Gå til innhold

– Ny og billegare Xbox One kjem seinare i år


Anbefalte innlegg

 

 

 

Se hva Steam har gjort for PC markedet, det er ganske utrolig.

Det fungerer så enormt bra nå at det har aldri vært lettere å spille på PC.

Konsoll?

Trege DVD-er og bluray som bråker når de leses, enorme lastetider, riper på plater som det alltid blir, grøss og gru. En heldigital konsoll er et skritt i riktig retning.

 

Om det er trege disk-drev og riper på diskene som bekymrer deg, er det neppe et problem på X1/PS4 i og med alle spill må installeres til og kjøres fra HDD-en, selv når man kjøper spillene på disk.

Jup det har droppet å kjøre rett fra plate, eneste som kanskje hentes fra plater er video.

 

Steam er greit nok da det også er alternativer.

Imidlertid er ikke Steam billig utenom når de har tilbud.

 

Problemet med at spill på One da kun kan kjøpes i MS sin butikk til den prisen de setter.

 

Det er en myte at nedlastbare spill er så billige.

Du får ofte plate mye billigere en den nedlastbare versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm... uten fysisk drev så blir du vel tvunget til å bruke microsoft store for å kjøpe spill? litt skeptisk men fungerer nå om man er villig til det ;)

 

Med mindre de gjør det samme som Steam, Ubisoftgreia eller Origin hvor fysiske spillkopier kommer med en produktnøkkel som låser opp tilgang til en digital kopi. Det begynner å bli noen år siden sist jeg installerte et PC-spill med disk, og hadde det ikke vært for film hadde jeg klart meg helt fint uten optisk drev på den stasjonære; den bærbare har det ikke. Jeg var nok en av de få som først ble positivt overrasket over den opprinnelige alltid-på xbox one-planen, for deretter å bli like skuffet over at MS trakk seg. Dersom disse ryktene blir bekreftet før norgeslansering av Day One edition kommer jeg til å vente.

Lenke til kommentar

 

Ikke rart at det kommer en billigere Xbone når man ser hvor ufattelig elendig konsollen faktisk yter i Tomb Raider: DE sammenlignet med den billigere konkurrenten PS4:

 

gxflkf.png

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=758979

 

Grafikken er visst også dårligere i Xbone versjonen av Tomb Raider: DE...

Disse tallene viser vel bare at på Xbox One er det lagt opp til fast framerate på 30 fps (gjennomsnittlig avvik er bare 0,16 fps), mens på PS4 lar en fps gå som en jojo mellom 33 og 60 fps. Hadde man ikke låst frameraten på 30 fps på Xbox One så hadde jo Xbox One også hatt peaks på 60 fps og da også fått en høyere gjennomsnittlig framerate.

 

Tallene viser vel egentlig bare at PS4 ikke er kraftig nok til å kjøre Tomb Raider stabilt på 60 fps (gjennomsnittlig avvik er 9,02 fps). Hadde i grunn vært interessant å sett hva Xbox One hadde lagt på her dersom framerate ikke hadde vært låst, men i mine øyne er det riktig å låse framerate for å sikre en jevn flyt i spillet.

 

Den riktige sammenligningen her blir jo å se på laveste fps på begge konsollene. Dette blir 24 vs 33. Jeg vil ikke si at Xbox One da er ufattelig elendig i forhold til PS4.

 

 

Min FPS er ikke så veldig interessant da det er bare et datapunkt som ikke sier noe om når eller hvor ofte frameraten er så lav. For alt vi vet kan det bare ha vært den første framen i testen på PS4 som tok så lang tid å rendre pga av noe hick-up og siden har ikke frameraten vært i nærheten av å falle så lavt som 33FPS.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge varte forrige generasjon konsoller , 7-8 år ? Neste generasjon er allerede utdatert ,,grøsser på ryggen,,,,Skulle det eventuellt bli en spillemaskin i stua , blir det en oppgrader-bar Steam-box.

 

Grøss i vei ;-)

 

Det samme ble forsåvidt sagt ved forrige genersajonsskifte, og selvsagt vill konsoller alltid være under par i forhold til hva man kan få ut av en solid gaming PC. Det hindret uansett ikke et salg på 300 000 000+ PS3, Xbox 360 og Wii konsoller forrige generasjon.

 

Steam Box er et interesant konsept, men det er ikke noe automatikk i at det vill slå ann blant massene. Hvis PC grafikk var det eneste folk var ute etter, så ville det bli knapt solgt konsoller.

Lenke til kommentar

Hvis PC grafikk var det eneste folk var ute etter, så ville det bli knapt solgt konsoller.

