Gå til innhold

VM: Gruppe D (Uruguay, Costa Rica, England, Italia)


Latias

  

77 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Suarez: "Too many in England laughed about my attitude over the years. I want to see what they think now."


Var også grunnen til at han gråt og alt sammen.


Men bare det han sa der... fy faen så jævlig dritt sagt. Han gjør seg bare mer og mer til hatobjekt. Hadde vært kvalm selv som Liverpool supporter av å lese noe sånt. Håper virkelig han stikker til helvete vekk fra PL.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Suarez: "Too many in England laughed about my attitude over the years. I want to see what they think now."
Var også grunnen til at han gråt og alt sammen.
Men bare det han sa der... fy faen så jævlig dritt sagt. Han gjør seg bare mer og mer til hatobjekt. Hadde vært kvalm selv som Liverpool supporter av å lese noe sånt. Håper virkelig han stikker til helvete vekk fra PL.

 

 

Trur dei aller fleste såg kor mykje sigeren betydde for Suarez, både gjennom tårene i sigersintervjuet og den synlege nervøsiteten før kampslutt. Dei sterke emosjonelle uttrykka minna mest om Maradona i 86 etter han spelte ball i hatt med og senka bitre engelskmenn. Kontroversar, latinske kjensler, utanomjordiske enkeltmannsprestasjonar, driblingar, karantener, svake lagkameratar, får han eit vm-gull vil El Pistolero skine om kapp med El Pibe de Oro og bli til El pibe con las pistolas de oro.

Lenke til kommentar

Synd at Gerrard får alt hatet når samtlige spillere på england var totalt balle i to kamper (sterling som et hederlig unntak). 90% av 2-1 målet i går er på stopperene som ikke vet å falle av, Gerrard gikk i duellen og var uheldig. Fucking get over it. Kunne skjedd hvem som helst.

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet; halve laget burde ikke bestå av Liverpool-spillere. Johnson, Gerrard og Sterling er ikke god nok. Ja, jeg sa Sterling. Det er fordi han har ikke bidratt en dritt på landslaget utenom å finte en spiller for så å slå et elendig innlegg. Jeg har sett hver eneste England kamp, inkludert privatlandskampene, og han er ekstremt oppskrytt.

Sterling er et kjempetalent, og jeg synes du angriper feil side av banen når du klager på valget av ving.

 

Faktum er at de tre på topp for England stort sett er de eneste spillerne som er gode nok i forhold til landets enorme forventninger hvert sluttspill. Jeg trodde England kunne nå langt i dette mesterskapet, men samtlige i backrekken er for svake, og Gerrard - Henderson er heller ikke en veldig bra midtbaneduo.

 

Carrick nevnes av noen her, men etter den elendige sesongen hans i United så ser jeg ingen gode argumenter for at han skulle stå foran i køen.

 

Nå må England bygge laget rundt Rooney, Sturridge, Sterling og Barkley (og for all del også Chamberlain). Jeg synes de skaper flere sjanser nå enn de har gjort i de tre siste mesterskapene til sammen, så offensivt er det ikke helt borti natta, faktisk. Bakover på banen kreves det en totalrenovering, og jeg vet ikke hvem det er som skal bli sjef der bak etter at Ferdinand og Terry åpenbart har blitt for gamle.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ikke forsvaret sin feil. De setter Suarez i offside om en fra Uruguay skulle vinne duellen.

 

Bqj4xDOCAAAeq3T.png

 

Så jeg justerer fra 98% til 100% av ansvaret ligger hos Gerrard.

 

Selv om de setter Suarez i offside, må de også ha bakhodet at veilpassninger kan skje, noe som akkurat skjedde, så hadde de ikke vært så klønete med å la han få stå så fritt og heller dekket han opp i steden for, hadde de klart å stoppe han. Nå to spiller går opp i hodeduell så er det aldri lett å vite hvem som vinner hodeduellen eller header ballen i feil rettning, og det burde forsvaret til England tenkt på, de gjorde ikke det og da gikk det som det gikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der er ikke noen vits i å dele ut skyld på i det hele tatt. Forsvarerne står godt plassert, og med mindre Gerrard skulle stusse ballen bakover, over eget forsvar, så har Cahill og Jagielka god kontroll på situasjonen.

 

Tilfeldigheter oppstår, og at Suarez får den ballen er en tilfeldighet, fordi han som var nest sist på ballen sannsynligvis ønsket at ballen skulle havne alle andre steder enn der den gjorde.

 

Det er et flaksemål.

Lenke til kommentar

Alle hodedueller innebærer risiko om du skal se slik på det. Det som er idiotisk er å gå inn i en duell man er dømt til å tape, for siden å etterlate deg mye rom bak ryggen din. Gerrard vant duellen (tross alt), og han hadde to forsvarere bak seg som hadde satt linja bra, og som hadde snappet ballen enkelt om ikke Gerrard kom høyt nok til å treffe ballen med hodet.

 

Den ENESTE måten den avbildede duellen skal resultere i mål på, er om Gerrard header ballen bakover, og det gjorde han. Sånt skjer, og det er ikke en tabbe i ordets rette forstand. Man kan skylde på at han skled bort seriegull til Liverpool, men det blir for søkt å finne en syndebukk i en situasjon som så åpenbart er preget av ren uflaks/flaks som denne.

Lenke til kommentar

Selvmord å ikke ta med seg Carrick/Barry.

Word. Men også å ikke ta med erfaringen til Ashley Cole. John Terry er en litt vanskeligere situasjon. Men å ikke ta med Cole? Det er bare latterlig dumt. Er han glad han tok med Shaw nå liksom? Er litt som Svennis tok med Walcott i 06.

Lenke til kommentar

 

Skjønner at folk synes at Gerrard skal droppes, synes nesten det selv. Men en Wilshere i en midtbanetoer med Henderson blir ALT for lettvekter mot et svært fysisk spillende Uruguay. Hvem skal ta duellene på midten?

 

 

Det er det som er problemet; halve laget burde ikke bestå av Liverpool-spillere. Johnson, Gerrard og Sterling er ikke god nok. Ja, jeg sa Sterling. Det er fordi han har ikke bidratt en dritt på landslaget utenom å finte en spiller for så å slå et elendig innlegg. Jeg har sett hver eneste England kamp, inkludert privatlandskampene, og han er ekstremt oppskrytt.

 

Samme Sterling som var nest sist på ballen for Englands mål mot Italia? Og som fikk banens beste i samme kamp(for England, that is)? I sin femte kamp for landslaget(første i et mesterskap)?

Feil, det var Rooney.

 

Banens beste for England kanskje, men det betyr uansett lite. Sturridge var klart Englands beste i den kampen, men det er lett å skryte opp spillere når de er unge og britiske som Sterling og Shaw. Etter det jeg husker gjorde ikke Sterling mye nevneverdig i den kampen.

 

Ox har mange av de samme kvalitetene som Sterling har, men har en svært viktig ting som sterling mangler. Styrke.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Js3wiN-JffI

Ai, ja, mente tredje sist :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...