Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.


Anbefalte innlegg

Dritt lei av online kampene. 5 av 10 ganger så bryter spillet med "error" melding. Ikke at motstander skrur av eller gir opp men rett og slett en feilmelding.Utrolig frustrerende i hvert fall om du spiller en knall match. Problemet kan dukke opp alt fra 5 til 90 minutt. Det igjen gjør at selv om jeg leder så får jeg ikke poeng som ved når motstander trekker seg. 

 

Noen andre opplevd lignende? Hva burde jeg gjøre?

 

Opplever jeg aldri. De få gangene jeg har mistet forbindelsen har det vært fordi hele nettet mitt har streiket eller fordi EA-serverne er veldig ustabile (da vet jeg ofte at jeg tar en sjanse når jeg starter en kamp). Alt i alt skjer dette veldig sjeldent.

 

EA må seriøst få gjort noe med stjernenivåene i seasons. Satt opp New York som vist nedenfor, og for å få høyest mulig rating er det mulig å sette inn en 64 rated og en 65 rated spiller på kantene. Har også satt opp FC Ural, og der har jeg bare satt inn de med høyest overall uten å se hvor gode de er.

 

Kan ikke være gøy å spille med FC Ural og bli satt opp mot så gode lag som for eksempel New York eller Ecuador (som også er på 3 stjerner) selv om søket er restrictive. Spilt én kamp med New York og da ble jeg satt opp mot Legia. De er ikke så verst (faktisk spilt med dem selv), men ikke på nivå med New York.

 

ec86f5fa8d468ba3d3f1c5ae3a745c4e.png

 

5e6e03e1a658d1437cd903ac3a063854.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noe er nødt å være OP for å i det hele tatt kunne score mål. Om det er styrke, pace, balanse, heading, finesseskudd eller langskudd.

Er det sånn irl også da? Det trenger ikke å være op. Samtidig som i skytespill så klarer man å drepe fienden, bare at man kanskje må ta flere skudd. Slik burde det være i FIFA også. Ferdigheter burde i hovedsak vinne kamper, men som med alt i livet, så kan flaks også spill inn. Slik FIFA er nå føler jeg flaks betyr like så mye som ferdighetene i seg selv. Det trenger vel ikke enormt mye ferdigheter for å løpe og skyte heller.

Er ikke enig i alle som sier det er flaks og ikke ferdigheter. Tror dette gjerne er personer som sliter med å få til fifa 15. Enig i at spillet kan være irriterende som faen og at det er merkelig vanskelig å takle av og til, men det er likt for alle.

 

Jeg vedder stoltheten min på at jeg kan slå samtlige her. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spiller clubs med han her. Han spiller ikke særlig seriøst engang. Kan plutselig bestemme seg for å bare score med venstre, selv om han har høyre som strong foot.

 

90f430a0e3d6e5670c4e595e76a6355b.png

 

Og rykket faktisk ned fra 1. div i co-op som følge av at match makingen til EA suger balle. Fatter ikke at de klarer å sette oss opp mot de samme folka i to kamper på rad. Skal ikke møte samme folka to ganger i den samme sesongen. De vi møtte har 364-58-87. Flott det.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Folk blir bedre. Lettere å rykke opp til 1 div den første mnd vil jeg si.

For hver dag som går så blir det også færre som spiller. Så da blir som regel de hardcore FIFA spillerne som holder ut.

Jeg mistet interessen rundt februar. Er alt alt for lite innhold på FUT. Jeg liker å spille når jeg kan få progresjon i noe. Noe jeg ikke lengre fikk i FUT. Alt annet på FIFA er gørr kjedelig. Pro clubs er det nærmeste men har aldri tatt det seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg er så ELENDIG i å defende...

Hver kamp ender som regel med over 5 mål totalt... Noe som er vanvittig kjipt...

Også er det all den laggen da, utrolig gøy 

Man må ha fokus heele kampen i defense. Blir straffet med en gang man ikke er 'på'. Klarte en gang å gi bort en 4-0 ledelse. Slappet for mye av etter å ha knust han hele kampen. Og plutselig så putter han 4 på rappen.

Lenke til kommentar

 

Jeg er så ELENDIG i å defende...

Hver kamp ender som regel med over 5 mål totalt... Noe som er vanvittig kjipt...

Også er det all den laggen da, utrolig gøy 

Man må ha fokus heele kampen i defense. Blir straffet med en gang man ikke er 'på'. Klarte en gang å gi bort en 4-0 ledelse. Slappet for mye av etter å ha knust han hele kampen. Og plutselig så putter han 4 på rappen.

 

Hva snakker du om? Jeg har klart dette uten være hele tiden på defense!!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva snakker du om? Jeg har klart dette uten være hele tiden på defense!!

 

Jeg mener at man må være med i spillet og hele tiden følge med. Om man bare tenker angrep og ikke har fokus bakover så får ikke spillerne med seg motstanderens løp, og du blir hengende igjen. 

 

Spesielt mtp. hvor viktig pace er i FIFA 15, så må man få forsvarsspillerne kjapt på løp for å holde følge når det kommer gjennombruddspasninger (og det gjør det, ofte).

 

Mener ikke at man skal sette kontrollen på "park the bus" og ikke gjøre noe annet, men at hvis man ikke er 'på' bakover når motstanderen får ballen så slipper man inn mål. Kommer spilleren alene med keeper er det så godt som 90% sikkert at man scorer. 

 

I alle fall på det nivået jeg er på. Sikkert enda verre på 1. og 2. div.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...