Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 1520


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Det som er interessant her er at vi vet at de fleste ankepunktene Amobil her nevner blir borte i Windows Phone 8.1 :)

 

Jeg gleder meg, og vurderer fortsatt denne telefonen, selv om jeg skal klare å vente til etter Microsoft sin Build for å se om det dukker opp noe snasent der som er verdt å vente på!

Gjør de? Hva blir borte av:

 

Stadig noe begrenset apputvalg

Ikke HDMI-støtte

Windows Phone trenger varslingssenter

Svak fleroppgavekjøring

 

AtW

Vell, appene kommer det stadig flere av, og de som er blir stadig bedre. Jeg opplever ikke lenger dette som et stort problem, men et delvis irritasjonsmoment som stadig blir mindre. Det som er verdt å vite er at WP8.1 SDK får cross-platform apps støtte. Dette betyr at man skal kunne tilpasse W8/RT apper til WP8 med noen enkle grep. Dette er imidlertid å forvente når man kommer inn som en underdog i et veletablert marked.

 

Det er nesten som virus til MAC, hvorfor bry seg med å lage virus til MAC når man når et mye bredere marked ved å fokusere på Windows. MS har derfor måttet jobbe hardt og aktivt for å få utviklere til å satse på WP, og det virker som sakt nå å løsne.

 

 

 

Er enig i mye av det du sier her, men nå mener jeg at folk generelt finmaler appsituasjonen til Windows Phone en god del her for den er fremdeles langt bak både iOS og Android når alt kommer til alt.

 

Det er så absolutt en positiv utvikling og situasjonen anno Q1 2014 er jo langt bedre enn hva den har vært tidligere, men samtidig så syntes jeg veldig mange gjemmer seg bak argumenter som at "de fleste store apps har nå kommet til Windows Phone" for selv om dette delvis er sant så må man nesten ta med i betraktningen at alt, alt for mange av disse er gjennomført dårlig stykke programvare. Det hjelper ikke så alt for mye at WiMP eksisterer til Windows Phone når programvaren er grisedårlig og har en stabilitet som minner om en applikasjon i alpha og ikke ser vi noen kontinuerlig utvikling og oppdatering heller.

 

Og dette beskriver jo dessverre en alt for stor andel av applikasjonene til Windows Phone, for utenom applikasjoner som er skrevet av uavhengig tredjepart med stor forkjærlighet for Windows Phone så er applikasjonene fra de større selskapene et jevnt over et labert kapittel, veldig mye virker som noe de kastet sammen i forbifarten bare sånn at de kan skryte på seg at Windows Phone støtte også stoppet det der. Mange tar ikke god høyde for de UX-retningslinjene Microsoft legger opp til, mange bare slenger ut en app som de aldri følger opp og veldig mange mangler mye funksjonalitet som utgavene til iOS og Android innehar så det blir veldig mye halvveis jevnt over.

 

Det at iOS utgavene ser ut til å motta et uttal med oppdateringer på den tiden Windows Phone utgaven kanskje kan håpe på en eneste en understreker vel alt, spesielt med tanke på at iOS utgaven da gjerne hadde et langt bedre utgangspunkt til å begynne med også.

 

 

Så ja, utvalget tar seg opp med kvaliteten på veldig mye av det er jevnt over for svak om du spør meg så jeg syntes det blir noe flatterende å henge seg utelukkende opp i tilgangen om det som det tilgang på ikke holder den kvaliteten man burde kunne forvente. Først nå kommer jo Spotify med en oppdatering som kan se ut til å gjøre Spotify brukanes på Windows Phone, den forrige var jo latterlig ustabil og støttet jo ikke engang 320 kbps kvalitet. Dessverre så ser den nye ut til å droppe alle retningslinjer for UX-design og blir en regn klone av Androidvarianten noe som igjen er veldig synd.