 

Tull. Konsoll er simpelt. Plugg inn noen kabler, sett inn en CD, spill. Det er for de som ikke gidder å ta seg noe bry med å sette riktige innstillinger, ha oppdatert hardware og software osv.

Uansett hva som lanseres av konsoller blir det solgt likevel. Folk skal alltid ha det nyeste selv om det ikke er bedre enn det gamle, om ikke annet for å skryte av det til sine venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk nylig et nyhetsbrev fra Game om at den europeiske versjonen av xbone var på lager og kunne kjøpes, stemmer dette?

Syntes dette var rart ettersom det var spesifisert at det ikke var importutgaven, men jeg kjører nok på med kun PS4 og WiiU denne generasjonen så for meg spiller det ingen trille.

 

And I quote: "Den europeiske versjonen av

Xbox One er endelig i lager hos din lokale GAME-butikk!"

Endret av Metrolf
Lenke til kommentar

 

 

Hvis PC grafikk var det eneste folk var ute etter, så ville det bli knapt solgt konsoller.

 

Tull. Konsoll er simpelt. Plugg inn noen kabler, sett inn en CD, spill. Det er for de som ikke gidder å ta seg noe bry med å sette riktige innstillinger, ha oppdatert hardware og software osv.

Uansett hva som lanseres av konsoller blir det solgt likevel. Folk skal alltid ha det nyeste selv om det ikke er bedre enn det gamle, om ikke annet for å skryte av det til sine venner.

Du leste ikke det han skrev godt nok.

Lenke til kommentar

 

Liker ikke tanken på å være bundet til kun digital butikk.

Men vil jo være mer en bare den ene versjonen på markedet, så en vil jo ha mulighet til å velge dette selv. Bør dog være merket ettertrykkelig at den versjonen er uten drev, slik at folk vet hva de går til.

 

Få nå på plass mulighet for å sette i hvilken HDD folk vil ha selv, om de trenger 2TB kan de da bytte til dette. Eller bytte til SSD som jeg synes er et bedre alternativ.

 

Drevet blir flittig brukt her i hus, både på PS3 som står i stua, og på PS4 som bor på datarommet. Men det er vel en grunn til at MS prøver på dette, at mange ikke har det behovet lenger.

 

Se hva Steam har gjort for PC markedet, det er ganske utrolig.

Det fungerer så enormt bra nå at det har aldri vært lettere å spille på PC.

Konsoll?

Trege DVD-er og bluray som bråker når de leses, enorme lastetider, riper på plater som det alltid blir, grøss og gru. En heldigital konsoll er et skritt i riktig retning.

Hehe, nå synes jeg du svartmaler disk-mediet noe :)

Min spill-pc bråker mer enn noen av konsollene jeg har, så det varierer for hvert tilfelle. En annen sak er at det nå går raskere å installere(ihvertfall på PS4), både fra disk en tidligere. Riper i blu-ray plater har aldri vært et problem. Så da har vi luket unna det du anser som problemer.

Har selv Steam og mener selv det fungerer upåklagelig, men det er ikke dermed sagt at digitalt er bare rosenrødt. Tror det er mange som fortsatt ser verdien i å ha en fysisk kopi. Både under kjøp, så vel som i det kortsiktige og langsiktige løp.

Lenke til kommentar
Hehe, nå synes jeg du svartmaler disk-mediet noe :)

Min spill-pc bråker mer enn noen av konsollene jeg har, så det varierer for hvert tilfelle. En annen sak er at det nå går raskere å installere(ihvertfall på PS4), både fra disk en tidligere. Riper i blu-ray plater har aldri vært et problem. Så da har vi luket unna det du anser som problemer.

Har selv Steam og mener selv det fungerer upåklagelig, men det er ikke dermed sagt at digitalt er bare rosenrødt. Tror det er mange som fortsatt ser verdien i å ha en fysisk kopi. Både under kjøp, så vel som i det kortsiktige og langsiktige løp.

 

Se hva som skjer med DVD salget, og bluray for den del. Kommer til å dø ut innen noen år til fordel for hva? Streaming.

Skjønner ikke hva jeg skal med en plate i fysisk format når spillet likevel ligger inne på PC-en eller i "biblioteket" mitt.

At din spill-PC bråker får stå for din regning, den er absolutt ikke nødt til å gjøre det :) Man må planlegge litt i byggingen,

og så koster det gjerne litt ekstra å få en stille PC.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nylig et nyhetsbrev fra Game om at den europeiske versjonen av xbone var på lager og kunne kjøpes, stemmer dette?

