Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vive demoed on CNBC

http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000496911

 

Digger reaksjonen hennes. Man kan se når hun bare skjønner det og blir opplsukt av opplevelsen. 

 

The Blu er en av opplevelsene jeg kommer til å vise først til folk flest.

 

 

Var en her om dagen på jobben som huket tak i meg fordi han vet at jeg er opptatt av VR. En kammerat av han hadde kjøpt ny mobil og fått med gratis Gear VR. Fortalte at kameraten hadde syntes det var ganske kult. Han nevnte en opplevelse hvor man sitter i et bur og blir angrepet av hai. Han var ganske interessert og ville ha meg til å fortelle mer om VR. Jeg fortalte litt generelt om hvordan ting ligger an og sa at han kunne glede seg til en gang i april når jeg tar med på jobben for å vise.

 

Gleder meg!

 

 

Gøy reaksjon :)

5 sekunder etter at hun tok de på, gav hun blaffen i jobben sin som journalist og sluttet å lytte til representanten for HTC.

 

Det sier litt om hva vi kan forvente oss av innlevelse og prescence :)

 

Bestilte meg en Samsung Galaxy S7 Edge på mandag siden man får med gratis Gear VR på kjøpet.

Har hatt så abstinenser etter at jeg solgte DK2-en min at jeg ikke klarte å la være.

 

Fordelen med å ha både en Rift og Gear VR er at man så enkelt kan ta med Gear VR på reiser, til kompiser, på jobben for demoer etc. Det beste fra 2 verdener :)

 

Det sies at Gear VR skal gi en bedre opplevelse enn DK2 pga den gode skjermen og høyere oppløsningen.

Men jeg lurer på om skjermen på S7 Edge er overklokket til 75hz eller om den fortsatt er på 60hz?

 

75hz hadde vært konge for innlevelsesbiten hvertfall :)

Lenke til kommentar

 

Vive demoed on CNBC

http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000496911

 

Digger reaksjonen hennes. Man kan se når hun bare skjønner det og blir opplsukt av opplevelsen. 

 

The Blu er en av opplevelsene jeg kommer til å vise først til folk flest.

 

 

Var en her om dagen på jobben som huket tak i meg fordi han vet at jeg er opptatt av VR. En kammerat av han hadde kjøpt ny mobil og fått med gratis Gear VR. Fortalte at kameraten hadde syntes det var ganske kult. Han nevnte en opplevelse hvor man sitter i et bur og blir angrepet av hai. Han var ganske interessert og ville ha meg til å fortelle mer om VR. Jeg fortalte litt generelt om hvordan ting ligger an og sa at han kunne glede seg til en gang i april når jeg tar med på jobben for å vise.

 

Gleder meg!

 

 

Gøy reaksjon :)

5 sekunder etter at hun tok de på, gav hun blaffen i jobben sin som journalist og sluttet å lytte til representanten for HTC.

 

Det sier litt om hva vi kan forvente oss av innlevelse og prescence :)

 

Bestilte meg en Samsung Galaxy S7 Edge på mandag siden man får med gratis Gear VR på kjøpet.

Har hatt så abstinenser etter at jeg solgte DK2-en min at jeg ikke klarte å la være.

 

Fordelen med å ha både en Rift og Gear VR er at man så enkelt kan ta med Gear VR på reiser, til kompiser, på jobben for demoer etc. Det beste fra 2 verdener :)

 

Det sies at Gear VR skal gi en bedre opplevelse enn DK2 pga den gode skjermen og høyere oppløsningen.

Men jeg lurer på om skjermen på S7 Edge er overklokket til 75hz eller om den fortsatt er på 60hz?

 

75hz hadde vært konge for innlevelsesbiten hvertfall :)

 

Titta akkurat innom her for å se om det var noen som hadde litt info rundt AKKURAT dette :p Hadde DK2 en periode og får også S7 edge m/gear. Så lurte veldig på hvordan de var i forhold til hverandre. Noen som vet om hvordan Gear VR er i forhold til CV1?

Lenke til kommentar

 

 

Vive demoed on CNBC

http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000496911

 

Digger reaksjonen hennes. Man kan se når hun bare skjønner det og blir opplsukt av opplevelsen. 

 

The Blu er en av opplevelsene jeg kommer til å vise først til folk flest.