 

 

Savner også en AirPlay / Chromecast løsning for Windows Phone, og ikke minst så må de få bedre støtte av maskinvareleverandører. Alt av smartetjenester og løsninger som Logitech Harmony, Philips Hue osv ser jo null støtte for Windows Phone så de av oss som integrerer slike løsninger blir jo nesten pent nødt til å avskrive Windows Phone inntil videre på grunn av dette, om vi så liker systemet aldri så mye. Så det er så definitivt en veldig, veldig lang vei igjen å gå for Microsoft her. Hvor en du snur deg så finner du jo iOS og Android støtte, situasjonen er ikke i nærheten av det samme med Windows Phone og når du attpåtil opplever et mye av det som er der også er veldig halvveis så holder det ikke enda spør du meg.

 

Som bruker av WP (jeg har alle telefoner, og får stort sett det jeg ber om av devicer) synes jeg situasjonen svartmales noe, men jo, det kunne vært bedre selv om det ikke er den komplette mangelfulle og ustabile opplevelsen du beskriver her.

 

Når vi også snakker om hva som ikke finnes, så kan vi også se på hva som finnes. Du trekker fram Spotify og Wimp, men MS har XBOX Music som faktisk har 30millioner sanger i sitt bibliotek, hvilket er betydelig høyere enn Spotify. Poenget er at det finnes mange gode applikasjoner til MS økosystemet, selv om du ikke finner en app som du kjenner navnet til fra andre plattformer.

 

Når det gjelder Airplay/Chromecast så vil som jeg skrev ovenfor WP8.1 støtte MiraCast, som også støttes av nyere Android devicer, slik at samme dongle kan benyttes av en WP og Android telefon.

 

3. parts støtte er direkte relatert til potensielt nedslagsfelt. Altså, om du virkelig har tro på WP konseptet, må bør du også kjøpe en device, ganske enkelt fordi volum er direkte førende for videre satsning blant de som lager tilbehør. Tidligere var det ikke mye 3. parts utstyr til annet enn iPhone, og det tok faktisk ganske lang tid før de kule tingene begynte å komme til Android.

 

 

Det er en overforenkling å late som dette har noe med "navn man kjenner" eller "apper man er vant til. Har man spotify på PCen feks, så har man det, Xbox music erstatter ikke det som abonnment, da må man ha to, elelr som minium bytte til en (slik jeg oppfatter det), dårligere variant, man mister altså muligheter. Slik er det med mange andre typer software også, WP støtter ikke de tjenestene jeg benytter, jeg bytter ikke tjenester pga mobil-OSet mitt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må jeg si meg enig mat AtW, at Microsoft kanskje har et par alternative løsninger i sitt økosystem holder rett og slett ikke i dagens marked da vi lever i en såpass godt sammenkoblet verden at det ikke holder med tjenester som blir såpass begrenset. Hva gjelder Xbox Music så fikk jeg dette gratis i en periode å testet det ut og det slet en del med ytelsen (ikke i form av ytelsen til selve applikasjonen i men i form av at musikken hadde øyeblikket hvor en stopper / henger langt oftere enn jeg noen gang har opplevd med Spotify og WiMP) og utvalget av litt mer særnorske sanger er jo ikke eksisterende, samtidig som kvaliteten er lavere enn konkurrentene som stortsett tilbyr 320 kbps og WiMP som smeller til meg sin HiFi satsning med lossless. Ikke kan du få Xbox Music til å kombinere med lokal musikk etter det jeg forsto heller så jeg kan ikke synkronisere over en bunke med min særnorske musikk og dermed få laget spillelister som kombinerer sanger som streames med sanger jeg har lokalt noe som Spotify kan på alle andre plattformen utenom Windows Phone..

 

Og sist men ikke minst den viktigste tingen blir naturligvis at tjenester som Spotify og WiMP er å finne over alt så du slipper å låse deg til en tjeneste som generelt er svært lite utbredt og ikke nødvendigvis tilgjengelig der du er til enhver tid som du kan med Spotify.

