Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der ja! Men jeg bruker den stort sett med en hånd da. Kan det endres slik at du må bruke to fingre for å få varselmenyen i steden?

Dessverre, jeg så at du kan velge hvilken varsler som skal gå i notification og lignende men antar at dem følger clean android da dette er slikt den følger på Nexus-enheter. For øvrig så kan du også fjerne lyden fra startscreenen eller endre den til en bedre en. Jeg kjørte vanilla 4.4 skin men la merke til at jeg faktisk foretrekker sony sin variant framover vanilla (kom fra N5)

 

Slenger med to bilder (startscreenen fungerer sånn at de appene du bruker mest er de som dukker opp)

post-235098-0-14747100-1395691944_thumb.png

post-235098-0-09318700-1395691948_thumb.png

Lenke til kommentar

 

Se der ja! Men jeg bruker den stort sett med en hånd da. Kan det endres slik at du må bruke to fingre for å få varselmenyen i steden?

Dessverre, jeg så at du kan velge hvilken varsler som skal gå i notification og lignende men antar at dem følger clean android da dette er slikt den følger på Nexus-enheter. For øvrig så kan du også fjerne lyden fra startscreenen eller endre den til en bedre en. Jeg kjørte vanilla 4.4 skin men la merke til at jeg faktisk foretrekker sony sin variant framover vanilla (kom fra N5)

 

Slenger med to bilder (startscreenen fungerer sånn at de appene du bruker mest er de som dukker opp)

 

 

Hvordan kan jeg fjerne, eller velge en annen lyd?

Hvordan kan jeg få de snarveiene på låseskjermen som du har?

 

Se der ja! Men jeg bruker den stort sett med en hånd da. Kan det endres slik at du må bruke to fingre for å få varselmenyen i steden?

 

Dra "rullgardina" sakte ned fra høyre side. Da viser den hurtiginnstillingene når du bruker én finger.

 

Ja, det måtte virkelig gjøres saaakte, hehe. Men takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Går det an å fjerne kameraknapp nederst på lockscreen?

 

Eller flytte den?

 

 

Sjølv synest eg at det er greit at kameraet kan åpnast frå låseskjermen (ein får uansett ikkje tilgang til bildegalleriet utan å låse opp telefonen). Men litt av poenget med å ha kameraet lett tilgjengelig på låseskjermen er at det skal være lett for andre å finne kameraet. Det var mykje lettare før når alt du trengte å gjere var å slå på skjermen og deretter sveipe til sides.

 

Med den nye løysninga så er det mykje meir knotete sidan ein må trykke og holde inne og deretter dra fingeren oppover for å aktivere kameraet. Eg forstår at det kan være problemer med "lommefotografering" men denne løysninga var uelegant.

Lenke til kommentar

 

Går det an å fjerne kameraknapp nederst på lockscreen?

 

Eller flytte den?

 

 

Sjølv synest eg at det er greit at kameraet kan åpnast frå låseskjermen (ein får uansett ikkje tilgang til bildegalleriet utan å låse opp telefonen). Men litt av poenget med å ha kameraet lett tilgjengelig på låseskjermen er at det skal være lett for andre å finne kameraet. Det var mykje lettare før når alt du trengte å gjere var å slå på skjermen og deretter sveipe til sides.

 

Med den nye løysninga så er det mykje meir knotete sidan ein må trykke og holde inne og deretter dra fingeren oppover for å aktivere kameraet. Eg forstår at det kan være problemer med "lommefotografering" men denne løysninga var uelegant.

 

Så lenge jeg kan starte kamera med kameratasten på siden av telefonen trenger jeg ikke noe ikon og meny som tar plass på skjermen for akkurat samme funksjon. Trenger egentlig noen verdens ting på lockscreen; vil bare ha det enkelt og rent. Synd at Sony, og alle de andre mobilprodusentene, mener at de vet best hva folk trenger/vil ha. Burde vært mulig å konfigurere etter eget behov i langt større grad enn det det er, selv uten å ha root/custom ROM.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte mobilen i går, og etter det er mobilen totalt ubrukelig.

 

Steder jeg hadde full dekning tidligere har jeg en strek eller ingen dekning. Slik har det vært i hele dag, selv etter at jeg tilbakestilte mobilen til fabrikkinnstillinger.Batteriet som lett varte en dag før er nå nede på 50% på under en dag, og da har mobilen nesten ikke vært i bruk.

 

Er det mulig å få inn versjonen som var før igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Mange her som har kjøpt dockingstasjonen Sony DK32? Fungerer den bra? Kjøpte selv en på ebay, men de var beregnet på Z1 som er tynnere.

Har bestilt en på cdon.no men oppdaget nå at de ikke vet når den kommer inn på lager..

