Gå til innhold

Blokkering av tilkoblinger (eksterne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdt å nevne at dersom klienten krasjer, så forsvinner den beskyttelsen. Er man av en eller annen grunn avhengig av å kun sende data gjennom VPN, er det ikke så dumt å sikre seg litt bedre. Jeg har ikke særlig kjennskap til den innebygde brannmuren i Windows, men prinsippet er jo å kun tillate trafikk mot én enkelt IP-adresse og blokkere alt annet. Det bør ikke være så vanskelig å få til. Har du en semi-avansert router bør det også gå fint å legge det inn der, i hvert fall om den er Linux-basert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Altibox-ruter, jeg kan ikke gjøre mye dilldall der.

 

Jup, jeg vil ha det helt tett og sikkert. VPN-en min bruker litt tid til å slå seg på, og Skype og masse andre programmere starter opp før og der kan folk bare hente ut den orginale IP-adressen min for enkelt. Det kan også skje at VPN-en kræsjer og da forsvinner beskyttelsen. Det går ikke engang ann i Astrill å deaktivere all internett hvis ikke VPN-en ikke er aktivert.

 

Jeg vet hvordan jeg kan blokkere alle utgående pakker hvis det går igjennom mitt valgte program, men hele poenget er at det bare skal blokkeres hvis det ikke går igjennom mitt valgte program. Dette fikk jeg enkelt til i Windows-brannmur.
Jeg vil blokkere alle utgående pakker hvis det ikke går igjennom mitt valgte program, hvordan?

Endret av waremanu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...