 

 

Miracast er for øvrig en løsning som er utrolig lite utbredt, det er ikke akkurat mange forsterkere eller høyttalereløsninger jeg har sett som har mulighet for avspilling fra Windows Phone med unntak de som benytter blåtann men det er sjeldent noen ideelløsning.

Lenke til kommentar

Jeg har da viteligen påpekt at det er et irritasjonsmoment at det mangler en del apper på WP, og at disse ikke er like gode. Dette endrer ikke det faktum at det kan finnes andre løsninger, så det var ikke mitt poeng å overforenkle noen ting, bare påpeke at det finnes mye som er bra.

 

Jeg sier imidlertid at dere på en annen side overdramatiserer problemet dette faktisk er. Jeg bruker som sakt flere OS om hverandre, men har nå primært valgt å bruke WP8. Jeg gjør ikke det fordi det suger, eller fordi jeg liker selvplaging, jeg gjør det fordi jeg liker WP8 OS'et bedre/raskere i 95% av min daglig bruk.

 

Jeg har både W8, XBOX, WRT og WP8, slik at en løsning som for eksempel XBOX Music fungerer bra. Ja, den streamer i 256kbps eller der omkring, personlig merker jeg ikke all verden til forskjell, om i det hele tatt. Selv ikke på stereoanlegg.

 

http://www.noiseaddicts.com/2009/03/mp3-sound-quality-test-128-320/

Sound Challenge
  • Clip #1 is encoded at : (43,696 votes)
  • Clip #2 is encoded at : (47,992 votes)

Dette er resultatet fra denne siden, og som dere kan se er det tilfeldigheter hva som velges. For noen er dette viktig, men for min del er det da viktigere med et bredere utvalg.

 

Jeg har til dags dato ikke opplevd heng/stop i XBOX Music en eneste gang, på noen av mine enheter.

 

XBOX Music er for øvrig tilgjengelig gjennom nettleseren, så det skulle ikke være et problem. MS har også uttalt at de skal slippe apper til Android og iOS også.

 

Miracast er innebygd i svært mange nye TV'er, projektorer og diverse, samt at det allerede finnes mange dongler. Samtidig er det støttet i så og si alt av nye mobiler med Android (4.2) og WP (etter WP8.1).

 

Så misforstå meg rett her. Ja, det er ting som ikke er på plass i WP8, men det er langt fra så ille som jeg opplever at dere mener det er. I alle fall når man tenker faktisk bruk. Om man er ute etter å lage en liste bare for å påpeke ting så er det så sin sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må ikke misforstå meg her heller, jeg er en stor forkjemper av Windows Phone og en som elsker UX-designet fra A til Å og jeg har lekt meg en masse med Nokia Lumia 800, Samsung Ativ S, Nokia Lumia 920, 925 og litt 1020. Og det er klart at om du innehar stortsett bare Microsoft løsninger så du sitter på alt fra Windows 8 / 8.1, til Windows RT, Windows Phone 8 og Xbox osv osv så blir det naturligvis veldig greit for deg å holde deg til Microsoft sine egne løsninger, det sier seg nesten selv.

 

Men realistisk sett, og det markedet Microsoft er avhengig av å kapre sitter neppe såpass godt nede i et Microsoft økosystem som du gjør og det gjør at Microsoft faktisk i realiteten er avhengig av å kunne tilby noe som tilsier at en nåværende bruker som kanskje sitter med en Sony Xperia Z, eller en Samsung Galaxy S4, et Sony Xperia Z tablet eller et Samsung Galaxy Note nettbrett, eller en som sitter med iPhone 5 og en iPad 4 en grunn til å overhode vurdere en Windows Phone telefon. Per i dag så har vel egentlig Microsoft ingenting konkret å slå i bordet med annet enn at deres rimeligere modeller jevnt over kan skryte på seg langt bedre ytelse og brukeropplevelse enn Androidenheter i samme prisklasse, i denne prisklassen så har jo ikke Apple produkter så her har jo Windows Phone begynt å få litt fotfeste. Men hva med resten av markedet? Hvorfor skulle noen bytte sin Android toppmodell eller iPhone med en Windows Phone, spesielt om de kanskje i tillegg har ett iOS eller Android nettbrett?

