Gå til innhold

Hatet mot AP og arbeiderbevegelsen.


Anbefalte innlegg

Sitter på en oppfatning om at AP er et hatet parti av en del mennesker på den konservative siden. Dette har jeg observert på diverse politiske fora, og debatter. Jeg stiller meg rent objektivt politisk, men stusser grundig over det intense hatet en del debattanter uttrykker overfor AP og den rødgrønne regjering, samt LO.

Noen som har gode forklaringer på hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stiller meg rent objektivt politisk...

Jeg lurer på hvem man stemmer på når man står "rent objektivt politisk"?

 

Noen som har gode forklaringer på hvorfor?

Alle herskere blir hatet for deres bruk av tvang mot undersåttene over lengre tid.

 

De blå-blå blir nok hatet om ikke så lenge de også.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

LO har hvertfall en ting jeg ikke liker spesielt godt: medlemmene stemmer på alle mulige partier, mens LO selv er offisiell sponsor av AP sin valgkamp - det vil si at de benytter kontingenten til å støtte et parti svært mange av medlemmene ikke kan fordra. Spesielt toskete blir det når AP ikke kommer i regjering... medlemspenger rett ut av vinduet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

LO har hvertfall en ting jeg ikke liker spesielt godt: medlemmene stemmer på alle mulige partier, mens LO selv er offisiell sponsor av AP sin valgkamp - det vil si at de benytter kontingenten til å støtte et parti svært mange av medlemmene ikke kan fordra. Spesielt toskete blir det når AP ikke kommer i regjering... medlemspenger rett ut av vinduet.

 

At AP ikke kommer i regjering kan jo medlemmene som ikke stemmer de frem skylde seg selv for. Det er iallefall ikke LO sin feil. Og klart LO sponser ARBEIDERpartiet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De blå-blå blir nok hatet om ikke så lenge de også.

 

Nei, de har ikke akkurat sjarmert Nord-Norge i alle fall, med å ha kuttet rundt 2 milliarder i samlede ytelser fra landsdelen og flyttet det sørover bare i løpet av det første året.

 

De bør virkelig ha noen gode planer for å kompensere for dette fremover, ellers vil det nok være lite blått å skimte i nord ved neste valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

LO har hvertfall en ting jeg ikke liker spesielt godt: medlemmene stemmer på alle mulige partier, mens LO selv er offisiell sponsor av AP sin valgkamp - det vil si at de benytter kontingenten til å støtte et parti svært mange av medlemmene ikke kan fordra. Spesielt toskete blir det når AP ikke kommer i regjering... medlemspenger rett ut av vinduet.

 

At AP ikke kommer i regjering kan jo medlemmene som ikke stemmer de frem skylde seg selv for. Det er iallefall ikke LO sin feil. Og klart LO sponser ARBEIDERpartiet..

 

 

Det er ikke LO sin feil at ikke AP kom i regjering, men det er LO sin feil at de misbruker kontingenten til deres medlemmer. Jeg tviler sterkt på at medlemmene som stemmer på andre partier er spesielt happy med denne praksisen. Dessverre er LO såpass stort at det er no nærmest et monopol...

 

Forøvrig tviler jeg på at det er kun ARBEIDERE som stemmer AP. Navn og politikk henger ikke så tett sammen, Venstre er jo et sentrumsparti...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

LO har hvertfall en ting jeg ikke liker spesielt godt: medlemmene stemmer på alle mulige partier, mens LO selv er offisiell sponsor av AP sin valgkamp - det vil si at de benytter kontingenten til å støtte et parti svært mange av medlemmene ikke kan fordra. Spesielt toskete blir det når AP ikke kommer i regjering... medlemspenger rett ut av vinduet.

 

At AP ikke kommer i regjering kan jo medlemmene som ikke stemmer de frem skylde seg selv for. Det er iallefall ikke LO sin feil. Og klart LO sponser ARBEIDERpartiet..

 

 

Det er ikke LO sin feil at ikke AP kom i regjering, men det er LO sin feil at de misbruker kontingenten til deres medlemmer. Jeg tviler sterkt på at medlemmene som stemmer på andre partier er spesielt happy med denne praksisen. Dessverre er LO såpass stort at det er no nærmest et monopol...

 

Forøvrig tviler jeg på at det er kun ARBEIDERE som stemmer AP. Navn og politikk henger ikke så tett sammen, Venstre er jo et sentrumsparti...

 

 

Nå velger jo medlemmene helt selv om de ønkser å være medlem eller ei, og det er ganske åpent at LO sponser AP. Så det får være ett valg medlemmene får ta.

