Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 1520


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Jeg har ihvertfall windows 8, og en rekke google-applikasjoner. Ting som Picasa, Chrome osv.

 

AtW

 

Det er vel streng tatt Windows Legacy programmer, ikke programmer utviklet for Windows 8.

 

Fra Picasa:

"Although Picasa is not yet certified for operation with Windows 8, a large number of people have installed it and use it every day on that platform.

Picasa is not a a Windows 8 App, so when it is started it opens and runs on the desktop."

 

 

So? Det fungerer 100% på win8, en windows-plattform, hadde det vært en bedriten full-screen-app hadde programmet vært dårligere, ikke bedre. Det funker på win8, er 100% kompatibelt med win8.

 

AtW

 

Det fungerer strengt tatt ikke på alle Windows 8 enheter, da det ikke bruker Windows Runtime (WinRT) rammeverket men Win32. Om et Google program for Windows7/XP fungerer på Windows 8 betyr ikke at Google lager programmer for Windows 8 som var utgangspunktet.

 

 

Betyr det at MS programmer som først kom på Android 3 ikke er "lagd for for android 4" selv om det kjører fint og er kompatibelt med android 4? Er det da slik at MS heller ikke leverer noen apps til android?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Håper jeg aldri blir tvunget til å holde en så stor telefon opp mot hodet på en offentlig plass. Krysser fingrene for at det alltid vil være et marked for disse "minimobilene" på 4ish tommer som ikke ser like latterlige ut. ;)

Enig der. Synes 4 tommer er mer enn stort nok, 5 blir ALT for stort, mens dette bare blir latterlig. Da kan jeg like gjerne holde bærbar-PC'en opp mot hodet og prøve å snakke i den...

Jeg foretrekker telefoner som ikke er laget for pygmeer, men for store nordiske hender. 6 tommer passer utmerket for mine hender, og 7 tommer kunne sikkert også gått fint. Men etter det begynner vi å nærme oss nettbrett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det fortoner seg litt merkelig å låse telefonen, for så å låse den opp igjen, bare for å få frem spoleknappene som bor på låseskjermen."

 

Pause- og spole-knappane får du fram ved kun å trykke ein gong på ein av volum-tastane, uansett kor i menyane/appar du er. Det trengs ikkje låsing/opplåsing av mobilen for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ingen av dem blir bra. Hvorfor? Fordi telefonen er manisk opptatt av å fortelle om at her fins det Wi-Fi. Den enorme varslingsklossen dekker et av de viktigste valgene i fotoappen, nemlig valget som lar deg skru av blitzen.

1: Det går an å skru av varslingen for nettverksoppdaging (Instillinger - Wi-Fi - Avansert).

2: Alle varsler som kommer på toppen kan enkelt sveipes til høyre for å fjernes.

At varsler kan sveipes vekk var noe jeg ikke har fått med meg :p

Takk for tips, har vært litt irriterende noen ganger, spesielt når kameraet er i bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det burde ha vært skrevet noe om skjermen (gorilla glass eller hva det nå er) som er veldig skjørt og lett knuselig, kjøper du deg en slik telefon, IKKE VENT MED OG KJØPE DEKSEL, det er raporter om knust skjerm på denne telefonen med fall ikke høyere en 20cm, jeg selv fikk skjermen knust tidligere i dag da jeg glemte og ta ut mobilen ut av lomma mens jeg byttet klær, lot buksa falle til gulvet, (80 cm fall på noe mykt gulv+stoff i buksen) og da hørtes det en distinkt knekke lyd fra mobilen og glasset på skjerman var pent sagt sprukket

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Fin test. Jeg har funnet meg til rette med Nokia Lumia 930. Håper du (eller andre) får spørsmål relatert til denne artikkelen/testen.

 

Here Transit som det er bilder fra i denne teksten ser ut til å virke med #ruter-tilknyttede buss- og bane tabeller. Det virket for meg i juli, men nå i august ikke lenger. Nå får jeg bare Bygdøy fergen og tog. Dette forteller meg at #Ruter databasen ikke lenger virker med Here Transit. Stemmer det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...