 

Jeg ser svært, svært få ting som skal få brukerne over om man ikke er i overkant interessert i å støtte Microsoft i utgangspunktet eller ikke er såpass integrert i et Microsoft økosystem fra før av at det gir bra mening (noe relativt få er) og det er dessverre litt for mange grunner til å fraråde folk å gå over til Windows Phone da de to hovedkonkurrentene rett og slett kan skimte med et langt mer komplett økosystem, bedre og mer gjennomført apputvalg osv osv..

 

 

Selv kunne jeg godt tenkt meg en Nokia Lumia Icon og et Microsoft Surface 2 Pro nettbrett, problemet er bare det at per nå så er det en veldig lite logisk overgang da det er så mange huller i det Microsoft tilbyr at det ikke kan forsvares, selv for meg som genuint liker mye at av det Microsoft tilbyr med Windows Phone. Det å gå over til en løsning som ikke lenger kan snakke med høyttalersystemene vi har i huset, ei heller anlegget i stua på en like god måte som vi i dag kan med Apple AirPlay og her er uansett ikke Miracast en helt sammenlignbar løsning da det er generelt mye kronglete å ta i bruk og jeg har til gode å se noen oppegående høyttalerløsninger som overhode støtter det i utgangspunktet, det omkonverter vel også lyden etter hva jeg har forstått som er lite ideelt hvertfall til formålet lydavspilling. Ikke kan jeg styre TV-en via Logitech Harmony sin Smart Hub heller, ei kan jeg styre lysene via har (Philips Hue) og jeg kan jo i realiteten ikke være så gæren at jeg bare kaster ut alt vi har og investere i noe som støtter Windows Phone for det er jo utrolig nok verken noen smartfjernkontrolløsninger, ei heller noen lysstyringsløsninger som støtter plattformen i det hele tatt så det lar seg jo faktisk ikke gjøre.

 

 

Så det hjelper ikke at jeg stadig sikler litt på nye Windows Phone telefoner og Microsoft Surface for jeg vet jo av erfaring at plattformer på ingen måter er moden nok til å imøtekommende det teknologiske behovet vi etter hvert her hjemme har blitt vant til å leve med. Og dette kommer jo fra oss som i utgangspunktet ikke er noen kjempe forbruker av ymse apper osv og egentlig bare bruker de mest brukte og populære der ute men også her faller jo Windows Phone igjennom på en del plan. Og om utviklingen skal gå den veien som med nye versjon av Spotify at utviklere bare driter i UX-designet som Windows Phone representerer og bare kommer med en klone av Androidversjonen så ser jeg hvertfall ingen grunn til å gå over Windows Phone om man skal begynne å miste gleden av UX-designet det har presentert så langt.

 

 

Flere av oss har sikkert samboer og familie som også gjerne må overtales det da er veldig greit når man holder seg innen for samme plattform og økosystem og selv om min kjære ikke har noe i mot Microsoft eller Windows Phone, og vi allerede har en Xbox One og Windows 8.1 kjørende så er det vanskelig å rettferdiggjøre ovenfor henne å gå over til en løsning hvor lydbok og podcastbehandling, noe vi benytter daglig er ganske så redusert og mer kronglete i bruk, en løsning hvor hun ikke lenger har noe like elegant og effektivt alternativ til AirPlay som vi også benytter daglig, ei heller har hun noen native Snapchat osv..