 

Klart det ikke er kun arbeidere som stemmer AP men jeg er ganske sikker på at det er overvekt av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter på en oppfatning om at AP er et hatet parti av en del mennesker på den konservative siden. Dette har jeg observert på diverse politiske fora, og debatter. Jeg stiller meg rent objektivt politisk, men stusser grundig over det intense hatet en del debattanter uttrykker overfor AP og den rødgrønne regjering, samt LO.

Noen som har gode forklaringer på hvorfor?

 

Nå er det vel mer sosialt akseptert å hate mot FrP? Føler de får mye mer (iallefall offentlig) hat en det AP får? Vil du ikke si deg enig? Det er jo og vil alltid være ekstreme på begge sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter på en oppfatning om at AP er et hatet parti av en del mennesker på den konservative siden. Dette har jeg observert på diverse politiske fora, og debatter. Jeg stiller meg rent objektivt politisk, men stusser grundig over det intense hatet en del debattanter uttrykker overfor AP og den rødgrønne regjering, samt LO.

Noen som har gode forklaringer på hvorfor?

 

 

Det er forskjell på ordene å mislike og å hate. Hat er en sterkere følelse, som man kan plassere på personer av kaliber ABB.

 

Jeg misliker Arbeiderpartiet. Det har jeg gjort siden jeg var "spedbarn", eh.. NEI siden jeg var 10 år kanskje. Jeg husker Gro Harlem Brundtland og Kåre Willock i TV-debatter som de voksne så på.

 

Da ble det automatisk til at jeg syntes begge parter var noen fjompenisser som aldri var enige og kranglet så flisene sprutet. Jeg syntes politikk var meeeget kjedelig den gang som 10-åring. Det er ikke særlig bedre den dag i dag. Faktisk synes jeg det til tider er svært ekkelt å lytte til den hese stemmen til Siv Jensen (Frp).

 

Carl I. Hagen derimot selv om han er en populist som mange andre i Frp, har mang en gang kommet med gode forslag synes jeg som da i politisk debatt har blitt sablet ned så til de grader. Han har jo fått forsvart seg han også på lik linje med de andre. Men innimellom så har han fått passet sitt påskrevet, selv om forslaget i utgangspunktet var godt. Men, det druknet nok i å bli satt i Frp-bås.

 

Kåre Willock har jeg fått mer og mer respekt for dess eldre jeg har blitt. En klok mann, med lang livserfaring. Men, man trenger ikke å være enig i alt han sier for det.

 

Mitt svar blir så enkelt så enkelt. Se bare hvem som har fått regjere lengst i norsk politisk historie. Jo det er Arbeiderpartiet. Og dersom du regjerer så blir du lagt merke til.

 

Og når partiet består av en rekke klovner - les: blant annet Jens

de i rødgrønn drakt har dratt inn andre klovner - les: Navarsete

 

Ja da sier det seg selv at man kan mislike Arbeiderpartiet og det rødgrønne. Jeg tror det har kommet slik til at jeg for resten av livet kommer til å ha disse dårlige periodene Ap-politikk i minnet.

 

Så jeg skal nok ALDRI i mitt liv avgi noen stemme til noe Arbeiderparti. Og jeg er stolt over at jeg aldri, selv i mine ungdomsår etter de fyllte 18, har stemt på Arbeiderpartiet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Dessverre er LO såpass stort at det er no nærmest et monopol...

Forøvrig tviler jeg på at det er kun ARBEIDERE som stemmer AP. Navn og politikk henger ikke så tett sammen,..

 

 

Jeg er medlem av LO, og du har helt rett. Jeg har hørt fagforeningsfolk si at de er overrasket over at de har såpass mange Frp-velgere som medlemmer. Det er det interessant å se fagforeningsfolk si :)

 

Så du har helt rett! LO er såpass stort at det nærmest er et monopol. Man har ikke særlig andre valg, annet enn å stå uorganisert, danne eget fagforbund og få jobb som fagforeningsleder på livstid selv, eller dersom man har et eksotisk yrke som det finnes et frittstående fagforbund som enda ikke har latt seg sjarmere inn i LO sine rekker.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av "hatet" jeg ser samfunnet har for AP, kommer fra at AP ikke lenger er Arbeiderpartiet. Arbeiderne er folket, og folket er arbeiderne. Og med AP i spissen så har landet råtnet på rot. Skolene forfaller, dampkoker-sykehus, veinett bilprodusenter bruker for å teste dempere, helsevesen som heller lar de pleietrengende råtne bort levende (bokstavelig talt), velferd som ikke er velferd. Alt dette og mer samtidig som politikerne (spesielt de i AP) og de rike blir rikere.

