Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Jeg lastet ned firmwarefilen fra denne tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2654156

 

og fulgte denne guiden:

 

Funket ikke de første gangene, men det viste seg å være en defekt USB-kabel. Så fort jeg byttet ut den, gikk det med en gang.

 

Det funket fint for meg, men jeg tar ikke ansvar for dersom det ikke går bra for andre.

 

Lykke til!

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter oppgradering til 4.4.2 har så og si alle filene i "Music"-mappen "forsvunnet" når jeg kobler telefonen til PC via USB. Det som er merkelig er at disse filene er fullt synlige i filutforskeren på telefonen, og filene kan også spilles i musikkavspilleren. Disse filene ligger på ekstern minnekort.

 

Noen som har opplevd det samme, og funnet årsaken?

Lenke til kommentar

Er naturlig at LTE bruker mer batteri enn 3g da det er mer prosessering av data, men i hvilken grad vet jeg ikke. Ellers pleier det å gå ~2 dager mellom hver lading her (med ca. moderat bruk; noe surfing med WiFi, litt sosiale medier, osv).


@gustav; Kan tenkes det har en sammenheng med dette; http://lifehacker.com/android-kitkat-blocks-some-access-to-micro-sd-cards-1524997895

Hvis du har root kan du endre dette ved å gjøre som nevnt her; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2687734

Lenke til kommentar

Etter oppgradering til 4.4.2 har så og si alle filene i "Music"-mappen "forsvunnet" når jeg kobler telefonen til PC via USB. Det som er merkelig er at disse filene er fullt synlige i filutforskeren på telefonen, og filene kan også spilles i musikkavspilleren. Disse filene ligger på ekstern minnekort.

 

Noen som har opplevd det samme, og funnet årsaken?

Fikk en liknende opplevelse med noen Excel-filer som jeg bruker mye i DocsToGo. Foretok en sikkerhetsoppdatering med påfølgende bruk av oppdateringstjenesten samt så gjennoppretting til gamle innstillinger/filer:

http://www.sonymobile.com/no/tools/update-service/

Det som skjedde var noe liknende at filene var borte/tilgjengelig/utilgjengelig????

Oppdaget så at SD-kortet ikke lot seg formatere/slette - etter flere ymse forsøk fikk jeg informasjon om at SD-kortet var skrivebeskyttet, hvordan det hadde skjedd, vet ikke. Løsninga var å sette i et annet og nyformatert tomt SD-kort.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

@gustav; Kan tenkes det har en sammenheng med dette; http://lifehacker.com/android-kitkat-blocks-some-access-to-micro-sd-cards-1524997895

 

Hvis du har root kan du endre dette ved å gjøre som nevnt her; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2687734

 

Hadde ikke roota, men gjorde det etter tipset ditt. Funka som ei kule. Hadde også problemer med at sanger forsvant fra spillelistene mine, samt at BeyondPod som jeg benytter for nedlasting og avspilling av podcaster ikke kunne skrive til eksternt minnekort. Pluss diverse annen frustrasjon etter oppgradering til 4.4.2. Alt dette ble det en ordning med etter at du kom med ditt innspill, så jeg er meget takknemlig for ditt tips. Tusen takk!!! :grin2:

Lenke til kommentar

La merke til at GPS slo seg på for alle tjenester som igjen gjorde at facebook brukte betydelig mengder batteri. Slo av muligheten for GPS minus google tjenester og gikk markant opp i batteritid. (I tillegg slo jeg av alle mulige gps tjenester internt i FB-appen som venner-venner etc)

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen på i 5t etter lading og Bluetooth har brukt 53% selv om Bluetooth er slått av! Merkelig bug etter siste oppdatering. Håper dette blir fikset snart. Flere som opplever det samme?

 

EDIT. Mulig jeg har funnet noe av problemet, Garmin Smartphone link.