 

 

Hva gjelder dette med bitrate så er jeg helt enig med deg at det skal veldig godt gjøres å merke forskjell på 256kbps++, men med et par gode ørepropper så merker jeg det ganske så tydelig så fort jeg pusher volumet litt. Lydbilde forvrenger seg mye lettere ved lavere bitrate og det er veldig merkbart spør du meg. Ved moderat volumnivå derimot så merker jeg absolutt ingenting, men jeg har jo fremdeles problemet med at norsk musikk er temmelig ikke-eksisterende på Xbox Music og når den heller ikke støtter kombinering av spillelister med lokalt innhold så blir det jo et no-go. Det blir etter hvert fryktelig mange kompromisser som må foretas bare for å støtte oppunder en plattform.

 

 

 

Dette er også en god grunn til at jeg sjeldent kan stå å anbefale Windows Phone til andre heller, for selv om jeg elsker UX-designet så er det alt for stor sannsynlighet for at en bruker vil støte på situasjoner hvor de ikke har tilgang på de appene de forventer å ha tilgang på, eller at utgaven til Windows Phone leverer under pari og da føler jeg ikke at jeg kan stå å anbefale plattformen heller.

Lenke til kommentar

Her må jeg si meg enig mat AtW, at Microsoft kanskje har et par alternative løsninger i sitt økosystem holder rett og slett ikke i dagens marked da vi lever i en såpass godt sammenkoblet verden at det ikke holder med tjenester som blir såpass begrenset. Hva gjelder Xbox Music så fikk jeg dette gratis i en periode å testet det ut og det slet en del med ytelsen (ikke i form av ytelsen til selve applikasjonen i men i form av at musikken hadde øyeblikket hvor en stopper / henger langt oftere enn jeg noen gang har opplevd med Spotify og WiMP) og utvalget av litt mer særnorske sanger er jo ikke eksisterende, samtidig som kvaliteten er lavere enn konkurrentene som stortsett tilbyr 320 kbps og WiMP som smeller til meg sin HiFi satsning med lossless. Ikke kan du få Xbox Music til å kombinere med lokal musikk etter det jeg forsto heller så jeg kan ikke synkronisere over en bunke med min særnorske musikk og dermed få laget spillelister som kombinerer sanger som streames med sanger jeg har lokalt noe som Spotify kan på alle andre plattformen utenom Windows Phone..

 

Og sist men ikke minst den viktigste tingen blir naturligvis at tjenester som Spotify og WiMP er å finne over alt så du slipper å låse deg til en tjeneste som generelt er svært lite utbredt og ikke nødvendigvis tilgjengelig der du er til enhver tid som du kan med Spotify.

 

 

 

Xbox Music er tilgjengelig på mange plattformer.

Windows, Web (Mac, Linux osv), WP, iOS, Android og Xbox.

 

Jeg har brukt Spotify og Wimp tidligere, men basert på den måten jeg liker å høre på musikk fungerer Xbox Music klart best for meg.

 

Jeg kan bruke lokal musikk sammen med Xbox musikk i Xbox musikk avspilleren både på WP og Windows.

Den kan også matche din lokale musikk, slik den musikken er tilgjengelig for deg på andre enheter, hvis den er tilgjengelig i Xbox Music sitt utvalg.

 

Microsoft sine løsninger er vel noen av de løsningene som er utviklet for flest plattformer, Apple og Google sine løsninger er langt mere låst.

Det finnes mange Microsoft løsninger både til iOS og Android, hvor mange Apple og Google tjenester er utviklet for Windows 8 og WP8?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her må jeg si meg enig mat AtW, at Microsoft kanskje har et par alternative løsninger i sitt økosystem holder rett og slett ikke i dagens marked da vi lever i en såpass godt sammenkoblet verden at det ikke holder med tjenester som blir såpass begrenset. Hva gjelder Xbox Music så fikk jeg dette gratis i en periode å testet det ut og det slet en del med ytelsen (ikke i form av ytelsen til selve applikasjonen i men i form av at musikken hadde øyeblikket hvor en stopper / henger langt oftere enn jeg noen gang har opplevd med Spotify og WiMP) og utvalget av litt mer særnorske sanger er jo ikke eksisterende, samtidig som kvaliteten er lavere enn konkurrentene som stortsett tilbyr 320 kbps og WiMP som smeller til meg sin HiFi satsning med lossless. Ikke kan du få Xbox Music til å kombinere med lokal musikk etter det jeg forsto heller så jeg kan ikke synkronisere over en bunke med min særnorske musikk og dermed få laget spillelister som kombinerer sanger som streames med sanger jeg har lokalt noe som Spotify kan på alle andre plattformen utenom Windows Phone..