Syntes dette var rart ettersom det var spesifisert at det ikke var importutgaven, men jeg kjører nok på med kun PS4 og WiiU denne generasjonen så for meg spiller det ingen trille.

 

And I quote: "Den europeiske versjonen av

Xbox One er endelig i lager hos din lokale GAME-butikk!"

 

Ja, europeiske. Ikke Nordiske.

Den europeiske har vært tilgjengelig helt siden launch i november. Folk har kjøpt den fra UK, Tyskland, Spania, Italia m.fl.

Så at Game importerer den europeiske gjør den ikke til nordisk launch.

Lenke til kommentar

Hvor lenge varte forrige generasjon konsoller , 7-8 år ? Neste generasjon er allerede utdatert ,,grøsser på ryggen,,,,Skulle det eventuellt bli en spillemaskin i stua , blir det en oppgrader-bar Steam-box.

 

Min "profeti" er at Steam blir å stresse Sony og MS til å slippe nye generasjoner mye tidligere enn vanlig. Noe som også er mye enklere når man har begynt å bruke APU og slipper da dyre utviklingskostnader.

 

Det diskuteres FPS over her, PS4 er kraftigere enn Xbone sånn er det bare :)

Lenke til kommentar

 

Liker ikke tanken på å være bundet til kun digital butikk.

Men vil jo være mer en bare den ene versjonen på markedet, så en vil jo ha mulighet til å velge dette selv. Bør dog være merket ettertrykkelig at den versjonen er uten drev, slik at folk vet hva de går til.

 

Få nå på plass mulighet for å sette i hvilken HDD folk vil ha selv, om de trenger 2TB kan de da bytte til dette. Eller bytte til SSD som jeg synes er et bedre alternativ.

 

Drevet blir flittig brukt her i hus, både på PS3 som står i stua, og på PS4 som bor på datarommet. Men det er vel en grunn til at MS prøver på dette, at mange ikke har det behovet lenger.

Se hva Steam har gjort for PC markedet, det er ganske utrolig.

Det fungerer så enormt bra nå at det har aldri vært lettere å spille på PC.

Konsoll?

Trege DVD-er og bluray som bråker når de leses, enorme lastetider, riper på plater som det alltid blir, grøss og gru. En heldigital konsoll er et skritt i riktig retning.

 

Forskjellen er at på PC har du fortsatt muligheten til å kjøpe spill fra andre digitale selgere om Steam har dårlige priser, det vil du ikke ha på denne konsollen.

Om Microsoft lanserer denne konsollen er det ingenting som hindrer dem i å øke prislappen på samtlige spill på webshopen med 30-40% som da resulterer i at brukerne enten må godta at spillene koster ekstra mye eller selge konsollen for så å kjøpe en ny konsoll med diskleser.

 

Du må være bra dum og godtroende for å mene at denne Xbonen høres ut som en god deal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må være bra dum og godtroende for å mene at denne Xbonen høres ut som en god deal.

 

Det tror du?

Kommer aldri til å kjøpe noe sånt.

 

Når det er sagt så vil jo selve konsollen bli billigere uten det unødvendige drevet,

og sidene som selger spillnøkler vil helt sikkert legge til X1 i utvalget sitt etterhvert.

Dette er jo i spillutviklernes interesse også slik at de får flere salgskanaler, mange

utgivere selger jo spill direkte slik som det er i dag, hvorfor skulle ikke dette skje på X1?

Lenke til kommentar

 

 

Du må være bra dum og godtroende for å mene at denne Xbonen høres ut som en god deal.

 

Det tror du?

Kommer aldri til å kjøpe noe sånt.

 

Når det er sagt så vil jo selve konsollen bli billigere uten det unødvendige drevet,

og sidene som selger spillnøkler vil helt sikkert legge til X1 i utvalget sitt etterhvert.

Den biten var mer ment som en generell kommentarer til saken.

 

Det er så vidt jeg vet ingen spillnøkkeltjeneste tilsvarende steam for xbone...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Å fjerne BD-drevet kutter vel ikke mer enn et par hundrelapper på prisen, så det vil knapt utgøre en forskjell. Jeg har heller ikke tro på at en maskin uten mulighter til å lese disker vil gjøre det noe bedre. Høyere spillpriser(siden man er tvunget å handle digitalt) vil jo gjøre at man ender opp med å bruke mer penger totalt.

 

Andre mulighet til å kutte utgifter er vel å fjerne Kinect, men med all satsinga på Kinect vil det være som et selvmord for maskinen. Om MS vil fjerne prisforskjellen mellom PS4 og X1, er nok et "gammeldags" priskutt eneste relle alternativ.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...