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar

Det kommer en OTA fra Sony til uken som skal fikse de høyttalergreiene pluss forhåpentligvis andre ting (batteribruk m.m.).

Er bare på mobil nå med dårlig dekning så fint om andre kan søke opp info om dette, men er 100% sikker på at jeg leste dette en av de siste dagene.

Lenke til kommentar

Det kommer en OTA fra Sony til uken som skal fikse de høyttalergreiene pluss forhåpentligvis andre ting (batteribruk m.m.).

Er bare på mobil nå med dårlig dekning så fint om andre kan søke opp info om dette, men er 100% sikker på at jeg leste dette en av de siste dagene.

Vet ikke om batteri fikses, men høytalerbugen skal i alle fall bli rettet opp i. Står på xperiablog i alle fall.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er den plastbelagte skjermen en støvsamler, litt merkelig å ta på og litt slapp i responsen (spesielt om man swyper)?

Har bestilt en skjermbeskytter i tynt glass, men lurer på om jeg skal fjerne plasten før jeg tar den på...

 

Jeg synes også at den plastbelagte skjermen var en støvsamler. Etter å ha hatt mobilen i 14 dager tok jeg av beskyttelsesfilmen og påførte et lag med oleofobisk beskyttelse. Jeg bestilte en flaske med oleofobisk middel fra eBay til rundt 150,- kroner inkludert frakt. Resultat; mindre støv og fingermerker. Middelet fungerer også godt på baksiden av mobilen, som for øvrig er av plast (får lett riper…)

 

Mobilen har ripesikkert glass, så hva skal du med skjermbeskytter i tynt glass?

 

Det å fjerne beskyttelsesfilmen gikk greit. Jeg så en video på YouTube som viste hvordan man tok den av fra en Xperia Z1.

 

Det at man mister Sony logoen ved at man fjerner beskyttelsesfilmen er et kapittel for seg selv. Sony har vel tatt med i beregningen at mange før eller senere vil fjerne plastbelegget…

 

Responsen på berøringsskjermen fungerer ikke alltid slik den burde. Jeg måtte ofte dra fingeren over skjermen flere ganger for å slå av alarmen eller avvise/svare på anrop. Jeg har oppdaget at det blir bedre hvis jeg er i kontakt med rammen på mobilen, i stedet for å dra fingeren over skjermen uten samtidig å holde i mobilen.

 

Endret av Jethro T
Lenke til kommentar

Middelet fungerer også godt på baksiden av mobilen, som for øvrig er av plast (får lett riper…)

 

Er det noe jeg kan ta av på baksiden?

Min kjære 1-årige datter plukket mobilen ned fra bordet, la den på et ikke helt rent flisegulv med baksiden ned og kjørte mobilen rundt... Resultatet er relativt mye riper på baksiden, men er disse kun i et øvre plastlag som kan tas av på samme måte som plasten på forsiden, eller må jeg bare leve med ripene?

Er ikke så veldig nøye for meg om det er riper på baksiden, men om de kan fjernes hadde jo det vært greit.

Lenke til kommentar

 

Middelet fungerer også godt på baksiden av mobilen, som for øvrig er av plast (får lett riper…)

 

Er det noe jeg kan ta av på baksiden?

Min kjære 1-årige datter plukket mobilen ned fra bordet, la den på et ikke helt rent flisegulv med baksiden ned og kjørte mobilen rundt... Resultatet er relativt mye riper på baksiden, men er disse kun i et øvre plastlag som kan tas av på samme måte som plasten på forsiden, eller må jeg bare leve med ripene?

Er ikke så veldig nøye for meg om det er riper på baksiden, men om de kan fjernes hadde jo det vært greit.

 

 

Baksiden består av et "high-rigid" plastdeksel i følge Sony. Det er ikke noe beskyttelsesfilm på baksiden.

 

Xperia Z1 Compact disassembly:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_G6aSZgKUfI

Endret av Jethro T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...