Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hm. ble litt skeptisk til om jeg får Oculus imorgen eller ei..

 

Tidligere har det stått at Scheduled delivery var i Morgen.. nå står det kun:

 

Scheduled Delivery: Scheduled delivery information is not available at this time. Please check back later. :hmm:

 

 

Hvor bor du ? om du bor utenfor oslo har nok posten/bring tatt over pakken din derifra. Hadde samme opplegget selv og fikk pakken levert 1 dag etter det som sto som forventet leveringstid fra UPS

Lenke til kommentar

 

 

Hm. ble litt skeptisk til om jeg får Oculus imorgen eller ei..

 

Tidligere har det stått at Scheduled delivery var i Morgen.. nå står det kun:

 

Scheduled Delivery: Scheduled delivery information is not available at this time. Please check back later. :hmm:

 

 

Hvor bor du ? om du bor utenfor oslo har nok posten/bring tatt over pakken din derifra. Hadde samme opplegget selv og fikk pakken levert 1 dag etter det som sto som forventet leveringstid fra UPS

 

Okei.

Bor i Kristiansand, så får krysse fingrene.

Lenke til kommentar

Sitter med min DK2 her nå har testet et par demoer. *insert awesome response here*

MEN jeg sliter med å få kameraet til å fungere. Den er koblet opp slik som instruksene sier. USB kabel til PC, og jack/synch kabel til synkroniseringsboksen.

Når jeg tilkobler USB kabelen til kamerat, så blinker LED lyset kjapt i et kvarts sekund, så ingenting mer.

 

I Oculus Config Utility programmet, så står det at Sensor Serial (dvs headsettet) er registrert, men ingen Camera Serial. Den står fortsatt bare på (Waiting for camera).

 

Noen som har opplevd dette, eller har en løsning?

 

EDIT: etter litt googling, har det kommet frem at det skyldes av at jeg koblet til Oculus Riften min OG kameraet til pc'en FØR jeg installerte Runtime driverene. Noe som resulterte til at Windows nå og nærmest for alltid vil se på kameraet som "generic camera". Det går sikkert ann å fjerne de driverene og oppdatere dem med de riktige DK2 driverene, men de fleste sier at det er faktisk lettere å reformatere Windows!

Endret av ntls
Lenke til kommentar

Heisann, sliter litt med å få DK1en min til å fungere. Problemer ligger i skjerminstillingene. Klarer ikke å duplisere skjermen. Gjør jeg det via Win+P, så forsvinner Oculus Riften og oppløsningen går ned til 1024x764. Så noen som har peiling på hvorfor jeg ikke får speilet PC skjermen til Oculus Rift?

Endret av Runningback
Lenke til kommentar

.., men de fleste sier at det er faktisk lettere å reformatere Windows!

Man skal jo bare kunne gå inn i enhetsbehandling så fjerne driveren derfra.

Evt stille tilbake PCen i tid før du installerte.. Da sparer ud iallefall veldig mye tid (Tar jo strengt tatt en del timer når man skal reinstallere en PC).

 

Men godt du sa ifra, så får jeg installere alt av drivere før jeg kobler isammen ;)..huff blir en lang kveld.

Lenke til kommentar

 

.., men de fleste sier at det er faktisk lettere å reformatere Windows!

Man skal jo bare kunne gå inn i enhetsbehandling så fjerne driveren derfra.

Evt stille tilbake PCen i tid før du installerte.. Da sparer ud iallefall veldig mye tid (Tar jo strengt tatt en del timer når man skal reinstallere en PC).

 

Men godt du sa ifra, så får jeg installere alt av drivere før jeg kobler isammen ;)..huff blir en lang kveld.

 

Det var det jeg og flere andre med samme problem prøvde å gjøre også. Men av en eller annen grunn så virker det ikke. Muligens det går men med MYE knoting.

 

Jeg tok frem en gammel laptop og installerte Runtime 0.4.2 på den, før jeg kobla til Oculus Riften. Fungerte som en kule :) bortsett fra at jeg fikk lav fps pga av dårlig skjermkort. Så jeg gjorde nok en klassisk brukerfeil men med kjipe konsekvenser.. Ikke noe annet for meg å gjøre enn å formatere pc'en min. For å installere og få DK2 til å virke anbefaler jeg at man gjør ting i denne rekkefølgen:

 

1. Installerte nyeste Runtime, så restart.

2. Åpnet opp Oculus Config Utility programmet.

3. Koblet opp headsettet med HDMI og USB, sjekk at headsetet blir registrert i programmet.

4. Koblet til Kameraet, lar pc'en installere driverene, så restart pc.

5. Etter restart, åpne opp Oculus Config Utility og se om både headsett og kamera er registrert.

 

Så gjenstår det å konfigurere, oppdatere firmware, lage "Open in Oculus Rift" meny, etc.

 

En ting er hvertfall sikkert, med kamera trackeren så ble opplevelsen MYE bedre! :D

Lenke til kommentar

1. Installerte nyeste Runtime, så restart.

2. Åpnet opp Oculus Config Utility programmet.

3. Koblet opp headsettet med HDMI og USB, sjekk at headsetet blir registrert i programmet.

4. Koblet til Kameraet, lar pc'en installere driverene, så restart pc.

5. Etter restart, åpne opp Oculus Config Utility og se om både headsett og kamera er registrert.

 

Så gjenstår det å konfigurere, oppdatere firmware, lage "Open in Oculus Rift" meny, etc.

 

En ting er hvertfall sikkert, med kamera trackeren så ble opplevelsen MYE bedre! :D

 

 

Tja, jeg gjorde bare det som sto i bruksanvisningen.

Mer eller mindre plug&play.

 

Installer driver, så får man en melding om at man bør restarte, koble til kamera + oculus, så er man good to go. :p

Lenke til kommentar

http://www.outerra.com/

 

Helt vilt med DK2. Hadde egentlig ikke lest/sett så mye på Outerra sammen med Oculus, men dette er helt rått. Scale osv. er spot on, syke distanser og terreng. En håndfull med fly og et heli man kan teste (mod support, så er fler å finne).

 

Dette og LFS troner øverst for meg akkurat nå.

 

Slenger med en vid.

https://www.youtube.com/watch?v=CxKUZVr5DQE

 

Koster $15.

Lenke til kommentar

Shiiit! Virker fristene med Outerra og LFS :D Laster det nok ned i morgen.

 

Forresten: Jeg har fått alt til å funke unntatt en ting. Jeg får ikke duplisert skjermene, bare utvidet de. Så da får kun jeg/den som tester riften sett hva som skjer. Alle de andre ser bare en tom desktop. Noen som vet hva som må gjøres?

 

Det er ikke livsviktig men det er jo greit for når man er litt sosial og vil prøve det med noen kompiser eller på vors og slikt :)

Endret av Gleola
Lenke til kommentar

Du er nok nødt til å bruke f.eks OBS (Open broadcaster software). Da kan du vise bildene fra riften på hovedskjermen din. Så istedenfor å ta opp det som skjer, så bare forhåndsviser du "streamen" på den skjermen du ønsker. Du kan selvfølgelig også recorde, men dette vil jo gå utover FPS (Dog ikke mye, OBS er veldig fint sånn sett også).

 

Last ned her; https://obsproject.com/

Det er gratis og fungerer veldig bra. Er du usikker på hvordan du skal gå frem for å bruke det så er det nok drøssevis av tutorials å finne på youtube/google.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...