Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var sikker på at baksiden også hadde beskyttelsefilm slik som min Z, faen! Da blir den i tilfelle fort ripete. Fjernet forsiden nå for var drittlei av de ripene som var (hadde olefobisk beskyttelse)

 

Ja, jeg fant noen "bumpers" med klar bakside. Mulig de funker.

Har nå bestilt det og et tynt glass til å ha foran plastbelegget (har klart å unngå riper sålangt...)

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-ORZLY-SONY-Z1-COMPACT-HYBRID-FUSION-BUMPER-WITH-CLEAR-REAR-PANEL-/141172910595

http://www.ebay.co.uk/itm/ORZLY-PREMIUM-0-3mm-GLASS-SCREEN-PROTECTOR-FOR-SONY-Z1-COMPACT-/380856528916

 

 

Jeg kjøpte Nillkin sin skjermbeskytter av glass på ebay: http://www.ebay.com/itm/Nillkin-9H-Hardness-Tempered-Glass-Front-Back-Protectors-for-Xperia-Z1-Compact-/131126835336?pt=AU_MobilePhoneAccessories&hash=item1e87c4b888

Veldig godt fornøyd med den. Avrundede kanter pluss at det er passe friksjon. Følger også med en i plast til baksida. Begge passet veldig bra pluss at jeg fikk til monteringa nærmest helt perfekt. I tillegg bruker jeg Case Mate barley there dekslet så da er jeg ganske godt sikret mot riper pluss at tlf. fortsatt ser bra ut. :)

Lenke til kommentar

Hadde en kunde innom i dag som hadde en kameraapp som tok opptil 20-30 sekunder å starte. Absolutt alle apps som tok i bruk kameraet (snapchat, instagram) brukte mellom fem sekunder og et halvt minutt på å starte opp. Googlet litt mens kunden var der, men fant absolutt ingenting med lignende problem. Noen som har vært borti det? Tømte mellomlager og data i appene det gjaldt uten at det hjalp noe, og mobilen var oppdatert med siste OTA-oppdatering. :s

Lenke til kommentar

 

 

Var sikker på at baksiden også hadde beskyttelsefilm slik som min Z, faen! Da blir den i tilfelle fort ripete. Fjernet forsiden nå for var drittlei av de ripene som var (hadde olefobisk beskyttelse)

 

Ja, jeg fant noen "bumpers" med klar bakside. Mulig de funker.

Har nå bestilt det og et tynt glass til å ha foran plastbelegget (har klart å unngå riper sålangt...)

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-ORZLY-SONY-Z1-COMPACT-HYBRID-FUSION-BUMPER-WITH-CLEAR-REAR-PANEL-/141172910595

http://www.ebay.co.uk/itm/ORZLY-PREMIUM-0-3mm-GLASS-SCREEN-PROTECTOR-FOR-SONY-Z1-COMPACT-/380856528916

 

 

Jeg kjøpte Nillkin sin skjermbeskytter av glass på ebay: http://www.ebay.com/itm/Nillkin-9H-Hardness-Tempered-Glass-Front-Back-Protectors-for-Xperia-Z1-Compact-/131126835336?pt=AU_MobilePhoneAccessories&hash=item1e87c4b888

Veldig godt fornøyd med den. Avrundede kanter pluss at det er passe friksjon. Følger også med en i plast til baksida. Begge passet veldig bra pluss at jeg fikk til monteringa nærmest helt perfekt. I tillegg bruker jeg Case Mate barley there dekslet så da er jeg ganske godt sikret mot riper pluss at tlf. fortsatt ser bra ut. :)

 

Denne kan anbefales av meg også:)

Lenke til kommentar

Dere som har byttet skjermbeskyttelse, tar dere av den der plastgreia først? Og hva trenger man for å gjøre det? :)

Jeg har ikke tatt av den. Satte på beskyttelse da den var ny. Jeg fikk løsnet filmen med neglen på Xperia Tablet Z. Ellers ligger den noen snutter på YouTube hvor de bruker kniv. Tok ikke sjansen på det. :)

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar

Har hatt min noen dager nå og er heller ikke plaget med riper (har dog vært relativt forsiktig med telefonen), ripesikringen min har ikke dukket opp heller.

Og den nye oppdateringen har i hvert fall gjort telefonen brukbar igjen. Synes til og med skjermen har blitt mer responsiv. Dessverre ikke noen mindre støvsikker ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Riper? Jeg har brukt min jevnt siden den kom på markedet i Januar/Februar og jeg har ikke en eneste ripe.

 

Jeg er vanligvis veldig forsiktig med ting som kostet 4.500 kr da, slik man burde være.

Lenke til kommentar

Riper? Jeg har brukt min jevnt siden den kom på markedet i Januar/Februar og jeg har ikke en eneste ripe.

 

Jeg er vanligvis veldig forsiktig med ting som kostet 4.500 kr da, slik man burde være.

Selvsagt er man forsiktig. Men man kan jo få riper uansett hvor forsiktig man er. :). Og det skader hvertfall ikke å beskytte litt ekstra.

For min egen del er jeg svært spent på om min er like fin som da jeg så den sist. :D

Lenke til kommentar

På min mobil virker det som at dekselet sitter litt løst på bakiden (helt i bunnen). Ikke noen hakk eller noe sånt, men når jeg klemmer litt på xperia-merket kommer det litt ulyder! Andre som har dette problemet? Merker også lyden under vanlig bruk noen ganger. Dette svekker kvalitetsfølelsen betraktelig.

 

Kjøpte mobilen på nett fra Sverige. Hvis jeg velger å sende den til reperasjon, er det mulig å stikke innom et sted å levere den da, eller må den sendes til samme butikk som jeg kjøpte den av?

Lenke til kommentar

Baksiden på Compact er plast, noe myk, men veldig sterk og seig. Så den lyden kommer mer av at denne plasten er bøyelig, gir seg noe når du trykker. Dette synes jeg og svekker kvalitetsfølelsen, men det er ikke noe feil. Har selv samme lyd, så dette er noe vi bare må leve med.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Baksiden på Compact er plast, noe myk, men veldig sterk og seig. Så den lyden kommer mer av at denne plasten er bøyelig, gir seg noe når du trykker. Dette synes jeg og svekker kvalitetsfølelsen, men det er ikke noe feil. Har selv samme lyd, så dette er noe vi bare må leve med.

 

Men burde ikke lyden vært lik over hele baksiden? Jeg har den bare mot bunnen av telefonen!

Lenke til kommentar

 

 

 

Men burde ikke lyden vært lik over hele baksiden? Jeg har den bare mot bunnen av telefonen!

 

Du klarer bare å bevege der som det er antydning til hulrom og litt luft inni. Der som det er ingen bevegelse ligger plastbaksiden direkte på "innmaten". Just som å klemme på en 98% fyllt plast-/blikkboks, den gir seg bare der det er ingenting/bare luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...