Gå til innhold

Ny og stor religion hemmelighet og illuminati!


Anbefalte innlegg

ja :) antenna til vår sjel ;)

 

du skal ikke ha noe fluor helst i hele tatt.. og ikke melk og ikke ost og endre tannkremen til ikke fluor... fåes på apoteket... det forurenser det tredje øyet eller påvirker det ned...for når du mediterer produserer tredje øye melatonin...så jeg blir naturlig rusa på det hehe

 

Hvordan pokker klarer du å bli rusa på melatonin? Jeg har gått på det fast i sikkert 7-8 år hver eneste kveld, har aldri blitt rusa på noen som helst måte, naturlig eller kunstig. Til og med ikke de gangene jeg har tatt overdose fordi jeg hadde glemt at jeg hadde tatt medisinene mine. Melatonin gjør det søvnig, trøtt, ikke rusa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som sagt jeg vil bare hjelpe folk på en kul reise og healing...

 

Det er en fin tanke, men det er en del faktafeil og løse tråder i det du skriver. Du legger også frem en ekstrem påstand om Illuminati og samfunnet vårt. Det trengs m.a.o. litt mer kjøtt på beinet her. :)

 

F.eks. dette med drikkevannet vårt som ikke stemmer, og det at du ikke svarer konkret på hvorfor man ikke skal få i seg melk og ost. Hvilke spesielle stoff(er) er det melk og ost inneholder?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hvordan pokker klarer du å bli rusa på melatonin? Jeg har gått på det fast i sikkert 7-8 år hver eneste kveld, har aldri blitt rusa på noen som helst måte, naturlig eller kunstig. Til og med ikke de gangene jeg har tatt overdose fordi jeg hadde glemt at jeg hadde tatt medisinene mine. Melatonin gjør det søvnig, trøtt, ikke rusa.

Man trenger ikke være rusa for å ha en "ut-av-kroppen"-opplevelse om det er målet når man mediterer. http://no.wikipedia.org/wiki/Ut_av_kroppen-opplevelse

Alternativt: http://no.wikipedia.org/wiki/Bevisst_dr%C3%B8mming

 

Men her er vi langt inne i psykologiens verden.

Lenke til kommentar

meditation healing på youtube...søk... det føler ut som noe går inn i kroppen din..så ja en form for healing..jeg har sagt bare prøv uten ost og melk -.- så merker du mer intense føleser og...

 

 

jeg hører på sånt og... og mange sider mener at jo mer du mediterer og så begynner hjernen og produsere mer naturlig dmt og...

Noen som har undersøkt informasjon om DMT og Pinealkjertel?

Det kalles "det åndelige molekyl".

Kan dette være den virkelige døren inn til vår spirituelle verden?

Her er grunnleggende info:
http://www.dmtsite.com/index.html

Vår venn Renè Descartes var tidlig ute med å tenke på pinealkjertelen som sjelens "midtpunkt", og det var vel denne delen av hjernen han mente forbandt kropp og sjel.

Ettersom hva jeg forstår når jeg leser litt om det nå så blir "DMT" skilt ut av pinealkjertelen, som forøvrig ligger inne i hjernen mellom høyre og venstre hjernehalvdel, og at den skiller ut dette stoffet ved ekstremte hendelser, som døden-nær-opplevelser, religiøse åpenbaringer etc.

Hvilken funksjon skulle denne pinealkjertelen ha hatt, om det ikke hadde fantes noe mer åndelig i universet enn det vi ser rundt oss? Den er jo også med på serotonin og melatonin utskillelsen, som er viktig for noe så grunnleggende som søvn/våkenhet, samtidig som at vi vet at deprimerte mennesker har for lite serotonin i hjernen.

For meg personlig, så er dette noe av det mest spennende og fascinerende jeg har hørt om i mitt liv. Det får ting til å stemme.

Det er et faktum at kroppen selv produserer molekylet/hormonet, om enn i små doser. Hvorfor? Hva er grunnen til at vi er utstyrt med et hormon som har med "åndelighet" å gjøre? Med litt drahjelp så setter det et menneske inn i en annen dimensjon, hvor man ser alt...og får en dypere forståelse og mening med livet.

