Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Noen av dere som har mulighet til å teste War Thunder med DK2 versjonen ? Har selv DK1 men oppløsningen der blir alt for lav for å spille warthunder. Det å bare fly rundt er helt greit men når man er i kamp så ser man knappt flyene. La også spesielt godt merke til grid effekten på dk1 når man hadde en lys bakgrunn som himmelen i warthunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er min Rift på vei.

 

I den forbindelse lurte jeg på hvilke ekstrautstyr dere har eller kunne tenke dere å gå til anskaffelse av?

 

Selv tenker jeg på å skaffe meg noen nye hodetelefoner og en joystick. Med hodetelefoner ønsker jeg noe som skaper god innlevelse sammen med riften. Joysticken ønsker jeg å bruke til div simulatorspill som Elite Dangerous og Star Citizen samt ulike flysimulatorer. Så jeg kunne trenge noen gode anbefalinger her :)

 

 

Jeg har allerede en 360 håndkontroller som jeg antar nærmest er et must.

 

 

 

Lenke til kommentar

Etter min mening er det beste ekstrautstyret du kan ha til oculus rift et skikkelig ratt og pedalsett sammen med en playseat. Dette sammen med et skikkelig bilspill er innlevelsen noe som ikke kan sammenlignest med noe annet jeg har prøvd i mine 23 år. Selvsakt en dyr invistering, og forbeholdt for de som faktisk liker bilspill.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

For dere som har DK2, hvor mye extra betalte dere for å få den importert? For vil bestille den nå, men vil først se om toll og andre drit avgifter følger med.

 

350 USD fra nettsiden, pluss 700,- i mva/toll/blablabla på faktura fra DHL 2-3 dager etter at Oculusen kom fram.

 

 

 

Ok, så 2900 kroner totalt?

350 dollar er uten frakt, jeg betalte 85$ i frakt, tilsammen 435$ - før tolling. Det kan varierer litt men du bør nok heller regne med oppimot 3-4000.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg betalte for brillene og frakt. + 700,- i mva/toll. Det er alt jeg har betalt totalt.

 

350 usd er uten frakt.. Iflg nettbanken har jeg betalt 3518kr totalt. Inkludert forskuddet de trekker når du bestiller, frakt og fortolling/mva.

 

Edit : + et MSI Radeon R9 ettersom skjermkortet mitt ikke var opp til specs.. Oculus er dyrt :p

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Oculus er dyrt ja, vertfall om en ønsker seg den ultimate opplevelsen. Selv har jeg vært gjennom et Nvidia Tian Black skjermkort som jeg kjøpte i hovedsak for å bruke på riften og omgå problemene jeg hadde med SLI oppsettet jeg kjørte før (nvidia GTX 690). Videre når maxwell nylig ble introdusert med blant annet med funksjoner for å forbedre VR opplevelsen også i SLI endte det hele med at jeg invisterte i 2 Nvidia GTX 980er samt et intell Haswell-E oppsett i tilleg med DDR4 minne og 5930K. Annet som ble kjøpt inn i påvente av oculus rift var et playseat og et Logitech G27 og et sett med Razer Hydras som jeg fikk tak i svindyrt på bruktmarkedet. Så hva denne galskapen har kostet meg det vet jeg knapt om jeg vil starte å regne på.

 

Fikk tilslutt til å kjøre Alien Isolation på Oculusen i dag ved å følge denne guiden http://www.theriftarcade.com/hands-on-with-alien-isolation-on-the-oculus-rift-dk2/ herregud for en opplevelse! Dette tar virkelig paranoia til et helt nytt nivå, innlevelsen er det sykeste jeg har vært med på. Var ikke få ganger jeg måtte av med riften for å tørke kaldsevette på den lille timen jeg spilte. Anbefaler samtlige med en DK2 å kjøpe dette spillet og teste det, absolutt det beste jeg har spilt så langt med riften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var i Italia på ett presse event for Assetto Corsa i slutten av September, der fikk jeg for første gang prøve DK2, dette kombinert med en motion-rig ga en ekstrem følelse når man satt å kjørte rundt på banen.

Det var det hitill nærmeste jeg har kommet følelsen av å kjøre racing på ekte.

 

Tipper det blir innkjøp for min del også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var i Italia på ett presse event for Assetto Corsa i slutten av September, der fikk jeg for første gang prøve DK2, dette kombinert med en motion-rig ga en ekstrem følelse når man satt å kjørte rundt på banen.

Det var det hitill nærmeste jeg har kommet følelsen av å kjøre racing på ekte.

 

Tipper det blir innkjøp for min del også!

 

Du var det ja? Det høres mildt sagt awesome ut. Kunne du tenke deg å dele litt fler detaljer om hvordan AC fungerte med DK2, f.eks sammenlignet med LFS (hvis du har testet det)? Alt du vil dele taes imot med takk!

 

Jeg er nysgjerrig, for det er nemlig mitt store høydepunkt til nå at AC får DK2-support.

Lenke til kommentar

 

Var i Italia på ett presse event for Assetto Corsa i slutten av September, der fikk jeg for første gang prøve DK2, dette kombinert med en motion-rig ga en ekstrem følelse når man satt å kjørte rundt på banen.

Det var det hitill nærmeste jeg har kommet følelsen av å kjøre racing på ekte.

 

Tipper det blir innkjøp for min del også!

 

Du var det ja? Det høres mildt sagt awesome ut. Kunne du tenke deg å dele litt fler detaljer om hvordan AC fungerte med DK2, f.eks sammenlignet med LFS (hvis du har testet det)? Alt du vil dele taes imot med takk!

 

Jeg er nysgjerrig, for det er nemlig mitt store høydepunkt til nå at AC får DK2-support.

 

Det var mildt sagt awesome også :) Det mest awesome var vel strengt tatt å snurre ute på Vallelunga banen i en Toyota GT 86 ^^, Mye mer info her http://www.racedepartment.com/threads/experience-the-assetto-corsa-press-event.94161/

 

Så litt hva tråden handler om ja.

Har ikke prøvd DK2 med LFS, LFS er vel ett av veldig få racingsims jeg ikke har vært noe særlig borti, har ikke vært noe miljø for det på noen av sidene jeg har vært på, og da har det ikke blitt noe heller.

Jeg fikk ikke mer enn drøye 3 runder på Spa i McLaren GT3 hos Kunos, grunnet lang kø der. Men de små uklarhetene og "blurren" som blir i distansen p.g.a oppløsningen var ikke noe jeg merket etter ett par svinger, det jeg derimot merket, var at jeg satt veldig høyt i bilen. (Er selv ganske lav, og sitter annerledes i en racingbil). Men, som sagt, så fikk jeg bare 3 runder, ble ikke så mye tid på å få sjekket ut alle detaljer. Men jeg likte at Kunos hadde fått syncet opp ratt in-game og IRL, så hendene jeg hadde på rattet, var helt lik som hendene i spillet (krever jo strengt tatt at man holder likt).

 

Det som for meg ga den beste følelsen var at jeg endelig kunne se som jeg gjør på ekte. Tok meg selv i å tilte på hodet akkurat som jeg ville gjort om jeg skulle kjørt på ekte, det krever nok en bra tilvenningstid, men jeg sier bare gled deg til... 1.0 RC kommer ut ;) Det er ikke alt for lenge til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...