Gå til innhold

Call of Duty: Advanced Warfare [2014]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet det på pc? Er det like laggete som ghost?

 

Ghost var jo ikke "laggete". Alt kommer an på ytelsen på maskinen din og innstillingene.

Hvis Ghost gikk tregt til deg så er det bare å glemme Advanced Warfare.

 

Dette er et Call of Duty som skiller seg VELDIG fra de andre, helt annen spillmotor og er det mest visuelt imponerende pc spillet jeg har sett til nå. Det er langt over Battlefield 4 hvis man tenker på grafikk. Jeg har rundt 120-140 fps average med GTX980 med alt makset ut (Utenom supersampling).

Men det er nok et 10x mer krevende spill enn vanlig, men til gjengjeld er det et ufattelig bra spill. Langt bedre enn Titanfall. Her har du store og åpne områder der boost hopping føles naturlig og dritkult rett og slett. Fantastisk lydbilde og gameplay. Helt ekstremt mye man kan customize med karakteren din, alt fra utseende til våpen og utstyr.

 

Jeg liker ikke CoD egentlig men digget dette.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte AW på Komplett og fikk beskjed om at spillet ble sendt ut på fredagen. Gledet meg dermed sykt til å sjekke postkassa, men det som møtte meg der var en liten haug med reklame! Er så sykt irriterende å forhåndsbestille et spill og ikke få det når du egentlig skal! Posten kan dra til helvete!

Lenke til kommentar

Synes spillet er knall i seg selv, det eneste jeg synes er kjipt er at folk spiller alle modes som om det var team deatchmatch. I Domination så er folk mer opptatt av stats enn å faktisk vinne matchen. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan holde seg til TD om så er tilfellet..

Bleklager.. :p

Jeg spiller mye Domination men er aldri på flaggene å vinne psjoner(bare av og til)

Liker dominatoin fordi matchen varer en god del lenger enn TD..

Lenke til kommentar

Au au, førsteinntrykket av dette spillet var "grisedårlig". Fikk nesten klump i halsen når jeg så hvor langt serien dessverre nå har begynt å bevege seg unna "modern warfare", som reddet serien fra en sikker undergang. Ser ut som de nå har havnet på samme nivå som serien var før "modern warfare". Døende. Alt er nå helautomatisert. Fienden lyser opp i siktet, granater styrer automatisk etter målet, du kan i prakis fly og hoppe ned fra skyskrapere. Fikk en slags Titanfall avsmak når jeg spilte gjennom først campaign brett. Syntes også grafikken virket dårligere. Skjønner ikke hvordan de har fått til det. Håper virkelig det bedrer seg etter litt mer spilling, men det er nesten så jeg har lyst til å slette hele driten. Her er høydepunktet med hele spillet sålangt:

post-10980-0-86350900-1415056731_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må nok si at MP faktisk var litt gøy.
Så fort man blir vant til å kunne booste rundt åpner spillet seg en god del.

Gjenstår å se hvor lenge dette er gøy da, men pr nå så koser jeg meg ganske mye.

Har ikke testet SP delen da denne har vært gradvis mer og mer skuffende for hvert spill så tror nok at jeg i det store hele hopper over den.

Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte AW på Komplett og fikk beskjed om at spillet ble sendt ut på fredagen. Gledet meg dermed sykt til å sjekke postkassa, men det som møtte meg der var en liten haug med reklame! Er så sykt irriterende å forhåndsbestille et spill og ikke få det når du egentlig skal! Posten kan dra til helvete!

 

Jeg har sluttet å forhåndsbestille spill. Da det stort sett kommer i butikken til riktig dato. Dro innom lefdal i går og plukket opp "Day Zero Edition" til 399,- (PS4) Syns det er helt ok jeg ;)

 

Men forstår dersom man ikke bor i nærheten av en by.

Lenke til kommentar

Synes spillet er knall i seg selv, det eneste jeg synes er kjipt er at folk spiller alle modes som om det var team deatchmatch. I Domination så er folk mer opptatt av stats enn å faktisk vinne matchen. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan holde seg til TD om så er tilfellet..

