Gå til innhold

– Denne gangen kommer verstingkortet fra Nvidia


Anbefalte innlegg

 

 

 

Du påstår altså att du vet mer om produktet enn Nvidia, siden du mener at deres markedsføring er feil?

 

jeg mener deres markedsføring er riktig.

 

Så da er du enig, det er ett gamingkort primert, men kan brukes til andre ting...

Du må gjerne prøve, men du klarer ikke overbevise meg om at. http://www.geforce.com/ ikke er gaming sentrert!

 

Men så mener jo Nvidia mye rart også...

https://www.youtube.com/watch?v=2JjxgJcXVE0#t=39

NVIDIA's CEO sier at jeg kan bruke EN Titan til å spille hvilket som helst av mine spill på flere 4K skjermer med max FPS...

 

 

ja det er et gaming kort som også kan brukes til andre ting. det er jo ingen nyhet eller ? skjønner ikke hvor du vil hen .

 

At du samt flere argumenterer med at det ikke er ett rent gamingkort, selv om det markedsføres slik (GeForce er gaming avdelingen!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Du påstår altså att du vet mer om produktet enn Nvidia, siden du mener at deres markedsføring er feil?

 

jeg mener deres markedsføring er riktig.

 

Så da er du enig, det er ett gamingkort primert, men kan brukes til andre ting...

Du må gjerne prøve, men du klarer ikke overbevise meg om at. http://www.geforce.com/ ikke er gaming sentrert!

 

Men så mener jo Nvidia mye rart også...

https://www.youtube.com/watch?v=2JjxgJcXVE0#t=39

NVIDIA's CEO sier at jeg kan bruke EN Titan til å spille hvilket som helst av mine spill på flere 4K skjermer med max FPS...

 

 

ja det er et gaming kort som også kan brukes til andre ting. det er jo ingen nyhet eller ? skjønner ikke hvor du vil hen .

 

At du samt flere argumenterer med at det ikke er ett rent gamingkort, selv om det markedsføres slik (GeForce er gaming avdelingen!)

 

det markedføres som et gaming kort ja. men det er ikke et rent gamingkort. klart nok for deg ? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pja ... Man kan bruke en Bugatti Veyron SS når man skal kjøre på butikken for å kjøpe brød, selv om det nok ikke er det første folk tenker på når de hører navnet. Jeg tenker på Titan Z på samme måte - det tilhører kanskje gamingavdelingen til Nvidia, men det tilhører en egen eliteklasse og kan (muligens) brukes som et "billig" alternativ til Quadro og Tesla i gitte situasjoner. Dessuten har man jo alltids entusiaster som har mer penger enn vett og kjøper uansett hva moroa måtte koste.

Lenke til kommentar

Jeg synes 5K for bare et skjermkort er altfor mye. 22K for et skjermkort er bare en drømmepris. Klart de klarer å lure mange til å kjøpe kortet med alt dette vrøvlet de sier kortet klarer å prestere, men du får kort for 10K mindre som gjør oppgavene tilnærmet like bra. Er Nvidia fan selv, men dette her er jo som å prøve å selge en bil med salgsverdi på 20000, for 40000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid er det denne klagingen når noe dyrt kommer på markedet. Dette er et kort for de veldig få entusiaster som ikke bryr seg om prislappen.

De fleste hardcore entusiaster vil nok klare seg godt med to 780 ti classy til cirka 13 tusen + vannblokker, til spill vel og merke.

Dette kortet har et større bruksområde enn kun spill.

Selv om prisen sett i forhold til andre skjermkort er relativt høy, betyr det ikke at det er for dyrt.

Her på forumet blir man jo stemplet som gal så fort man kjøper et skjermkort eller noe annet PC-relatert som koster over 2-3 tusen.

Folk skal spare seg til fant selv om PC er en svært billig hobby. Hvis man setter av cirka 5 tusen i året til kjøp av PC deler vil man alltid ha en oppdatert og fresh PC som gir glede i mange, mange timer. Dette er mindre enn en dråpe i havet i forhold til hva folk flest bruker på fyll, søppelmat og andre unødvendige ting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er vel enkelt, man kjøper titan black x 2 eller en z om man har 1-3 stk 4kskjermer og trenger minnet.

Eller som en billig utgave av simuleringskort som ellers koster opp til 50K

99.99999999 vil fortsatt velge 2-3x 780ti classy

 

Ingen lurer noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå er da Titan Z et mer workstation-kort enn gaming-kort, sådan.

 

Vil tørre å påstå at AMD sitt vil gi bedre ytelse i gaming :p

 

Titan yter bedre enn 290X, Titan Black bedre enn overklokket 290X. Dermed skal det en del til at 295X slår Titan Z.

 

Uansett ikke så interessant mtp. prisen på Titan Z. Et eventuelt GTX 790 Ti, derimot...

 

Til syvende og sist vil det som regel være spillavhengig. AMD trekker det lengste strået i noen spill, NVIDIA i andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg å sett et Titan z(eller 295x2 for den saks skyld) i et Itx kabinett, der jeg ser for meg det kan, selv om det blir varmt og vanskelig, være sikkelig til nytte.

 

tenk f.eks. et Ncase m1(Dritliten kasse) med i7 og dual gpu?

perfekt lanmaskin!

Lenke til kommentar

At du samt flere argumenterer med at det ikke er ett rent gamingkort, selv om det markedsføres slik (GeForce er gaming avdelingen!)

Nope!

 

For oss som driver med GPGPU så markedsføres GeForce kort som entry-level kort. Du tester gjerne ut applikasjonene dine på et GeForce kort, da de er billige og støtter mesteparten av funksjonaliteten.