 

Ja, lønna og dens verdi har kanskje økt med AP i spissen, men hva hjelper et pent skinn når eplet er råttent innvendig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du har helt rett! LO er såpass stort at det nærmest er et monopol. Man har ikke særlig andre valg, annet enn å stå uorganisert, danne eget fagforbund ...................

Det er ikke riktig............................

 

Landsorganisasjonen i Norge (LO) er Norges største lønnstakerorganisasjon. 22 fagforbund for ulike yrkesgrupper er tilknyttet LO, noe som blant annet omfatter forbundet for ansatte innen Handel og Kontor, EL & IT Forbundet, Industri Energi og Fagforbundet, som organiserer medlemmer i kommunal, fylkeskommunal og privat sektor.
Hovedorganisasjonen for universitets- og høyskoleutdannede (Unio) er Norges nest største lønnstakerorganisasjon. Blant fagforbundene i tilknytning til Unio, er Norsk Sykepleierforbund, Utdanningsforbundet, Politiets Fellesforbund og Norsk Fysioterapiforbund.
Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund (YS) har 19 fagforbund tilknyttet seg og dekker alle sektorer i arbeidslivet, blant annet Yrkestrafikkforbundet for bussjåfører, Bibliotekarforbundet, Lærernes Yrkesforbund og Farmasiforbundet.
Akademikerne er en arbeidstakerorganisasjon for langtidsutdannede fra universiteter og høyskoler, og består av 13 medlemsforeninger. Blant disse er Arkitektenes Fagforbund, Den norske legeforening, Den norske tannlegeforening og Samfunnsviterne.
På den motsatte side har vi 14 Arbeidsgiver foreninger med Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) en samling av foreninger - motpolen til LO - som det største.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og klart LO sponser ARBEIDERpartiet..

 

Ja, og FREMSKRITTSpartiet er for de som vil ha fremskritt og SENTERpartiet bryr seg om sentrum.

:rofl:

 

 

Morsomt. Arbeiderpartiet er det partiet som står arbeiderbevegelsen nærmest(det er iallefall det som har stått nærmest historisk, nå er det kanskje litt i endring men fortsatt ganske nærme)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg stiller meg rent objektivt politisk...

Jeg lurer på hvem man stemmer på når man står "rent objektivt politisk"?

 

Tror TS mener at han ikke bryr seg om noen partier, men det er likevel et merkelig utsagn da det ikke er mulig å stille seg objektiv i politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så du har helt rett! LO er såpass stort at det nærmest er et monopol. Man har ikke særlig andre valg, annet enn å stå uorganisert, danne eget fagforbund ...................

Det er ikke riktig............................

 

Landsorganisasjonen i Norge (LO) er Norges største lønnstakerorganisasjon. 22 fagforbund for ulike yrkesgrupper er tilknyttet LO, noe som blant annet omfatter forbundet for ansatte innen Handel og Kontor, EL & IT Forbundet, Industri Energi og Fagforbundet, som organiserer medlemmer i kommunal, fylkeskommunal og privat sektor.
Hovedorganisasjonen for universitets- og høyskoleutdannede (Unio) er Norges nest største lønnstakerorganisasjon. Blant fagforbundene i tilknytning til Unio, er Norsk Sykepleierforbund, Utdanningsforbundet, Politiets Fellesforbund og Norsk Fysioterapiforbund.
Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund (YS) har 19 fagforbund tilknyttet seg og dekker alle sektorer i arbeidslivet, blant annet Yrkestrafikkforbundet for bussjåfører, Bibliotekarforbundet, Lærernes Yrkesforbund og Farmasiforbundet.
Akademikerne er en arbeidstakerorganisasjon for langtidsutdannede fra universiteter og høyskoler, og består av 13 medlemsforeninger. Blant disse er Arkitektenes Fagforbund, Den norske legeforening, Den norske tannlegeforening og Samfunnsviterne.
På den motsatte side har vi 14 Arbeidsgiver foreninger med Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) en samling av foreninger - motpolen til LO - som det største.

 

 

 

Det var vel et forventet svar dette.

 

Så stiller du som arbeidstaker fritt til å melde deg inn i hvilket som helst fagforbund tilknyttet omtrent hvilket som helst yrke som ikke er det yrket du selv jobber innen, GITT at fagforeningen godtar deg som nytt medlem.

