Gå til innhold

Filmtyv arrestert etter 9 år på rømmen


Anbefalte innlegg

Hva kan man si?

Amerikanere og deres juss er bare av en annen verden.

Ungdommen som klinket med flere mennesker med bil og drepte disse skal gå fri p.g.a vanskelig oppvekst i sus og dus, og en VHS ikke innlevert kvalifiserer til 12000 i kausjon og gud ved hva i ettertid av straff nå "saken" kommer opp.

Imponert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lettere sjokkert over at folk fremdeles brukte VHS i 2005. Var ikke folk på tur over til blue-ray på den tida?

 

BlueRay ble ikke lansert før i 2006, så nei. Og da hadde vi BluRay VS HD-DVD, for oss som husker det.

 

Men, er det noen som husker laserdisk da? Det gjør ikke jeg :(

Lenke til kommentar

 

Lettere sjokkert over at folk fremdeles brukte VHS i 2005. Var ikke folk på tur over til blue-ray på den tida?

 

BlueRay ble ikke lansert før i 2006, så nei. Og da hadde vi BluRay VS HD-DVD, for oss som husker det.

 

Men, er det noen som husker laserdisk da? Det gjør ikke jeg :(

Har desverre mange laserdisker. Passer vel best på fyllinga nå for tiden.

Lenke til kommentar

Det som har sjedd her er egentlig ganske enkelt.

Regner med at utleier først sente en regning for film.

Når denne ikke ble betalt leverte de inn en standard anmeldelse for simpelt tyveri som er teknisk set riktig.

 

Regner med at du da får et brev fra politiet og kontakter utleier for å betale og de dropper saken. Greit nok bortsett fra at de bruker politiet som gratis inkasso byrå.

 

Imidertid kommer ingenting av dette frem til dama siden hun har flyttet. men saken blir liggende i datasystemet.

9 år senere går hun til politiet og saken kommer opp når de søker henne.

 

her går ting fulstendig på trynet av overreagering.

Kan lure kraftig på hva politiet tenkte, kansje de har lite å gjøre.

Lenke til kommentar

Hva med det avsindige kravet for tapte utleieinntekter?

 

Men ja... lurer fælt på hvem som eier utleie-DVD'n av Djuice Bigalow 2 som ligger i fellesgarasjen hvor jeg bor...

 

Jævlig rart at politiet tar over kravet til den nedlagte butikken. Dette må jo bety at lavere myndigheter i USA har en slags rett på utestående krav som ikke selges eller oppfylles ved konkurs e.l. Men...

 

Nei, det er jævlig rart at hun blir satt i fengsel og må betale bot for noe som åpenbart er sivilrettslig. Jeg kan ikke skjønne grunnlaget for at hun skulle få straff for å bryte en avtaleforpliktelse med en annen person. Er det vanlig i USA?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...