Jeg har snakket med en som har vært på en slik "reise" i universet. De tingene han har fortalt meg er intet mindre enn utrolig og fantastisk. Om denne dimensjonen han har beveget seg i finnes, så ser alt annerledes ut og svarene på de store spørsmålene er helt ulikt det vi tror fra før.

Endret av JGEG1988
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når jeg var yngre brukte de å kalle det for "syretripp", og det er i hvert fall ikke den typen meditasjon jeg driver på med. Jeg tror du lar fantasien løpsk, og følger en fin drøm - men tviler på at det er "instant enlightenment", fordi, det er ikke noe nytt å blande andre stimuli sammen med meditasjon, og oppnå "a blissfull state" - på seksti og syttitallet var det en haug med hippier og andre spirituelt interesserte, som gikk veldig dypt i "meditasjonene" sine, men de fant til slutt ut at det hele var ganske enkelt selvpåførte illusjoner

 

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-292501

jeg syns egentlig på en måte det er mye, så mye som det forgifter det tredje øyet

Serien tredje øyet?

 

Edit: Trodde dette handla om noe annet

 

Jeg skjønner meg ikke på dette illumati, hva betyr det?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

 


jeg hører på sånt og... og mange sider mener at jo mer du mediterer og så begynner hjernen og produsere mer naturlig dmt og...
Noen som har undersøkt informasjon om DMT og Pinealkjertel?

Ja. :)

 


Det kalles "det åndelige molekyl".

Det som skal til for å skape bevisstheten vår ettersom jeg har skjønt. :p

 


Kan dette være den virkelige døren inn til vår spirituelle verden?

Vår spirituelle verden er den verden som er inni oss. Døren er allerede åpen.

 


Her er grunnleggende info:
http://www.dmtsite.com/index.html
Vår venn Renè Descartes var tidlig ute med å tenke på pinealkjertelen som sjelens "midtpunkt", og det var vel denne delen av hjernen han mente forbandt kropp og sjel.

Sjel ble forstått som bevissthet/personlighet/, enda tidligere ble det forstått som det vi forstår som Person, Individ, osv.

 


Ettersom hva jeg forstår når jeg leser litt om det nå så blir "DMT" skilt ut av pinealkjertelen, som forøvrig ligger inne i hjernen mellom høyre og venstre hjernehalvdel, og at den skiller ut dette stoffet ved ekstremte hendelser, som døden-nær-opplevelser, religiøse åpenbaringer etc.

Alt dette er bare kjemiske prossesser og hjernens egen evne til å skape opplevelser (som når du drømmer). Drømmeverdenen er jo en annen "verden", kanskje man kan beskrive den som "en spirituell/åndelig relm siden denne verden ikke er fysisk. :)

 


Hvilken funksjon skulle denne pinealkjertelen ha hatt, om det ikke hadde fantes noe mer åndelig i universet enn det vi ser rundt oss?

Den bearbeider alle opplevelsene våre i det virkelige livet, når man sover eller er i et mellomstadie. (Man kan komme til dette mellomstadiet ved å høre på slike ting du linket til nå. Bli søvnigere, samt bli mer drømmende.

 


Den er jo også med på serotonin og melatonin utskillelsen, som er viktig for noe så grunnleggende som søvn/våkenhet, samtidig som at vi vet at deprimerte mennesker har for lite serotonin i hjernen.
For meg personlig, så er dette noe av det mest spennende og fascinerende jeg har hørt om i mitt liv. Det får ting til å stemme.

Det er et faktum at kroppen selv produserer molekylet/hormonet, om enn i små doser. Hvorfor? Hva er grunnen til at vi er utstyrt med et hormon som har med "åndelighet" å gjøre?

Vi har en selvbevissthet, og dette er et resultat av den. Selvbevisstheten gjør oss bedre i stand til å overleve som mennesker.

 


Med litt drahjelp så setter det et menneske inn i en annen dimensjon, hvor man ser alt...og får en dypere forståelse og mening med livet.