 

 

Var en her om dagen på jobben som huket tak i meg fordi han vet at jeg er opptatt av VR. En kammerat av han hadde kjøpt ny mobil og fått med gratis Gear VR. Fortalte at kameraten hadde syntes det var ganske kult. Han nevnte en opplevelse hvor man sitter i et bur og blir angrepet av hai. Han var ganske interessert og ville ha meg til å fortelle mer om VR. Jeg fortalte litt generelt om hvordan ting ligger an og sa at han kunne glede seg til en gang i april når jeg tar med på jobben for å vise.

 

Gleder meg!

 

 

Gøy reaksjon :)

5 sekunder etter at hun tok de på, gav hun blaffen i jobben sin som journalist og sluttet å lytte til representanten for HTC.

 

Det sier litt om hva vi kan forvente oss av innlevelse og prescence :)

 

Bestilte meg en Samsung Galaxy S7 Edge på mandag siden man får med gratis Gear VR på kjøpet.

Har hatt så abstinenser etter at jeg solgte DK2-en min at jeg ikke klarte å la være.

 

Fordelen med å ha både en Rift og Gear VR er at man så enkelt kan ta med Gear VR på reiser, til kompiser, på jobben for demoer etc. Det beste fra 2 verdener :)

 

Det sies at Gear VR skal gi en bedre opplevelse enn DK2 pga den gode skjermen og høyere oppløsningen.

Men jeg lurer på om skjermen på S7 Edge er overklokket til 75hz eller om den fortsatt er på 60hz?

 

75hz hadde vært konge for innlevelsesbiten hvertfall :)

 

Titta akkurat innom her for å se om det var noen som hadde litt info rundt AKKURAT dette :p Hadde DK2 en periode og får også S7 edge m/gear. Så lurte veldig på hvordan de var i forhold til hverandre. Noen som vet om hvordan Gear VR er i forhold til CV1?

 

 

Gear VR kan ikke sammenlignes med CV1, overhodet :)

 

Hvis Gear VR er en moped, så er CV1 en Yamaha R1.

 

CV1 har 90hz oppdateringsfrekvens, 110 grader synsvinkel (100 på DK2 og 93 på Gear VR) og mye annet snacks.

 

Det DK2 er bedre enn Gear VR på er synsvinkelen (som har veldig mye å si for prescence), og 75hz mot 60hz på S6 og antageligvis S7 også.

 

Man kan tro at oppdateringsfrekvensen ikke har så mye å si sålenge den er over 60hz, men det skal jeg love deg.

Det har enormt mye  å si for følelsen av tilstedeværelse i den virtuelle virkeligheten.

 

 

Likevel vil nok Gear VR for førstegangsbrukere kanskje gi en mer komplett opplevelse siden synlige piksler på DK2 kan være sjenerende for noen.

 

Noen som har noen knallbra demoer for Gear VR forresten?

Hva er fint å starte med for å bli "blown away"? :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobil VR blir nok inngangsbilletten for mange folk som ikke nødvendigvis har hørt eller kan noe om VR. Forhåpentligvis gir det mersmak og leder dem i retning av mer eksklusive og dyrere løsninger som Rift, Vive og PSVR. Jeg har hørt mye bra om Gear VR. Er jo Carmack magi ;)

 

Ellers så har jeg fått en del anbefalinger på spill via podkastene podvr og is this real life. Selvsagt husker jeg ikke noen av anbefalingene siden jeg ikke har en Gear VR. Men det er vist en del perler å ta av.

 

En forskjell på Gear VR og PC VR som ikke er nevnt her så vidt jeg kan se er mangelen på headtracking. Er mange som savner det har jeg hørt.

 

En ting jeg lurer på er om problemet med overoppheting nå er løst på de nyere mobilene til Gear VR. Var vist et problem på enkelte av de eldre mobilene.

 

Edit:

Tested snakker en del om gear vr og den nye samsung mobilen.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

 

En forskjell på Gear VR og PC VR som ikke er nevnt her så vidt jeg kan se er mangelen på headtracking. Er mange som savner det har jeg hørt.

 

 

Gear VR har head tracking. Men ikke positional head tracking. Om jeg ikke blander begrepene nå. 

 

Ah ja du har rett. My bad. Gear VR har head tracking men ikke positional tracking slik som DK2 har.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Tenker gjøre noe lignende i sommer når jeg er hjemme på ferie på gården. Mye mer plass å boltre seg på i større hus. 

 

Målte nettopp leiligheten min gjennom alle rommene i en strak linje. Litt under 15 meter. Kjøper jeg inn noen ekstra basestasjoner og plasserer i hvert rom så kan jeg løpe fra ene enden til den andre hvis jeg plasserer pcen strategisk til i det midterste rommet  :green:

 

Eller jeg kan modellere leiligheten i unity og pynte litt på utsikten ut vinduene! Den jævlig stygge bakgården har alltid irritert meg  :p

 

Hvilke muligheter!