 

Og sist men ikke minst den viktigste tingen blir naturligvis at tjenester som Spotify og WiMP er å finne over alt så du slipper å låse deg til en tjeneste som generelt er svært lite utbredt og ikke nødvendigvis tilgjengelig der du er til enhver tid som du kan med Spotify.

 

 

 

Xbox Music er tilgjengelig på mange plattformer.

Windows, Web (Mac, Linux osv), WP, iOS, Android og Xbox.

 

Jeg har brukt Spotify og Wimp tidligere, men basert på den måten jeg liker å høre på musikk fungerer Xbox Music klart best for meg.

 

Jeg kan bruke lokal musikk sammen med Xbox musikk i Xbox musikk avspilleren både på WP og Windows.

Den kan også matche din lokale musikk, slik den musikken er tilgjengelig for deg på andre enheter, hvis den er tilgjengelig i Xbox Music sitt utvalg.

 

Microsoft sine løsninger er vel noen av de løsningene som er utviklet for flest plattformer, Apple og Google sine løsninger er langt mere låst.

Det finnes mange Microsoft løsninger både til iOS og Android, hvor mange Apple og Google tjenester er utviklet for Windows 8 og WP8?

 

Svært mange i googles tilfelle?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Svært mange i googles tilfelle?

 

 

AtW

 

Er det utviklet mange Google tjenester til Windows Phone og Windows 8? Google har selv gått ut og sagt de ikke skal utvikle for Windows Phone og Windows 8. Det finnes vel en app fra Google i Windows store.

 

 

Jeg har ihvertfall windows 8, og en rekke google-applikasjoner. Ting som Picasa, Chrome osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Håper jeg aldri blir tvunget til å holde en så stor telefon opp mot hodet på en offentlig plass. Krysser fingrene for at det alltid vil være et marked for disse "minimobilene" på 4ish tommer som ikke ser like latterlige ut. ;)

Enig der. Synes 4 tommer er mer enn stort nok, 5 blir ALT for stort, mens dette bare blir latterlig. Da kan jeg like gjerne holde bærbar-PC'en opp mot hodet og prøve å snakke i den...

Kan dere ikke få inn i hodet at folk har forskjellige ønsker og behov???

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ihvertfall windows 8, og en rekke google-applikasjoner. Ting som Picasa, Chrome osv.

 

AtW

 

Det er vel streng tatt Windows Legacy programmer, ikke programmer utviklet for Windows 8.

 

Fra Picasa:

"Although Picasa is not yet certified for operation with Windows 8, a large number of people have installed it and use it every day on that platform.

Picasa is not a a Windows 8 App, so when it is started it opens and runs on the desktop."
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har ihvertfall windows 8, og en rekke google-applikasjoner. Ting som Picasa, Chrome osv.

 

AtW

 

Det er vel streng tatt Windows Legacy programmer, ikke programmer utviklet for Windows 8.

 

Fra Picasa:

"Although Picasa is not yet certified for operation with Windows 8, a large number of people have installed it and use it every day on that platform.

Picasa is not a a Windows 8 App, so when it is started it opens and runs on the desktop."

 

 

So? Det fungerer 100% på win8, en windows-plattform, hadde det vært en bedriten full-screen-app hadde programmet vært dårligere, ikke bedre. Det funker på win8, er 100% kompatibelt med win8.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg har ihvertfall windows 8, og en rekke google-applikasjoner. Ting som Picasa, Chrome osv.