Din indre verden er en annen dimensjon enn den verden utenfor deg.
Man får ingen dypere forståelse med livet. Men alt i livet gir kanskje mer mening for den enkelte når man har f.eks. tatt LSD, fordi sansene blir forsterket, og man opplever alt mye sterkere. Følelsen av å være til, blir sterkere osv.

 


Jeg har snakket med en som har vært på en slik "reise" i universet. De tingene han har fortalt meg er intet mindre enn utrolig og fantastisk. Om denne dimensjonen han har beveget seg i finnes, så ser alt annerledes ut og svarene på de store spørsmålene er helt ulikt det vi tror fra før.

I Hodet hans eksisterer den. Ingen andre steder. ;)

 


Når jeg var yngre brukte de å kalle det for "syretripp", og det er i hvert fall ikke den typen meditasjon jeg driver på med. Jeg tror du lar fantasien løpsk, og følger en fin drøm - men tviler på at det er "instant enlightenment", fordi, det er ikke noe nytt å blande andre stimuli sammen med meditasjon, og oppnå "a blissfull state" - på seksti og syttitallet var det en haug med hippier og andre spirituelt interesserte, som gikk veldig dypt i "meditasjonene" sine, men de fant til slutt ut at det hele var ganske enkelt selvpåførte illusjoner

:)

Ja. Du har rett. Det er selvpåførte, men likevel reelt for dem.
Hadde LSD vært lovlig, så hadde jeg med glede gått å tatt det, og meditert med noe kul trance musikk, eller noe ala det han fyren her, linker til over. (Jeg er seriøs).
Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Når jeg var yngre brukte de å kalle det for "syretripp", og det er i hvert fall ikke den typen meditasjon jeg driver på med. Jeg tror du lar fantasien løpsk, og følger en fin drøm - men tviler på at det er "instant enlightenment", fordi, det er ikke noe nytt å blande andre stimuli sammen med meditasjon, og oppnå "a blissfull state" - på seksti og syttitallet var det en haug med hippier og andre spirituelt interesserte, som gikk veldig dypt i "meditasjonene" sine, men de fant til slutt ut at det hele var ganske enkelt selvpåførte illusjoner

 

:)

Ja. Du har rett. Det er selvpåførte, men likevel reelt for dem.

Hadde LSD vært lovlig, så hadde jeg med glede gått å tatt det, og meditert med noe kul trance musikk, eller noe ala det han fyren her, linker til over. (Jeg er seriøs).

 

 

Jeg forstår ønsket ditt, men skjønner ikke hvorfor!? Hva tror du at du kan oppnå, og kan det være at det du ønsker deg ikke kan oppnås ved å vilje det, så derfor forsøker man heller å manipulere seg selv, og hvor ender man da? Jeg har ikke noe i mot å forsøke ting, men det er denne motivasjonen bak, som er interessant. Eks: Når du sier til deg selv: Jeg vil ta en syretripp for å oppleve noe kult ...

Er det ikke en annen del av bevisstheten som lytter til det som sies, og hva tenker så den delen om prosessen din - blir den happy, eller blir den trist, eller bryr den seg i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Ønsker man å oppdage og forstå mer, så er det å studere, ta en utdanning/bygge videre på en man måtte ha.

Du vil ikke forstå noe mer med å gå inn i deg selv på "ånevandring" eller noe i den duren. Eller ta LSD. Virkeligheten er alltid kompleks, og trenger optimal hjernefunksjon.

At du tror du forstår mer fordi du er på syretrip kan godt hende, eller at du tror det hjelper å snakke med noen som tror de har sett resten av universet/andre dimensjoner.

Det eneste du gjør er å senke kravet du har/hjernen din til en simpel forklaring, hvor du godtar en tulleforklaring.