 

Alltid slik den første tiden i et nytt COD, når folk jager som pokker til toplevel.

 

Hm la ikke merke til det før nå, men er destructive reloading i cod.

 

altså hvis du reloader med 20 kuler i magasinet så blir de ødelagt. litt weird at det er i cod, men syntes det er litt kult og

 

Er helt herlig spør du meg. Kunne jo evt gjort det slik at man til slutt ladet halvtomme magasiner isteden, men så lenge det setter en brems på alle som har en tendens til å nedprioritere ammo er det nice. Spesiellt med tanke på at det er mer "helse" i dette spillet og man må treffe litt mer for å drepe noen.

Lenke til kommentar

 

Noen som har testet det på pc? Er det like laggete som ghost?

 

Ghost var jo ikke "laggete". Alt kommer an på ytelsen på maskinen din og innstillingene.

Hvis Ghost gikk tregt til deg så er det bare å glemme Advanced Warfare.

 

Dette er et Call of Duty som skiller seg VELDIG fra de andre, helt annen spillmotor og er det mest visuelt imponerende pc spillet jeg har sett til nå. Det er langt over Battlefield 4 hvis man tenker på grafikk. Jeg har rundt 120-140 fps average med GTX980 med alt makset ut (Utenom supersampling).

Men det er nok et 10x mer krevende spill enn vanlig, men til gjengjeld er det et ufattelig bra spill. Langt bedre enn Titanfall. Her har du store og åpne områder der boost hopping føles naturlig og dritkult rett og slett. Fantastisk lydbilde og gameplay. Helt ekstremt mye man kan customize med karakteren din, alt fra utseende til våpen og utstyr.

 

Jeg liker ikke CoD egentlig men digget dette.

 

Ghost var jo utrolig dårlig optimalisert. Jeg har 560ti som fungerte helt topp på max med black ops 2 etc, mens i ghost lagget det til og med på low..

Lenke til kommentar

Hm la ikke merke til det før nå, men er destructive reloading i cod.

 

altså hvis du reloader med 20 kuler i magasinet så blir de ødelagt. litt weird at det er i cod, men syntes det er litt kult og

 

Ohh...er det? Jeg med min mani for å lade om etter hver gang jeg har skutt kommer til å få problemer...lol :D

 

Er helt herlig spør du meg. Kunne jo evt gjort det slik at man til slutt ladet halvtomme magasiner isteden, men så lenge det setter en brems på alle som har en tendens til å nedprioritere ammo er det nice. Spesiellt med tanke på at det er mer "helse" i dette spillet og man må treffe litt mer for å drepe noen.

 

Spillet har to måter å reloade:

  • Ett trykk reloader som før uten å miste kuler.
  • Dobbel-trykk reloader raskere mot at du kaster vekk kulene i magasinet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få tak i AW billig?

Liste over forskjelige nettbutikker som selger produktnøkler og slikt:

http://www.allkeyshop.com/blog/buy-call-of-duty-advanced-warfare-cd-key-compare-prices/

 

Du kan da få spillet til rundt 300 kr om du synes det er billig.

 

Forøvrig føler jeg ikke en trang til å kjøpe dette spillet, etter å ha testet singleplayer-delen (PC) og sett en del på multiplayer-delen. Har slått av alt av automatiserte greier jeg har kommet over, og fortsatt blir jeg irritert når ting skjer automatisk når jeg bare spiller slik jeg er vant til å spille. F.eks. misliker jeg at man fortsetter å løpe etter at man har sluppet Shift-tasten. Når jeg bare raskt vil sette meg ned begnynner jeg å skli bortover og legger med ned. Bruker Shift aktivt (for å løpe), og derfor aktiveres Dodge/boost'en når jeg ikke ønsker det. Går ikke an å bruke Shift til kun Sprint/Hold Breath, og en annen tast til Dodge. Krever vel bare noe tilvenning.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...