 

AtW

 

Det er vel streng tatt Windows Legacy programmer, ikke programmer utviklet for Windows 8.

 

Fra Picasa:

"Although Picasa is not yet certified for operation with Windows 8, a large number of people have installed it and use it every day on that platform.

Picasa is not a a Windows 8 App, so when it is started it opens and runs on the desktop."

 

 

So? Det fungerer 100% på win8, en windows-plattform, hadde det vært en bedriten full-screen-app hadde programmet vært dårligere, ikke bedre. Det funker på win8, er 100% kompatibelt med win8.

 

AtW

 

Det fungerer strengt tatt ikke på alle Windows 8 enheter, da det ikke bruker Windows Runtime (WinRT) rammeverket men Win32. Om et Google program for Windows7/XP fungerer på Windows 8 betyr ikke at Google lager programmer for Windows 8 som var utgangspunktet.

Endret av TheMoose
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Håper jeg aldri blir tvunget til å holde en så stor telefon opp mot hodet på en offentlig plass. Krysser fingrene for at det alltid vil være et marked for disse "minimobilene" på 4ish tommer som ikke ser like latterlige ut. ;)

Enig der. Synes 4 tommer er mer enn stort nok, 5 blir ALT for stort, mens dette bare blir latterlig. Da kan jeg like gjerne holde bærbar-PC'en opp mot hodet og prøve å snakke i den...

Kan dere ikke få inn i hodet at folk har forskjellige ønsker og behov???

... det er vel ingen som har snakket om andres ønsker eller behov. Jeg påpekte at jeg ikke ønsker å bli presset til å kjøpe stadig større telefoner av et marked som tilsynelatende insisterer på å bevege mobiltelefoner over i nettbrettkategorien. Flex gav uttrykk for at han var enig. Hvis du har andre "ønsker og behov", så er det din sak.

Lenke til kommentar

"Eeeeeeen ting om gangen"....

 

Utrolig at dette skal nevnes som noe stort problem, og at akkurat dette skal få skylden for at fleroppgavekjøring fungerer dårlig...

For det første så skyldes dette begrensninger i appen Here, og ikke Windows Phone.

Derneste oppdateres kartene kanskje 2 eller 3 ganger i året, så at telefonen ikke kan brukes til noe annet den lille tiden det tar å oppdatere, synes jeg blir en bagatell inntil Here har lagt inn støtte for bakgrunnsoppdatering av kartdataene.

Here appen er faktisk gratis kart og navigasjon for hele verden, uten at man trenger å bruke mobildata i landet man besøker. Dette er virkelig et stort pluss, og burde vært nevnt enda sterkere som en fordel, og ikke tulle med at man dessverre ikke får lastet inn kartene mens man bruker telefonen til andre ting,

 

Det meste annet kan dessuten jobbe i bakgrunnen, som f.eks oppdatering av apper fra Store. Har man oppdateringer, så kan man trykke på "Oppdater alle", og etterpå kan man gå helt ut av Store og bruke telefonen til alt mulig annet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dette er mobilen vi har ventet på"

 

Da er ikke jeg en del av mengden "vi", det er helt sikkert. Jeg vil forresten aldri sitte å vente på noen Windows-phones likevel :)

 

Stor gul telefon. Det bilde var jo fantastisk. Artikkelen har potensiale til å få folk til å smile, det er sikkert. :green:

Lenke til kommentar

 

 

Ingen av dem blir bra. Hvorfor? Fordi telefonen er manisk opptatt av å fortelle om at her fins det Wi-Fi. Den enorme varslingsklossen dekker et av de viktigste valgene i fotoappen, nemlig valget som lar deg skru av blitzen.

 

1: Det går an å skru av varslingen for nettverksoppdaging (Instillinger - Wi-Fi - Avansert).

2: Alle varsler som kommer på toppen kan enkelt sveipes til høyre for å fjernes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...