Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte meg en S7 Edge nå, og de som forhåndsbestiller får også med Gear VR på kjøpet.

Gleder meg fantastisk mye til å det, da Cardboard og headsettene fra ebay har så smal FOV.

 

Med S7 Edge skal den vel være 100 eller 110? Og så er det jo konge at man får med Netflix App hvor man sitter i en virtuell stue med en stor TV som spiller av Netflix innhold. Konge å ha på tog og fly samt busser som kjører mye på motorvei (lite svinger) i tillegg til alle de gøye spillene som begynner å komme til Android VR.

 

Netcom mente jeg burde ha telefonen og Gear VR i posten 7. eller 8. mars, som er 2 uker og 2 dager ish.

Så får jeg kanskje dekket abstinensene etter at jeg solgte min DK2 :D

Lenke til kommentar

Og forresten, ang prisen til Vive:

 

Oculus Rift koster 699 euro, dette inkluderer norsk moms = 6650kr

HTC Vive koster 799 dollar, dette inkluderer IKKE moms.
Den endelige prisen for en norsk kunde blir 799*1.25=998 = 8550kr.

Altså nesten 2000kr dyrere enn Oculus Rift.
Jeg tipper at Oculus Touch vil koste 1000-1500kr. Totalt for sluttbruker med likt utstyr blir prisen ca det samme, eller Oculus blir billigere hvis Touch kommer til å koste under 1900kr.

Begge er roomscale, de har lik oppløsning og vil gi veldig lik opplevelse.
Oculus Rift sies å være litt skarpere og har mindre screen door effect samt mindre artifakter fra fresnel linsene. Vive vil antageligvis, hvertfall i begynnelsen, få mer roomscale innhold. Ellers vil de nok være ganske like  :)

Lenke til kommentar

Jaja da avbestilte jeg med tungt hjerte Rift preorderen i helga.

 

Har vel kommet til konklusjonen at jeg velger å ikke være med på den helt første bølgen av early adopters ettersom jeg vil prioritere å oppgradere maskinen med Pascal skjermkort først og fremst. Blir uansett greit å se litt hvordan ting blir før jeg velger hvilket headsett jeg skal ha.

 

Fremdeles like gira på VR men jeg klarer å vente noen måneder lengre. Blir nok noe i løpet av året uansett vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at Oculus og Vive nå begge er markedsklare, og at prisene er sammenlignbare. Forhåpentligvis får de lignende markedsandeler, slik at det ikke lønner seg å lage spill eksklusivt til bare en av dem.

 

Personlig kommer jeg til å vente på Nvidia Pascal eller AMD Polaris, slik at jeg får oppgradert maskinen. Blir bra å få sett tester av de to hodesettene også. Håper det betyr jeg kan kjøpe et VR headset i løpet av året!

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Jaja da avbestilte jeg med tungt hjerte Rift preorderen i helga.

 

Tusen takk, da kommer min bestilling lenger frem :D

 

Men fra spøk til alvor så kan det være verdt å vite at det ikke vil komme noe oppgradert utgave før minst to år etter ship date av nåværende enheter. Så hvis du er gira på VR ville jeg forsøkt å få det til i år :)

Lenke til kommentar

mmmmm ja det er vanskelig med de nye skjermkortene fra nwidia og AMD som er forventet å dukke opp iløpet av året.

 

Jeg vil så gjerne ha den beste opplevelsen fortest mulig når det kommer til VR at det er vanskelig å ta de rasjonelle valgene jeg ser enkelte av dere her gjør nå. Smøre seg med tålmodighet og vente å se virker veldig lurt.

 

Også:

Ny utgave av Left handed VR podkast. Jeg koser meg glugg ihjel mens jeg sitter å gjør monotomt arbeid nå, perfekt. Er noen gode spekulasjoner om hva Valve planlegger med spillutgivelser til VR. 

http://vrnews.tv/

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og forresten, ang prisen til Vive:

Er glad jeg kjøpte en Oculus DK2 for lenge siden. Jeg betalte bare ca kr 4.000 for den, og selv det synes jeg var i dyreste laget. Blir nok ikke å kjøpe en annen versjon med det første. Spesielt ikke siden alt jeg har sett og prøvd til VR så langt har vært rimelig labre saker. For all del, å kjøre litt on-rails greier er tøft en liten stund, men man går fort lei. Vi trenger noen "ekte" spill for at dette ikke skal bli en ny flopp som Kinect og PSMove.

 

Det jeg håper mest er at Nintendo våger å satse litt på andre plattformer, og dermed gir ut noen spill til Oculus. De hadde jo en god ting på gang med Virtual Boy, selv om hardwaren der var alt for dårlig. Men nå da vi har bare hardware de ikke engang har trent å betale noe som helst for, kan de vel begynne å tenke spill i VR. Metroid Prime + VR? Kunne blitt tøft. :)

Lenke til kommentar

 

Jaja da avbestilte jeg med tungt hjerte Rift preorderen i helga.

 

Tusen takk, da kommer min bestilling lenger frem :D

 

Men fra spøk til alvor så kan det være verdt å vite at det ikke vil komme noe oppgradert utgave før minst to år etter ship date av nåværende enheter. Så hvis du er gira på VR ville jeg forsøkt å få det til i år :)

 

 

Ja skal definitivt ha en av de første headsettene, jeg har jo bare ikke maskin til å bruke noen av de før de nye generasjons skjermkortene kommer. Ser da lite vits i å betale over 7000kr for noe som kommer til å ligge i en boks i flere måneder. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...