Ønsker du å lære mer om universet så bør du lære av en astrofysiker eller tilsvarende studium. Da får du forklaringer fra oppdagelser som millioner av andre hjerner og moderne teknologi har pønsket ut. Ja om man faktisk er ute etter å forstå mer da, og ikke bare ødelegge hjernen.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk prøvd dette med en kompis for mange år siden, altså ta dop (husker ikke om det var LSD eller MDMA) og få ned på papir det "geniale" man ser/kommer på mens det står på. Husker jeg da for første gang var i nærheten av å skjønne hvordan man kunne bli religiøs fordi det var så virkelig! Jeg kunne ha veddet alt jeg eide og hadde på at det jeg "så" og følte var sant, altså jeg så the big picture, løsninger og forbindelser på.. ja... alt. Husker følelsen enda som var superdigg.

 

Nå er det sikkert ikke alt som kan speiles med ord men alikevel, det vi leste i etterkant ut av papirene/notatene vi hadde skribblet ned var for å si det pent, reinspikka vrøvl haha. Endel var totalt uforståelig surr (uten noen dypere mening, tro meg) og endel alt for enkle ting som hadde virket som dype svar på store spørsmål (på samme måte som Andrull nevnte over).

 

Og med det skjønte vi ihvertfall at det ikke er noe "expand your mind" der altså, kun evnt moro/digg og sikkert skadelig for skallen i lengden :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk prøvd dette med en kompis for mange år siden, altså ta dop (husker ikke om det var LSD eller MDMA) og få ned på papir det "geniale" man ser/kommer på mens det står på. Husker jeg da for første gang var i nærheten av å skjønne hvordan man kunne bli religiøs fordi det var så virkelig! Jeg kunne ha veddet alt jeg eide og hadde på at det jeg "så" og følte var sant, altså jeg så the big picture, løsninger og forbindelser på.. ja... alt. Husker følelsen enda som var superdigg.

 

Nå er det sikkert ikke alt som kan speiles med ord men alikevel, det vi leste i etterkant ut av papirene/notatene vi hadde skribblet ned var for å si det pent, reinspikka vrøvl haha. Endel var totalt uforståelig surr (uten noen dypere mening, tro meg) og endel alt for enkle ting som hadde virket som dype svar på store spørsmål (på samme måte som Andrull nevnte over).

 

Og med det skjønte vi ihvertfall at det ikke er noe "expand your mind" der altså, kun evnt moro/digg og sikkert skadelig for skallen i lengden :p

Haha! Ser ut til å stemme bra.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Jeg liker veldig at dere fremstår eplekjekke og som om dere har peiling på "dop". Kan jeg få den ære å opplyse dere?

Godt at LSD har vært ulovlig i nesten femti år, med tanke på studier som dette.(Visste ikke om den før jeg søkte nå. Nice!)

Huff, meget bra jobbet av alle som har bidratt til å holde dette fra menneskeheten!

Det er faktisk tilfelle at DMT finnes naturlig i mennesker. Det fins overalt! Og det gir en angivelig ville, helt naturtro opplevelser hvor en møter intelligente vesener, føler ekstrem kjærlighet fra og til andre og verden. Ja, jeg er enig, det høres for vilt ut til å være sant. Men, hvor mange i denne tråden har tatt DMT? Jeg har ikke, men jeg har opplevd andre ting på andre måter.


Her en liste på engelsk wikipedia angående bruksområder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lysergic_acid_diethylamide#Potential_uses


Fakta fra norsk wikipedia om LSD:

LSD påvirker i liten eller ingen grad biologiske reseptorer som regulerer vitale funksjoner.[1] Det finnes ingen dokumenterte dødsfall på grunn av LSD-overdoser.[15][1] LSD er kroppslig veltolerert og fører ikke til skader på hjernen eller kroppen.[15][1]

Ifølge EMCDDA er "Seriøse bivirkninger eller dødsfall grunnet ulykker eller selvmord under effekten av LSD ekstremt sjelden.[2] Ifølge USAs Trafikkadministrasjon er, "tilfeller av LSD, påvirket kjøring ekstremt sjelden".[18]

Det er ikke dokumentert at bruk av LSD eller andre psykedelika fører til nevropsykologiske problemer.[19] Bruk av LSD fører ikke til schizofreni,[20][2][21] men LSD kan utløse symptomer hos pasienter med schizofreni.[22]

LSD og andre psykedeliske substanser er ikke kjent å skape avhengighet, tvangsmessig bruk, eller abstinenssymptomer.[1][2]

Flere internasjonale ekspertpanel har rangert LSD som mindre skadelig for den enkelte bruker og samfunnet enn alkohol, tobakk og en rekke andre vanlige rusmidler.[23][24][25][26][27]

 

Beklager for litt vel mye om LSD, jeg kan bare ikke la slik ekte "reinspikka vrøvl" stå uten å bli kritisert. Men, jeg skjønner at dere blir fristet til å gjøre det som er enklest;

ikke tenke.

