Gå til innhold

GUIDE: 10 geniale minnepinnetriks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips #9 var jo helt topp. Hvorfor skulle man huske å plukke med seg en minnepinne, når man ikke husker å trykke WIN+L før man forlater maskinen? :roll:

 

Yep, Win-L er jo mye vanskeligere enn å fjerne minnepinnen.

 

Men dersom en har blåtann på maskina, vil det jo faktisk bli enkere dersom den automatisk låser seg når den mister blåtann-forbindelsen med mobilen du har i lomma. Og låse opp igjen når den får forbindelse :-)

 

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

Lenke til kommentar

 

Men dersom en har blåtann på maskina, vil det jo faktisk bli enkere dersom den automatisk låser seg når den mister blåtann-forbindelsen med mobilen du har i lomma. Og låse opp igjen når den får forbindelse :-)

 

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

 

 

Nå antar du at folk tar med seg mobilen sin fra pult/skrivebord. Det kan jeg bekrefte av erfaring at mange IKKE gjør! ;) Antagelig samme gjengen med folk som aldri i sitt liv har klart å "paire" telefonene sine ned noe som helst via Bluetooth :tease: (hvorfor tror du visse folk kjører i Audier til en million og allikevel prater med iPhone til øret?)

Endret av Misantropen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har en moralsk plikt .

 

 

slik det ert nå så kommer de med varierende informasjon .

det er noe som kan feiltolkes ( i mangel på nok informasjon) som da kan medføre at man rett og slet får feil type informasjon , eller misvisende fakta

 

Der vet jo hvordan det er med "misvisende fakta"

Man kan gjør alvorlige feil , man kan lage til unødvendige diskusjoner o.s.v

 

 

Det må du jo gjerne mene, jeg tror ikke så mange er enig i at det er en "moralsk plikt" dog.

 

Personlig synes jeg det er moralsk plikt å ta hensyn til sine egne begrensinger, og høre på folk som vet mer om ett tema enn seg selv, istedet for å til det kjedsommelige gjenta feilaktigheter, men det er tydelig at ikke alle er enig i det heller...

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Tips #9 var jo helt topp. Hvorfor skulle man huske å plukke med seg en minnepinne, når man ikke husker å trykke WIN+L før man forlater maskinen? :roll:

 

Hyssing til håndledded?

 

:)

 

Og andre enden av hyssingen festet til minnepennen? Da har man jo plutselig funnet opp en Automatis Minnepenn Utdrager (AMU). Svært nyttig for de distré, og sikkert noe det hadde vært lønnsomt å tatt patent på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De har en moralsk plikt .

 

 

slik det ert nå så kommer de med varierende informasjon .

det er noe som kan feiltolkes ( i mangel på nok informasjon) som da kan medføre at man rett og slet får feil type informasjon , eller misvisende fakta

 

Der vet jo hvordan det er med "misvisende fakta"

Man kan gjør alvorlige feil , man kan lage til unødvendige diskusjoner o.s.v

 

 

Det må du jo gjerne mene, jeg tror ikke så mange er enig i at det er en "moralsk plikt" dog.

 

Personlig synes jeg det er moralsk plikt å ta hensyn til sine egne begrensinger, og høre på folk som vet mer om ett tema enn seg selv, istedet for å til det kjedsommelige gjenta feilaktigheter, men det er tydelig at ikke alle er enig i det heller...

 

AtW

 

 

Man vil jo gjerne utvide / oppdatere begrensningene sine men du ser heller at man krangler om fakta og kilden en å få tilgang til den.

Lenke til kommentar

 

 

 

haha, da har du jo en sterk sak mot hver eneste nettavis!

Da er du enig , ikke sant

 

vil du være med på å fronte denne saken hvis det blir mange nok og jeg gidder ?

 

 

Problemet er hvordan annonsesystemet fungerer. De får betalt for klikk og visninger, og redaktører har alt å tjene på å "lokke" oss inn på artikler med misvisende overskrifter, sex-relaterte bilder, Apple, osv.

 

Problemet vil opphøre når nettaviser finner andre inntekstkilder. Som f.eks Extra her på tek.no

 

 

edit:

http://www.5080.no/2011/06/90-av-artikler-med-%C2%ABsex%C2%BB-i-tittelen-og-puppebilde-holder-ikke-hva-de-lover/

 

:)

 

 

Jeg vil ha mer sex-relaterte bilder :xmas:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

"Sikkerhetsbrist-himmelen" er ikke nevnt, som utviklere kan lage ondsinnet virus, som ikke en gang firmware-flash kan fjerne. Tek.no skrev om det en gang i fortiden. Verdt å være oppmerksom på, når man tror man har en digital safe i hånden. :closedeyes:

 

Alle USB-enheter er sårbare pga. "sin design/natur" for å kommunisere med andre enheter.

Endret av G
Lenke til kommentar

1. Privat lagringsplass

 

Da de dro tipset om "rikshemeligheter" ville en jo aldri lagre noe slik på en minnepinne....... en minnepinne har ikke tryggere kryptering og har større kjangs for å bli korrupt/defekt. snakker man "rikshemmeligheter" kjører man vel heller opp et lukket nettverk med en eller annen form for filserver med backup innelåst i et hvelv. HUFF MINNNEPINNER SKAL IKKE BRUKES FOR VIKTIG DATA. common knowledge.....

Lenke til kommentar

1. Privat lagringsplass

 

Da de dro tipset om "rikshemeligheter" ville en jo aldri lagre noe slik på en minnepinne....... en minnepinne har ikke tryggere kryptering og har større kjangs for å bli korrupt/defekt. snakker man "rikshemmeligheter" kjører man vel heller opp et lukket nettverk med en eller annen form for filserver med backup innelåst i et hvelv. HUFF MINNNEPINNER SKAL IKKE BRUKES FOR VIKTIG DATA. common knowledge.....

 

Ja, jeg aner ikke hvor mange minnepenner jeg har hatt som bare plutselig har dødd eller data har blitt korrupt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...