 

"GeForce TITAN" markedsføres som et compute-kort for en arbeidsstasjoner med mulighet for spill eller andre grafikkapplikasjoner. Har full hastighet på double-precition. Har mer minne enn GeForce-kortene.

 

Tesla og Quadro er high-end produkter for arbeidsstasjoner og servere. Disse kortene støtter funksjoner som ECC på minnet og GPUDirect for RDMA mellom Infiniband/PCIe og GPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At du samt flere argumenterer med at det ikke er ett rent gamingkort, selv om det markedsføres slik (GeForce er gaming avdelingen!)

Nope!

 

For oss som driver med GPGPU så markedsføres GeForce kort som entry-level kort. Du tester gjerne ut applikasjonene dine på et GeForce kort, da de er billige og støtter mesteparten av funksjonaliteten.

 

"GeForce TITAN" markedsføres som et compute-kort for en arbeidsstasjoner med mulighet for spill eller andre grafikkapplikasjoner. Har full hastighet på double-precition. Har mer minne enn GeForce-kortene.

 

Tesla og Quadro er high-end produkter for arbeidsstasjoner og servere. Disse kortene støtter funksjoner som ECC på minnet og GPUDirect for RDMA mellom Infiniband/PCIe og GPU.

Hvordan kan Titan ha mer minne enn GeForce kortene, når Titan er ett GeForce kort?

Alt rundt GeForce er gamingsentrert, det brukes til andre ting, men markedsføringen er rettet mot gamere...

Lenke til kommentar

JADA MASA, Titan markedsføres som et spillkort. Det er imidlertid så overlegent resten av GeForce-familien på double precision, så lite overlegent 780 GTX Ti på spill, og så mye dyrere, at det ikke gir noen som helst mening å kjøpe det til spill-bruk.

 

Er vi ikke egentlig enige alle sammen?

Lenke til kommentar

Pja ... Man kan bruke en Bugatti Veyron SS når man skal kjøre på butikken for å kjøpe brød, selv om det nok ikke er det første folk tenker på når de hører navnet. Jeg tenker på Titan Z på samme måte - det tilhører kanskje gamingavdelingen til Nvidia, men det tilhører en egen eliteklasse og kan (muligens) brukes som et "billig" alternativ til Quadro og Tesla i gitte situasjoner. Dessuten har man jo alltids entusiaster som har mer penger enn vett og kjøper uansett hva moroa måtte koste.

 

Det er vel det mest riktige du kunne sagt, det du nevnte i siste setning.

 

Spørsmålet er jo om prisen kun er satt fordi de vet at det er nok av folk som kjøper for å ha det råeste av det råeste, og gjerne ville kjøpt Titan Z til 2x og 3x SLI, og som da vil bli skuffet når de trodde kortet var best til "roadracing", men finner at det er mer specca mot "dragracing" jmf bilanalogien din.

 

Er det noe særlig mer enn firmware/drivere og derved pris, som skiller enkelte Geforce-kort fra sine "søsken" som fremstilles under Quadro-navnet?

Lenke til kommentar

Fra wikky

 

Ser ut som FW er den største forskjellen samt justeringer så proffe ikke skal bli fristet til å bruke billige gforcekort.

 

-----------------------------

To differentiate their offerings, Nvidia used driver software and firmware to selectively enable features vital to segments of the workstation market; e.g., high performance anti-aliased lines and two-sided lighting were reserved for the Quadro product. In addition, improved support through a certified driver program was put in place.These features were of little value in the gaming markets that Nvidia's products already sold to, but prevented high end customers from using the less expensive products.

 

The performance difference comes in the firmware controlling the card. Given the importance of speed in a game, a system used for gaming can shut down textures, shading, or rendering after only approximating a final output—in order to keep the overall frame rate high. The algorithms on a CAD-oriented card tend rather to complete all rendering operations, even if that introduces delays or variations in the timing, prioritising accuracy and rendering quality over speed.

Lenke til kommentar

 

 

At du samt flere argumenterer med at det ikke er ett rent gamingkort, selv om det markedsføres slik (GeForce er gaming avdelingen!)

Nope!

 

For oss som driver med GPGPU så markedsføres GeForce kort som entry-level kort. Du tester gjerne ut applikasjonene dine på et GeForce kort, da de er billige og støtter mesteparten av funksjonaliteten.

 

"GeForce TITAN" markedsføres som et compute-kort for en arbeidsstasjoner med mulighet for spill eller andre grafikkapplikasjoner. Har full hastighet på double-precition. Har mer minne enn GeForce-kortene.

 

Tesla og Quadro er high-end produkter for arbeidsstasjoner og servere. Disse kortene støtter funksjoner som ECC på minnet og GPUDirect for RDMA mellom Infiniband/PCIe og GPU.

Hvordan kan Titan ha mer minne enn GeForce kortene, når Titan er ett GeForce kort?

Alt rundt GeForce er gamingsentrert, det brukes til andre ting, men markedsføringen er rettet mot gamere...

 

Nei.

"GeForce Titan" blir sett på som et eget varemerke fra Nvidia som skiller seg fra "GeForce" med at kortene er bedre eget for GPGPU (compute bruk). De har gjerne dobbel mengde minne sammenlinget med "GeForce", har støtte for double precision i full hastighet.

 

 

PS! Titan Z ble annonsert på GTC (jeg var der selv) som er en utviklerkonferanse, og ikke E3, CES eller en annen konferanse/messe rettet mot forbrukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...