÅ sammenlignes med GTA, et sandboxspill ja, men ikke noe mer sammenlignbart enn Dishonored vs COD, førstepersonsmodus med våpen i hendene begge to men med vidt forskjellige vinklinger. Uansett, jeg liker spillet og syntes det ligger en plass mellom 7 og 8 av 10 mulige. Det er vel med dette som alle andre spill, alt ligger i Eye of the beholder.

 

Metacritics Userscore anser jeg som fullstendig ubrukelig all den tid mange gir enten 1 eller 10, det er liksom ingenting i mellom dersom det er noen filleting man ikke liker/elsker...

Lenke til kommentar

Med TheWorse og SweetFX installert så ser det bedre ut enn noe annet i sjangeren, dog trekker det ned at man faktisk må modde spillet for å få det pent samt at spillet ikke klarer å holde en stabil fps uansett hardware. Kunne vel vært vel så greit om de bare brukte Anvil motoren som brukes i Assassins Creed serien.

 

Jeg syntes det er mer nærliggende å sammenlikne med andre Ubisoft spill som AC serien og Far Cry 3 da samme gameplay mekanikker er brukt i alle sammen. Liker man dem så liker man gjerne WD også, det gjorde ihvertfall jeg selv om de alle blir en tanke repetitive.

 

Enig i at man skal ta Userscore med en bøtte salt ja. Det er mye grining ved ny-releaser om dagen og det med god grunn, men ofte går det på ting som blir patchet og rettet opp etter kort tid som gjør at tidligere kritikk og scoren som henger igjen etter dette blir meningsløs. Man må ihvertfall inn og lese kommentarene da det kan være helt banale ting folk slakter spill for og som ikke angår deg. Sånn som at det ikke funker med AMD kort når jeg har Nvidia etc.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sorry fror bump :p Men har selv nå nylig begynt og teste ut dette spillet på PC(har det også til PS4 men, fikk det gratis til pc) 

 

Har ikke kommet så veldig langt i spillet, har heller brukt en god del på ut utforske byen ;) Men noen oppdrag har man da gjort.  Syntes ikke historien eller grafikken er så veldig ille så langt. Det jeg der i mot sliter med er meget kraftige framerate drops i spillet,  Det hopper noe så innmari og er fullstendig ustabil :S Kan holde seg lenge nede i mellom 5-10 FP og noe høyere rundt 20-30. Så ofte blir kjøringen fullstendig håpløs når det hakker som verst :/

PC'n min skulle etter planen kunne kjøre dette her knirkefritt uten noe særlig problemer men, det viste seg og ikke være helt tilfelle her :/ 

 

Mulig jeg må gjøre noen andre forandringer i options for grafikken ja, vil nå få spilt det igjennom men, gjerne i den bedre fatning en det er i akkurat nå... 

 

Merker tydelig at dette var ett spill lagd for PS4/Xbox One ja og bare portet over til PC.. Er ihvertfall mye enklere og spille det med 360 gamepaden isteden for tastaturet ja :)  Synd de ikke fikk det til bedre med pc porten med tanke på optimalisering osv... 

 

Uplay der i mot har jeg ikke hatt noe problem med enda, det programmet fungerer ganske så godt. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte selv "Season pass" når spillet kom ut. Spilte ferdig og lot det ligge. Fant riktignok ut at det hadde kommet en helt ny campaign ut "Bad Blood" Startet spilet opp igjen og må si jeg hadde det veldig gøy. Synes faktisk at WD er et veldig bra spill. Fin atmosfære, bedre enn GTA V, men bilkjøringen er helt på trynet. Heldigvis er ikke bilkjøring veldig essensielt for spillet. Håper virkelig det kommer et WD2 om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...