Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en kunde innom i dag som hadde en kameraapp som tok opptil 20-30 sekunder å starte. Absolutt alle apps som tok i bruk kameraet (snapchat, instagram) brukte mellom fem sekunder og et halvt minutt på å starte opp. Googlet litt mens kunden var der, men fant absolutt ingenting med lignende problem. Noen som har vært borti det? Tømte mellomlager og data i appene det gjaldt uten at det hjalp noe, og mobilen var oppdatert med siste OTA-oppdatering. :s

Aldri hørt om lignende problem. Ville prøvd å reflashe telefonen. Enten med SEUS eller FlashTool.

Her er den seneste firmwaren i .ftf - https://mega.co.nz/#!WloEmJgT!CbhcV18saajCYw8UcIAvHV72UM_wOZCQlsEkHIfyVo0

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at skjermen zoomer inn hvis man er litt rask med tastingen? Det skjer spesielt ofte i låseskjermen, men også ellers. Å zoome ut igjen er en øvelse i tålmodighet, det er helt tilfeldig om man lykkes eller ikke. Virker som en slags dobbelklikk-funksjon, men svært dårlig implementert.

 

Er det en bug eller en 'feature'? Og kan det deaktiveres?

Lenke til kommentar

Den var deaktivert. Prøvde å aktivere den, ingen forskjell. Heller ikke da jeg deaktiverte den igjen. Kan forresten nevne at skjermbildet blir omsluttet av en blå ramme når det skjer. Tror det skal ha en funksjon, men jeg ser ikke poenget og den er i så fall svært dårlig gjennomført.

 

Takk for tips likevel :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er det mulig å slå av notifikasjoner for oppdateringer? Min Z1 Compact trives kun med Android 4.3, så da har jeg null planer om å oppgradere. Kan man slå av varsler om nye oppdateringer til Android?

Lenke til kommentar

Innstillinger > Programmer > Alle - Bla så nedover til Update Center, åpne denne - Fjern avhuking for varsler. Du får der en advarselboks, trykk OK.

Bruk tilbaketasten - gå til neste program Update service, utfør samme der.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Fått melding om oppdatering jeg også nå.. men bør jeg oppdatere?

 

Ser at mange her melder om dårligere batteritid etter oppdatering?

 

Har fått litt dårligere batteritid pluss at Bluetooth (tilkoblet MB A180) har gått helt bananas når det gjelder batteribruken. Bluetooth bruker opptil 59% av batteriet selv om den er slått av og så kan den plutselig ikke være synlig på batteribruken i det hele tatt selv om den er slått på. Var ikke slik før oppdateringa til 4.4.2. Har testet dette på to Z1 compact så det er ikke feil på selve telefonen.

 

Bortsett fra dette har ikke jeg noen problemer med programmer som ikke funker.

Lenke til kommentar

Trond: En fyr på forrige side hadde problemer med bluetooth og batteribruk. Hos han var SmartConnect (?) synderen, tror jeg. Var vel nesten øverst på forrige side i dette emnet.

 

Det var meg det! Trodde det var SmartConnect. Men problemene kom tilbake og så i påsken var batteribruken på Bluetooth ikke synlig før den nå etter påske ligger på noen og femti prosent igjen. Merkelig!

Lenke til kommentar

 

Trond: En fyr på forrige side hadde problemer med bluetooth og batteribruk. Hos han var SmartConnect (?) synderen, tror jeg. Var vel nesten øverst på forrige side i dette emnet.

 

Det var meg det! Trodde det var SmartConnect. Men problemene kom tilbake og så i påsken var batteribruken på Bluetooth ikke synlig før den nå etter påske ligger på noen og femti prosent igjen. Merkelig!

 

 

Haha. Der ser du. :( Jaja, lykke til. Syntes jeg hører mer og mer rart om denne telefonen. Skuffende, for på papiret er den skikkelig imponerende.

Lenke til kommentar

 

 

Har fått litt dårligere batteritid pluss at Bluetooth (tilkoblet MB A180) har gått helt bananas når det gjelder batteribruken. Bluetooth bruker opptil 59% av batteriet selv om den er slått av og så kan den plutselig ikke være synlig på batteribruken i det hele tatt selv om den er slått på. Var ikke slik før oppdateringa til 4.4.2.

 

Er MB A180 kompatibel med 4.4. KitKat ?

Det synes som systemene kommuniserer dårlig og da vil de uvilkårlig bruke mye strøm.

 

Z1Compact er utstyr med Bluetooth® wireless technology - Version 4.0 Bluetooth Low Energy

Slik jeg har klart å forstå skal denne lavenergi-versjonen gå i null på strømforbruk når den er påslått, men uten aktivitet. "Våkner" først når den via en av flere funksjoner aktiveres.

 

Så forslaget til opplevd strømraritet er: Manglende kompabilitet ved det høge forbruket, samt ingen aktivitet når det ikke vises i forbruksmåleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...