Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Såklart (om jeg forstår deg rett), men klarer å kvitte seg med varme mer effektivt (ikke bare pga. vifta, da den også er bedre i passivt modus). Hvilket gjør den bedre på dette punktet, noe jeg også forstod var spørsmålet.

Det kan være at den rett og slett er større, og kvitter seg med varme mer effektivt?

 

Leadexen har jo også vært ute en stund nå, og det har jo sine fordeler det også.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt Jonnyguru når han klager på både loddingen, manglende termisk pasta og dårlig krymping. Likevel gir han den 9,5 i "build quality"? Er det normalt på en PSU han selv sier han skal ta frem loddebolten på?

 

Ellers savner jeg målinger på 230V inn slik som her, det blir jo litt mer aktuelt for oss i Norge. Er den fremdeles å snuser på platinum?

Lenke til kommentar

Jeg regner med at denne PSU'en som nesten klarer platinum på 115V vil i effektivitet på 230V komme over grensen og faktisk klare kravet til platinum på 115V. Men det er jo egne krav til platinum på 230V, og det var i grunne det jeg hintet til. Er denne PSU'en like nærme platinum på 230V i henhold til kravene til platinum på 230V? Jeg kan google og sammenlikne tabeller til den store... platinum medaljen. Men er litt usikker på om det er vel anvendte timer hvis noen her i ekspert tråden kan svare på det på stående fot. Problemet mitt er litt metodologien de anvender som ser ut til å være litt merkelig. Hos Jonnyguru scorer den bedre på 50% varm enn på kald, om jeg ikke har lest helt feil. Mens jeg er usikker på hva slags temperatur de bruker på varm og kald. Blir vel feil å sammenlikne 115V kald med 230V varm og omvendt.

Lenke til kommentar

Sitter og klør meg litt i hodet.

 

Min bror har en relativt oppegående pc med noen problemer.

 

Hovedproblemet er at tastatur, mus og Wlan dongle (alle via USB) til tider ramler ut, det tar da mellom 3-10 sekunder før disse fungerer igjen.

 

Sjekket via HWmonitor om mengden volt som rapporteres er korrekt og ser her at den er lavere enn den burde være:

post-63221-0-94890300-1426873073_thumb.jpg

Jeg vet at slike programmer ikke er noe jeg kan stole fullt ut på men den kan jo gi en klar indikasjon på om alt er som det skal være

 

Dette er en Intel-pc med 4690k og GTX 770

Strømforsyningen er noen år gammel. Modell Cooler Master GX 650w

 

Så kommer det merkelige:

USB problemene forsvant da jeg lånte han en slik en: http://www.dx.com/p/usb-av-usb-power-current-voltage-tester-translucent-blue-silver-235090

som ble koblet til tastaturet.

 

Noen glupe hoder her som har en forklaring på denne litt tidlige påskenøtten?

 

Lenke til kommentar

Noen glupe hoder her som har en forklaring på denne litt tidlige påskenøtten?

 

Slike programmer er ikke til å stole på når det gjelder spenningsavlesning.

Anbefaler at du går inn i bios og sjekker spenningene der for å se om det er noe avvik fra normalen.

Lenke til kommentar

Har hatt Super floweren i pcen i noen dager nå (Ikke lett å være tvillingpappa) og må si at jeg er fornøyd med den.

Hadde før litt drops på Vcore og 12V pluss litt ripple som gjorde at det ikke var så lett å få en stabil overklokk på feks 4.5 Ghz , denne gangen kunne jeg få det stabilt på litt lavere spenning og det så ut som det var mindre "ripple" da programvaren jeg bruker flatet mer ut.

 

Har testet ut og greier nå å boote på 5 Ghz med 1.5Vcore (dette er jo en Amd FX 8350 ) men kommer ikke til å bruke den hastigheten med den luftkjølingen jeg har per dags dato. Morsomt uansett da.

 

Selv med overklokking av skjermkort og cpu så var det vanskelig å høre viftene til den, enklere faktisk å høre skjermkortet spinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har corsair 1500ax her?

 

Plutselig bråker pcen som 11 jetfly, titter ned og ser at gpuene er stille, men psu-vifta spinner på 100% i 30-50 sek før den blir stille igjen.

Dette skjer om den er belastet med 700-1000w og om det ikke er last , typisk 140w.

 

Den er vel ikke så dårlig at den er lydløs opp til x watt for å så bli for varm for å så kjøle maks i 1 min?

Mener den skal være ca 10-15db i lyd på ca 1000w.

 

Lite lyst til å sende rma om det er sånn den skal være, så kjøpte en ny bare som jeg skal teste i dag.

Erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...