 

Så er arbeidsplasser ofte organisert i et spesiellt fagforbund med sin spesielle underfagforening, og dersom du organiserer deg i et annet, så har ikke arbeiderne i den gruppen like stor tyngde i forhold til streik om de står i en mer "eksotisk" fagforening. Du har lik rett på hjelp, men det kan hende fagforeningen du tilknytter deg har mindre medlemstyngde i nettopp den bedriften du jobber i. De kan for all del også gjøre en bedre jobb for deg i enkelte situasjoner hvor det er store forskjeller på kvaliteten til tillitsvalgte og kvaliteten og responsen du får fra fagforbundet som har hovedtyngde i bedriften du jobber.

 

Dessuten vil man gjerne oppleve at tillitsvalgt kan over årenes løp blitt "bedriftens mann / bedriftens kvinne", selv om han/hun skal forsvare deg uavhengig av hva som er til det beste for bedriftens vedkommende.

 

Det er aldri svart/hvitt, og det er gjerne slike observasjoner hos arbeidstakere som gjør at de f.eks. ikke gidder å organisere seg.

 

Dessuten har alle bedriftene jeg har arbeidet ved, utelukkende vært LO-tilknyttede. Det taler jo litt for at svært mange yrkesgrupper møter et LO-organisert bedriftsmiljø enten de liker det eller ikke.

 

Det gir igjen formeninger om at LO nærmest har monopol. Selv om du har rett i at de ikke har det.

Jeg er f.eks. ikke noen akademiker som er tilknyttet YS, og ei heller andre spesielle forbund. For å ha nevnt det. Det er vel derfor jeg gjerne gang på gang møter et LO-organisert miljø på arbeidsplassene. Bare for å ha utdypt dette og sagt i fra om fra hvilket ståsted man oppfatter LO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg misliker alle de Norske partiene. Jeg selv er en Libertarianer, og jeg syntes alle de populære partiene mener det samme i de grove trekkene. AP og Høyre er er begge sosialistiske parti... De vil begge ha mye makt i samfunnet, de er for uærklærte kriger og ingen av dem er for legalizering av Cannabis og vil ikke ha friere tilgang på våpen. Begge er for høy skatt, begge vil regulere salg av søtsaker... Hvor sosialist/statist er de? Mye.

 

Selv syntes jeg at vi trenger et libertariansk parti. Men så burde vi også skifte til Republikk. Demokratiet gir ikke hvert individ mye frihet, noe som vi står for.

 

- Nei til uerklærte kriger!

- Nei til skatt, uansett type!

- Nei til velferdsstaten!

- Nei til regulering av det frie markedet!

 

- Ja til legalisering av narkotika!

- Ja til gullstandard!

- Ja til friere tilgang på våpen!

- Ja til private skoler!

- Ja til flere sivile rettigheter!

Lenke til kommentar

Jeg misliker alle de Norske partiene. Jeg selv er en Libertarianer, og jeg syntes alle de populære partiene mener det samme i de grove trekkene. AP og Høyre er er begge sosialistiske parti... De vil begge ha mye makt i samfunnet, de er for uærklærte kriger og ingen av dem er for legalizering av Cannabis og vil ikke ha friere tilgang på våpen. Begge er for høy skatt, begge vil regulere salg av søtsaker... Hvor sosialist/statist er de? Mye.

 

Selv syntes jeg at vi trenger et libertariansk parti. Men så burde vi også skifte til Republikk. Demokratiet gir ikke hvert individ mye frihet, noe som vi står for.

 

- Nei til uerklærte kriger!

- Nei til skatt, uansett type!

- Nei til velferdsstaten!

- Nei til regulering av det frie markedet!

 

- Ja til legalisering av narkotika!

- Ja til gullstandard!

- Ja til friere tilgang på våpen!

- Ja til private skoler!

- Ja til flere sivile rettigheter!

 

Tja, du kan jo begynne ved å melde deg inn i http://www.friborgerforbundet.no/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

@G

 

Du bør vel endre signaturen din. Så vidt jeg vet mente han inntekts skatten. I tillegg sa han

 

The most powerful force in the universe is compound interest

 

Kilde: https://www.google.no/search?q=einstein+most+powerful+force+universe+compound+interest

 

Tja, du kan jo begynne ved å melde deg inn i http://www.friborgerforbundet.no/

 

 

Vil minne om et memorandum fra økonomisk institutt på Blindern av avdøde professor og nobelprisvinner Trygve Haavelmo med tittelen:

 

Samfunn styring og velferd.

 

Der forklarer han hvordan skråsikker ideologi kan gi et helt annet resultat enn målet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...