 

Når det gjelder topic utelukker jeg ingenting av ny informasjon, og det burde ikke dere gjøre heller. Måten noen av dere snakker om disse "dopene" er så utrolig avslørende. Angående denne spesifikke videoen tror jeg at den har både sannhet og usannhet i seg, som alle andre historier jeg hører.

Ellers er jeg ikke særlig glad i konspirasjonsteorier, dessverre. Det betyr ikke at jeg tror eller ikke tror på dem. Jeg finner dem støyende.

Til slutt vil jeg bare si til trådstarter at selv om han har tilsynelatende gode intensjoner kanskje burde se etter en annen måte å spre det gode ord på. Jeg syns at å gå inn for å preke, selv om vi har prekestolen her på forumet, er fåfengt. Å påvirke andre i virkeligheten er både enklere og mye mer effektivt, og da ikke engang med simpel misjonering eller avansert manipulasjon som metode. Det å være hyggelig, behjelpelig og spre "gode vibber" er bare så mye enklere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hippiene forsket disse midlene til døde for over førti år siden, og den forskningen står seg vel like bra i dag, men passer kanskje ikke å nevnes her og nå, fordi nye generasjoner står rede og klar til å drite seg loddrett ut - hva ellers er nytt under solen?

 

Jeg fortrekker den ufarlige og naturlige metoden for den typen "rus", og fordelen med den er at den bestandig er tilgjengelig, og den er garantert lovlig

 

;)

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Tror nok mesteparten av slik forsking som ble gjort den gang ble utført av, eller på vegne av, det amerikanske forsvaret. Hippier, liksom. Joda, man forsøkte å lette opp på tvangstrøyen, men her er vi altså, som sagt, førti år senere...

Å, jeg tror nok du hadde syns en trip hadde vært interessant. Jeg har jo lagt merke til at du virker å "mislike" eller være skeptisk til drømmer. Jeg syns det jeg vil beskrive som en kreativ underbevissthet slik man opplever den i drømmer og tripper er kjempespennende og lærerikt. Lurer i grunn på hvorfor du virker å unngå den?

Dog, hvis LSD hadde vært regnet som medisin hadde jeg ikke latt deg være først i køen. Første 100 million doser går til verdens ledere, generaler, politikere etc. selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tror nok mesteparten av slik forsking som ble gjort den gang ble utført av, eller på vegne av, det amerikanske forsvaret. Hippier, liksom. Joda, man forsøkte å lette opp på tvangstrøyen, men her er vi altså, som sagt, førti år senere...

 

Å, jeg tror nok du hadde syns en trip hadde vært interessant. Jeg har jo lagt merke til at du virker å "mislike" eller være skeptisk til drømmer. Jeg syns det jeg vil beskrive som en kreativ underbevissthet slik man opplever den i drømmer og tripper er kjempespennende og lærerikt. Lurer i grunn på hvorfor du virker å unngå den?

 

Dog, hvis LSD hadde vært regnet som medisin hadde jeg ikke latt deg være først i køen. Første 100 million doser går til verdens ledere, generaler, politikere etc. selvfølgelig!

 

Jeg har forsøkt alle kjente typer midler, og fant ikke annet enn drømmer der også, så fant jeg ut at jeg slutter å drømme, og forholder meg til det som er, fordi det som er er mye større enn det jeg drømte om :)

 

Og jeg sier ikke at det er skadelig, men at det kan være det, og har man først ledet seg selv på villspor, så er det ikke sikkert at noen kan hjelpe en å finne veien tilbake.