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal bygge en VR klar pc til en kamerat. 

 

Budsjett  ca. 7500.- eksludert skjermkort, skjerm, tastatur, mus, OS

 

Trenger:

Kabinett

Hovedkort

CPU

Ram

SSD

CPU + Kjøler

Strømforsyning

 

Noen gode forslag?

 

Kabinett: Cooler Master Silencio 352

 

Hovedkort: Asus H110M-K

 

Prosessor: Intel Core i3 6100

 

Skjermkort: Asus Gtx 970 strix

 

Minne: Kingston HyperX Savage 2400MHz 8GB

 

Lagring: Samsung 850 EVO 250GB SSD

 

Kjøler: Be-Quiet Pure Rock 

 

Strømforsyning: EVGA 650 GQ 650W

 

 

 

Hvis dette koster over budsjettet til kameraten din, så be han spise havregryn et par dager ;)

 

Åfaen... Han har visst skjermkort :p

 

Uten skjermkort:

 

Kabinett: Fractal Design Define S

 

Hovedkort: MSI Z170A Krait Gaming

 

Prosessor: Intel Core i5 6600K

 

Minne: Kingston HyperX Fury Black 2133MHz 16GB

 

Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD

 

Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO

 

Strømforsyning: EVGA 650 GQ 650W

 

 

Inspirert av tråden:

 

 

Den Perfekte PC-pakke (Januar 2016)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for infoen! Perfekt!

 

 

Anngående prisen på vive:

http://blog.htcvive.com/us/2016/02/international-pricing-for-vive-pre-order/

 

899 euro for Norge. Slik jeg forstår det så kommer 25% moms oppå dette i tillegg? Hva mener dere?

 

Så er det 8600 eller nærmere 11.000 kr

 

 

Ikke at spiller noen rolle for meg. Men for mange er jo prisen veldig avgjørende.

Lenke til kommentar

 

899 euro for Norge. Slik jeg forstår det så kommer 25% moms oppå dette i tillegg? Hva mener dere?

 

Så er det 8600 eller nærmere 11.000 kr

 

Jeg er ganske sikker på at den summen der inkluderer moms. Det blir altså 8600. 

 

Flere enn meg som skal forhåndsbestille i morgen kl. 17.00? :D

Endret av qurac
Lenke til kommentar

 

 

899 euro for Norge. Slik jeg forstår det så kommer 25% moms oppå dette i tillegg? Hva mener dere?

 

Så er det 8600 eller nærmere 11.000 kr

 

Jeg er ganske sikker på at den summen der inkluderer moms. Det blir altså 8600. 

 

Flere enn meg som skal forhåndsbestille i morgen kl. 17.00? :D

 

http://itavisen.no/2016/02/28/htc-vive-kommer-til-a-koste-over-10-000-kroner-i-norge/

 

IT avisen sier rundt 11.000 Så jeg er litt forvirret.

 

 

En annen ting er dette:

http://www.elkjop.no/cms/htc-vive-virtual-reality/htc-vive-opplev-ekte-virtual-reality/

 

Kommer elkjøp til å bestille inn et stort kvanta med Vive for så å selge den billigere til de som bestiller den der?

Lenke til kommentar

http://itavisen.no/2016/02/28/htc-vive-kommer-til-a-koste-over-10-000-kroner-i-norge/

 

IT avisen sier rundt 11.000 Så jeg er litt forvirret.

 

 

Hvis du ser nederst på denne siden, så står det at kun prisene for USA og Canada er uten moms. Er nok mange som har misforstått akkurat det der, ser litt ut som om alle prisene er uten moms ved første øyekast. 

 

Edit: ITavisen oppdaterte nettopp artikkelen: "Vi beklager opplysning om feil pris. 899 euro (8600 kroner) er prisen inkludert norske avgifter og fortolling. Kun frakt kommer på toppen"

Endret av qurac
Lenke til kommentar

Hehe ok

 

virker som du har rett. 

 

Først så tolket jeg rettelsen til IT avisen som den nederste delen av artikkelen av en eller annen grunn. Men rettelsen deres er jo etter det jeg nå forstår den øverste biten.

 

Jeg er litt mer overbevist her nå :p

 

Edit:

Jeg kommer til å bestille Vive imorgen. Men det hadde jeg også gjort om den så kostet 11.000

 

Men er noen her med meg som enda ikke er helt overbevist over den prisen. Pluss stresset over hva elkjøp eventuelt kan finne på.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...