Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dilemma: gift, men dypt forelsket i en jente.... Trenger sårt hjelp!


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er en gift gutt, nettopp fylt 24, og har vært gift i snart 3 år. Jeg er glad i kona mi, og har nettopp flyttet sammen med hu. Vi kjøpte en (helt) ny leiliget sammen for ca et år siden og har nå bodd sammen i noen uker da den omsider ble ferdig.

Ok, så til dilemmaet mitt.. Kona mi er to år eldre enn meg og har en eldre bror (ca 10 år eldre enn hu) som har ei datter på 15 (blir 16 i høst). Vi har blitt godt kjent og har en utrolig god tone. Jeg begynte for en stund siden å utvikle følelser for hu. For hver gang jeg så hu ble jeg bare mer og mer betatt. Jeg vil bare være med hu hele tiden når vi er i samme familieselskap (for eksempel).

Disse følelsene har bare blitt større og større, og nå har jeg rett og slett blitt veldig forelsket i hu. Har ikke følt noe slikt for noen før, er kjærlighet på et høyere nivå dette. Og det verste er at jeg tror hun liker meg også. Familien hennes og hu var hos oss her om dagen. Vi så på hverandre hele tiden, og det er ikke bare det at hun ser på meg men måten hun ser på meg på. Føler også at hun "fotflørter" med meg under bordet, da hun satt med føttene helt inntil mine ofte og det kan ikke vært tilfeldig. Vi satt og snakket sammen lenge, hun rødmet flere ganger under praten. Jeg er 95% sikker på at hun liker meg.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Klarer ikke å stoppe å tenke på hu. Når hun er her klarer jeg ikke å fokusere på noe annet, hun lyser opp rommet og jeg føler meg som en ung forelsket gutt på 17. Jeg tror jeg kunne gjort hva som helst for at hun skal bli min, men jeg aner ikke hvordan det skal gå til.

Jeg har fylt 24 nå, men jeg føler meg ikke mer enn 20 år gammel. Tror jeg er ganske umoden for alderen, har f.eks. lettere for å kalle meg en gutt enn en mann. Føler nesten jeg har mer til felles med jenta på nesten 16 enn kona på 26.

Jeg vurderer å fortelle jenta hva jeg føler for hu, og om hu føler det samme så kommer jeg til å gjøre alt for at det kan bli oss tilslutt. Men det kan ikke bli lett. For det første kommer kona til å bli knust, og hele familien kommer sikkert til å hate meg for å like hu. Men allikevel er jeg faktisk villig til å gjøre det, da følelsen for hu er så sterke og hun er drømmekvinnen for meg. Jeg kan jo ikke styre følelsene mine, "the heart wants what it wants"... Right?

Slik det er nå, hadde jeg visst at hun er forelsket i meg også, hadde jeg nok skilt meg umiddelbart og antakelig venta et halvt år til hu er 16 før jeg evt blir sammen med hu (ikke at jeg kommer til å ha sex med hu før vi er gift uansett, men vil ikke at noen skal tenke at jeg kan gjøre noe ulovlig så lenge hun er under den seksuelle lavalder).

Og ja, jeg vet at aldersforskjellen er stor, jeg er jo født i 1990 og hu i 1998. Men om noen år vil ikke dette bety noe, og jeg er ikke en som innleder ett forhold med sex. Jeg er en kristen fyr som tror på ekteskap og vil alltid ønske å vente med sex til man er gift. Jeg vil heller ikke fremstå som en "gammel gris", naturligvis..


Hva hadde dere gjort i min situasjon?

Kan jeg bli anmeldt for noe her?

Hvordan kommer familien til å reagere!?

Andre innspill??



Takker for gode tilbakemeldinger her, trenger dem. Uansett godt å få dette ut, for det er noe jeg har bært på en stund nå. Tenker på hu hele tiden, vet ikke hvor lenge jeg klarer å bære på dette i all hemlighet. :(



Anonymous poster hash: 53675...621
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytte partner innen samme familie :dremel:

Tipper det blir awkward på julaften?

 

Jeg ville nok latt denne gå, på toppen av det hele er hun 15 og kommer til å være forelska i 13 gutter før hu er 25.

 

Kjenner noen i det heletatt en jente på 25 som fortsatt liker samme gutten som da hun var 15?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kødder du eller? 24 år også er du så lite voksen i hue at det ikke går ann?

 

En 16åring for en 24 åring ville føltes ut som pedofili for min del! Selv er jeg 23.

 

Hun er ett BARN, tro det eller ei, men man er ikke ordentlig voksen før man runder 20 mener jeg.

 

Også sier du at du er kristen og tror på ekteskap og sånn, hvorfor velger du da kona som du ikke klarte å være mer enn 3 år sammen med? Og ønsker å gi opp henne for en umoden 16 åring?