Lenke til kommentar

Mange her som har kjøpt dockingstasjonen Sony DK32? Fungerer den bra? Kjøpte selv en på ebay, men de var beregnet på Z1 som er tynnere.

Har bestilt en på cdon.no men oppdaget nå at de ikke vet når den kommer inn på lager..

Den kjøpte jeg ong. og har brukt den fra dag 1, og er uunnværlig. Hadde den også til Z1, og jeg er veldig fornøyd. Er det ikke med en ekstra holder/innsats til laderen du fikk, som gir litt bedre plass?

Jeg mener den kan gi deg plass til Z1 Compact

Lenke til kommentar

 

 

Går det an å fjerne kameraknapp nederst på lockscreen?

 

Eller flytte den?

 

 

Sjølv synest eg at det er greit at kameraet kan åpnast frå låseskjermen (ein får uansett ikkje tilgang til bildegalleriet utan å låse opp telefonen). Men litt av poenget med å ha kameraet lett tilgjengelig på låseskjermen er at det skal være lett for andre å finne kameraet. Det var mykje lettare før når alt du trengte å gjere var å slå på skjermen og deretter sveipe til sides.

 

Med den nye løysninga så er det mykje meir knotete sidan ein må trykke og holde inne og deretter dra fingeren oppover for å aktivere kameraet. Eg forstår at det kan være problemer med "lommefotografering" men denne løysninga var uelegant.

 

Så lenge jeg kan starte kamera med kameratasten på siden av telefonen trenger jeg ikke noe ikon og meny som tar plass på skjermen for akkurat samme funksjon. Trenger egentlig noen verdens ting på lockscreen; vil bare ha det enkelt og rent. Synd at Sony, og alle de andre mobilprodusentene, mener at de vet best hva folk trenger/vil ha. Burde vært mulig å konfigurere etter eget behov i langt større grad enn det det er, selv uten å ha root/custom ROM.

 

Er helt enig bortsett frå 1 ting, jeg liker å ha mulighet til å plassere lommelykt på ett sveip til venstre, veldig kjapt og enkelt å starte lommelykt, men bortsett frå det så er det meste unødvendig ;)

Lenke til kommentar

Er helt enig bortsett frå 1 ting, jeg liker å ha mulighet til å plassere lommelykt på ett sveip til venstre, veldig kjapt og enkelt å starte lommelykt, men bortsett frå det så er det meste unødvendig ;)

 

:D Eg har gjort akkurat det same.

Så det savner eg litt etter den nye oppdateringa, før hadde eg lommelykt til venstre og kameraet til høgre, no er det ikkje like intuitivt lenger.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Z1 compact for en uke siden og jeg er så skuffa at jeg må nevne det med noen punkter.

 

- Compact? Den er så stor at man ikke kan bruke den med en hånd slik som iphone eller Samsung S4mini.Glipper ofte ut av hendende pga størrelsen. Alle som ser den får sjokk over hvor stor den er og tror det er en vanlig Z1.

- Høytaleren er så dårlig at man bare kan glemme å ha samtaler via høytaleren med mindre man har telefonen veldig nære. Dette er det største skuffet.

- Dekning. Før hadde jeg alltid full dekning nesten overalt, nå har jeg som regel bare en eller to streker. Jeg må gå til vinduet eller ut for å snakke i telefonen. Selv iphone som er dårligst på dekning er bedre enn Z1 compact.

- on/off knappen virker ofte ikke. Må trykke optil 15 ganger før den regaerer å skjermen skrur seg på. Telefonen må resettes flere ganger om dagen for å bli kvitt problemet.

- Skjermen er så full av riper allerede, skikkelig plastikkdrit.

- telefonboken, bare lite logisk satt opp og søkefunksjonen er en egen knapp nederst på skjermen, så kommer feltet for inntasting øverst på skjermen, irriterende da man må skifte grep miste telefonen i bakken da man skal ha tak i en kontakt, men finnes sikkert bedre apper som fikser dette.

- Legge på. skjermen skrur seg av når man er i en samtale som er ganske dritt når man skal legge på en samtale, tryker som en gal på skjernmen for at den skal funke eller på knappen på siden som aldri virker. Frustrerende.

- Sveipe. Sveipingen opp og ned kontra til siden for å aktivisere skjermen er litt teit, da skjermen ofte skrur seg på når man tar den opp og ned av lommen o.l. og man kommer borti skjermen som gjør at man plutselig flytter rundt på apper man ikke har intensjon av å flytte.

- Tung. Z1 compact (huge) er irriterende tung, men sikkert en vanesak.

 

Men utover dette er telefonen grei og kameraet er helt rått!! Men jeg er skikkelig skuffa totalt sett og ville ha tenkt meg om et par ganger om du er på jakt etter en bra, liten og lett telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...