 

Når noe virker å være for lettvint, ja så er det mest sannsylig akkurat det det er

 

Men du sier at du lærer av den typen drømmerier, så hva har du konkret lært, og da bruker jeg "lært" i kontekst; har endret meg i tråd med lærdommen

Lenke til kommentar

Det er ingenting av det du legger ut, eller som står på wikipedia som i det hele tatt ser ut til å indikere at du får økt læreutbytte, intelligens eller noe lettere for å tilegne kunnskap.

 

Ja, heller det eksakt motsatte. Lærdom læres, det dukker ikke opp som følge av at du fucker med hjernen.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Awarewolf:

Tviler sterkt på at noe jeg sier vil gi deg noe særlig lærdom!

Men jeg syns fortsatt det er interessant og litt overraskende at du sier at du ikke har fått noe som helst ut av drømming eller tripping.

Det er for lettvint fordi det ikke er meningen at man skal bli i den tilstanden. Det er en forholdsvis rask reise, ikke en plass man oppholder seg.

Kanskje du får mer ut av å lese mitt litt lengre svar til Andrull.


Andrull:

Deg gidder jeg dessverre neppe ikke svare noe mer etter dette; et svar for å si at jeg trolig ikke kommer til å svare deg videre, hehe... Et farvel for nå, hvis du vil.

Vi er på helt forskjellig plass når det gjelder dette. Og jeg vil si at det er et mye større problem hvordan hjerner som "allerede er fucked", fucker opp vår felles verden. Og det gjør dem overhodet ikke på grunn av LSD, DMT, psilocybin eller noen av de andre populære psykedeliene, tvert imot. Psykedelika bryter ned tidligere meninger, synspunkter og bilder av en selv og verden, og nærmest tvinger en til å erstatte disse med nye, mye friere modeller som ikke er så begrenset av personens ego, fordommer osv. Denne effekten kan være utrolig sterk under selve trippen.

Etter trippen, i noen uker, kan man ha en svak afteraffect. En slags liten buzz, et velbehag som summer og går samtidig som man prosesserer, behandler og prøver å forstå og få et varig utbytte av trippen og alt man opplevde.

Det er ikke uten grunn at psykedelika kan gi ekstremt positive resultater når brukt ved f.eks. avvenning av rusmisbrukere. For noen er opplevelsen en blanding av nådeløs "hard kjærlighet", hvor personene tvinges til å konfronteres med deres misbruk og hvordan det påvirker dem, deres familie og verden rundt dem, samt øyeblikk og opplevelser hvor en opplever intens eufori og en kjærlighet med store mengder håp og glede, som tilsynelatende gir en ens egen selvverdi og kanskje selvtillit tilbake, samt "tillatelse" til å endre seg selv til det bedre. Marerittaktige møter med den harde virkeligheten på en tripp kombineres også med himmelske møter med en potensiell fremtid man kan velge for seg selv, uten misbruk, hvis man f.eks. er rusmisbruker.

Høres dette ene eksempelet virkelig så forferdelig ut? Se for deg dette i en klinisk setting med vitenskap og faktisk forsking i bunn. Ville ikke verden vært bedre, om terapi som dette fantes og ble gjort riktig?

Oppfordring: sett deg mer inn i potensielle positive bruksområder, istedenfor å lire av deg piss som "ødelegge hjernen", og "fucker med hjernen". Jeg blir kvalm av flauhet på dine vegne når du tilsynelatende på forhånd har gjort opp meningen din og elsker å spre noe som nesten kan kalles løgner. Jeg er virkelig lei av folk som uttaler seg om dette men som ikke virker å vite noe særlig om det, og spesielt ikke om de enorme positive bruksområdene.

Depresjon
Angst, dødsangst
PTSD
Terapi generelt
Rusavvenning
Smertestillende

osv. osv.

Forresten, kunnskap != lærdom.

Håper du øker din kunnskap om dette emnet, og kanskje til og med anskaffer litt førstehånds "lærdom", en gang? Til og med cannabis(som er psykedelisk), kan gi deg en smakebit av dette. Nam nam!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...