 

Sånn helt seriøst er dette en forumspøk eller er du DØNN seriøs nå?

For beklager men jeg klarer ikke ta deg seriøst, eller vet ikke om du faktisk er såpass ille.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kristen og vil vente med sex til ekteskapet, men er greit å skille seg?

- familieselskap vil alltid bli awkward...

- du får ikke ny svigerfamilie

- hun er ung og kan lett falle for andre når hun vokser mer opp.

- gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Hvordan har du og din kone det? Tar dere vare på forholdet? På hverandre?

 

Slutt å fotflørte under bordet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du har sikkert skjønt at du ikke burde giftet deg til å begynne med? Og når du er så umoden som du er, hvorfor tror du at et forhold til niesa di kan fungere over tid?

 

Å bytte kjæreste innad i familien er ikke akkurat som å bytte mobilabonnement. Det er vanskelig for oss å si hvordan familien vil reagere, men jeg kan ikke se for meg at svogeren din vil være positiv til at du skiller deg fra søstera hans for å bli sammen med dattera. Svigerforeldrene dine kan nok også stusse på at du kaster dattera for barnebarnet. Og hva tror du at presten din vil si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg forstår at du har blitt forelskt, men du er 24 , jeg var 20 og ble forelskt i ei 15 åring, men det viste seg at hun bare ble forløst i meg på grunn av alderen min og etc jenter som er på den alderen 14-17 vil alltid bli forelsket i eldre gutter, fordi guttene i alderen dems er som ofte umodne, jeg tror ikke hun jente er forelsket i deg, noe du bare innbiler deg, ei 16 åring hadde type i over 3 år jeg tenker hun liker meg fordi hun viser de samme tegnene som du har fortalt om, men ting er ikke alltid slik du tror de er, husk at dere lever i to ulike verden, serriøst ta deg sammen du er ikke lenger en ungdom selv om du er 24 du er en mann nå vært gift i 3 år ta deg sammen, du vil bare ligge med hun og etterpå hadde du mistet følelse for hun.

Anonymous poster hash: 9ba21...01a

 

 

 

 

## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Sett fra et annet perspektiv :

 

*Du må nesten huske på at jenter under utvikling utskiller svært mye endorfiner som kan påvirke oss menn , kombinert med riktig stimuli så kan dette utløse mye galskap hos oss og vi kan tolke ting helt feil.

*Kanskje er hun litt urolig når hun er på besøk til dere og føler at du stirrer så mye at hun må rødme (fordi hun er sjenert og synes det er litt spennende med oppmerksomhet fra en voksen mann) , denne uroligheten kan føre til at hun flytter på bena og kommer borti deg med eller uten vilje.

*Må også huske på at i denne alderen er det også veldig spennende med oppmerksomhet fra de som er eldre enn deg og man søker da denne oppmerksomheten.

 

Jeg tror egentlig at for henne så er du kanskje bare en "flørt" eller en person som har gitt henne mye oppmerksomhet og at hun reagerer utifra dette , men jeg tviler sterkt på at hun ser på deg som noe å satse på siden du er både gift og gammel ( innse at det er faktisk nesten 10 års forskjell på dere og det er enormt mye ) og i verste fall kan du gjøre livet miserabelt for en ung jente som er i starten av livet sitt.

 

Hvis du virkelig bryr deg om denne jenta så unngår du henne fullstendig og sørger heller for å ta vare på kona di , kanskje kan et barn nå være noe som kan få livet ditt på plass igjen og dette kan være med på å gi forholdet ditt en ny start samtidig som du selv får gleden av å modnes som far og voksen.

 

En annen ting er at de negative konsekvensene av å prøve å komme i et parforhold med denne jenta er såpass ille at jeg tror ikke at du forstår hvor ille det kan bli :

 

*Familiekrangler.

*Rettssak der de beskylder deg for å hatt sex med mindreårig (selv om hun blir 16+ og har aldri hatt sex med deg).
*Skilsmisse og uenighet om bo / eiendeler og lån osv. Masse morsomheter i mange år...

*Rykter om pedofili og mye annet som kan bli satt ut...

 

For å si det sånn, jeg tviler på at hun er verdt alt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Naivt av deg å tro at hun vil velge å være med deg livet ut også. Når man er barn/ungdom på 15-16år, så er man faktisk veldig umoden - til tross for noe tilsynelatende voksen oppførsel, det er viktig å huske på at de er, tross alt, bare voksne barn enda. Dermed går den generelle livsforståelsen også derunder, nemmelig; ikke moden. Om du skiller deg fra kona di nå, for å være med denne ungdommen, så tar du en betydelig risiko for å miste alt. Hun vil kanskje være kjæreste med deg i et par mnd/halvt år - før hun blir lei av forholdet og vil gjøre noe annet. Og da sitter du der igjen med det du fortjener egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...